Hvilket lim til mdf/hdf

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Skal montere sammen et par høyttalerkabinetter i mdf eller hdf.
Har tidligere brukt vanlig trelim og skruer, denne gangen hadde jeg tenkt å bare lime.
Vil vanlig trelim duge? Ser at Eltek har et polyurethan-lim, er dette vesentlig bedre enn vanlig trelim? Er det overlakkbart?
 
T

theStig

Gjest
Bruk Casco PVA trelim, den oransje flaska..... bedre blir det ikke. Forutsetter helt tette liminger så klart.

Polyurethan-lim er noe dr*t å jobbe med, men det er greit hvis man ikke klarer å få platene helt tett sammen. Det skummer opp, og fyller opp limfugen.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
516
Bruk Casco PVA trelim, den oransje flaska..... bedre blir det ikke. Forutsetter helt tette liminger så klart.
The best there is... ;)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Bruk Casco PVA trelim, den oransje flaska..... bedre blir det ikke. Forutsetter helt tette liminger så klart.
Har bestillt ferdig kappede plater fra et innrednings-firma, vet ikke hvor stor nøyaktighet jeg kan forvente?
 
T

theStig

Gjest
Har bestillt ferdig kappede plater fra et innrednings-firma, vet ikke hvor stor nøyaktighet jeg kan forvente?
Er det er fra han typen på Midtstranda...? Forvent ikke noe bedre enn +/- 0,5 mm.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Er det er fra han typen på Midtstranda...? Forvent ikke noe bedre enn +/- 0,5 mm.
Har brukt Team innredning, på Veensvangen. Er det noen andre med god sag i nærheten?
 
T

theStig

Gjest
Viksmoen trevare på Hamar. Har brukt de flere ganger, og godt fornøyd. Ok priser også.

Skal du ha noe bedre enn 0,5 mm må de freses på CNC. Det vet jeg ikke om noen som gjør i vårt område.
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Bruk Casco PVA trelim, den oransje flaska..... bedre blir det ikke. Forutsetter helt tette liminger så klart.

Polyurethan-lim er noe dr*t å jobbe med, men det er greit hvis man ikke klarer å få platene helt tett sammen. Det skummer opp, og fyller opp limfugen.
Får du kjøpte det i byggvare foretninger?

mvh
 
Topp Bunn