Hvilket forum ønsker egentlig hifisentralen å være?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Det er en meget legitim grunn, Blitz. Særlig med den utviklingen vi har sett i de senere år, med våre nye ransmenn...

Vi hadde en fin periode hvor innbrudd og tyveri fra boliger gikk drastisk ned (dop var blitt så billig at det ikke var nødvendig å stjele i samme grad som før) og nordmenn hadde fått såpass med kr. at de ikke gadd kjøpe brukte tyvekoster..
Mange av de som gjør brekk nå for tiden ser mest ut til å være østeuropeere o.l. som gjør det for ren vinning, og ikke junkier som må finansiere en vane. Iallfall hvis man skal tro det som står i media.

Personlig syns jeg det er litt perverst at man ikke har lov til å beskytte sine egne eiendeler ved bruk av makt. Skal vedde for mange hadde tenkt seg om flere ganger før de brøt seg inn et sted hvis de visste at samfunnet anså det som helt legitimt å skyte med skarpt etter inntrengere.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.018
Antall liker
104.754
Torget vurderinger
23
Jeg vet, jeg vet. Trippel alarm her hos meg, med østblokkdetektorer i tillegg. Kona har balltre på soverommet. Problemet er at deres frekkhet er grenseløs, og ALT kan selges til land hvor den materielle velstand ikke er brått så påtagelig som i Norge for tiden.

Løsningen er IB bass, svære satellitter som veier noen hundre kg. samt svære kl.A svin som ikke innbyr til enkle naskerunder..:cool:
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg vet, jeg vet. Trippel alarm her hos meg, med østblokkdetektorer i tillegg. Kona har balltre på soverommet. Problemet er at deres frekkhet er grenseløs, og ALT kan selges til land hvor den materielle velstand ikke er brått så påtagelig som i Norge for tiden.
Det har kona mi også! Etter 10 års ekteskap lurer jeg fremdeles på hvorfor.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.018
Antall liker
104.754
Torget vurderinger
23
Jeg vet, jeg vet. Trippel alarm her hos meg, med østblokkdetektorer i tillegg. Kona har balltre på soverommet. Problemet er at deres frekkhet er grenseløs, og ALT kan selges til land hvor den materielle velstand ikke er brått så påtagelig som i Norge for tiden.
Det har kona mi også! Etter 10 års ekteskap lurer jeg fremdeles på hvorfor.
"Her only chance of getting some "Wood"?" :D Det skal dog legges til at vi har separate soverom p.g.a mine noe, hm.. eehh... audiovisuelle og pyrotekniske uvaner under søvn..
 
T

Tittentei

Gjest
Har også tro på at bransjeaktørene bør få slippe til. Det går ann å la det skure i noen mnd for å se hvordan det blir. Hvis bransjeaktører stadig og i det kjedsommelige kun pøser på med halvsannheter og overdreven skryt for å mate eget maskineri, så vil de faste her se det og helt sikkert gå til motmæle. Det er bare å se hva som skjer i reklametrådene på forsiden, der noen bransjeaktører får så hatten passer om de snakker i store ord.

En bransjeaktør som opptrer useriøst åpent vil kun skade seg selv på lang sikt ved å fremstå som useriøs for alle. Vet ikke hvor lenge det er siden bransjeaktørene hadde friere spillerom enn nå, men i dag tror jeg folk som opererer på nettet i profesjonell kapasitet er mer bevisst på de negative ringvirkningene av å opptre umoralsk, enn for f.eks. 5-10 år siden.

Tror at de bransjeaktørene som deler kunnskap og ikke bare er ute etter selvpromotering vil vinne frem ved å se profesjonelle og innsiktsfulle ut, og da veier rådene de gir tyngre.

Mulig det ville blitt en heftig start med mye ballalaika i begynnelsen, men det avtar nok etterhvert som bransjeaktørene tilpasser seg friere tøyler.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.911
Antall liker
36.110
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Når man drar hatten ned over ørene på en bransjeaktør i en reklametråd, fører det fort til at trofaste kunder kommer ilende til for å støtte, ofte med krav om at bransjeaktøren må få legge frem påstandene sine uimotsagt. Det synes jeg ikke at vedkommende må få, men det er kanskje greit å ha dem på ett sted for å unngå at det levenet dukker opp i alle mulige tråder.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Jeg er sterkt i mot å bruke fullt navn!
Det er både fordeler og ulemper med det. Den ser jeg, men en slik praksis hadde definitivt ryddet en god del problemer av veien.

Mvh
Roysen
Forøket på ironi falt på stengrunn, ser jeg.

Men for å være en smule seriøs; jeg ser gjerne at folk opptrer med fullt navn. Ser ikke helt nødvendigheten av å være anonym her inne.
Men hvis dette medfører at brukere trekker seg ut av forumet, synes jeg vi skal la det være som det er.
Det er masse kompetanse blant de som benytter nick, og den må vi beholde!
:eek: Jeg ser jo selvsagt den, men syntes det var litt viktig å fange essensen i at det faktisk er flere som nok ikke ønsker å stå frem med fullt navn og nummer. De kan vi som du sier miste dersom dette blir pålagt.

Mvh
Roysen
 
T

Tittentei

Gjest
Når man drar hatten ned over ørene på en bransjeaktør i en reklametråd, fører det fort til at trofaste kunder kommer ilende til for å støtte, ofte med krav om at bransjeaktøren må få legge frem påstandene sine uimotsagt. Det synes jeg ikke at vedkommende må få, men det er kanskje greit å ha dem på ett sted for å unngå at det levenet dukker opp i alle mulige tråder.
Hehehe, måtte le av den uthevede frasen.

Enig, et veldig godt poeng. På en annen side, så kan man unngå å svare forargede disipler som kun tar fokus bort fra det som diskuteres.

En løsning som benyttes noen plasser er å ha anonyme votingknapper. Her ble "liker ikke"-knappen fjernet, men om en slik funksjon var anonym, så kunne den brukes uten å fornærme mottaker.

Man kunne f.eks. hatt en knapp som het "off topic", og hvis et innlegg gikk over et bestemt antall "off-topic", så kollapset det og må aktivt åpnes. På den måten vil ryddigheten i trådene være langt høyere, men om man er nysgjerrig, så kan man åpne de irrelevante innleggene. Sånt kan gi bedre flyt. Jeg har tro på brukermoderering på den måten, men det forutsetter at det ikke danner seg grupperinger som bruker slike knapper for å "straffe den andre siden".
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.911
Antall liker
36.110
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Du kan nok anse slike grupperinger som dannet, og da mener jeg ikke oppførselen. :)

Apropos bransjeaktører, måten Nelson Pass bidrar til diyaudio-forumet er forbilledlig. Han deler kunnskap og erfaring, legger ut skisser til kretsløsninger og gir råd til folk som prøver å bygge etter dem. Guru-statusen er vel fortjent, men jeg tror nok han er unntaket heller enn regelen.
 
Sist redigert:

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Jeg har anbefalt ignore-funksjonen til flere som irriterer seg høylydt over hva jeg skriver. Legg til en håndfull velvalgte brukernavn der, og signal/støy-forholdet bedrer seg med opptil flere dB. Jeg vil heller ha litt støy enn dødsens stillhet.

Generelt ser jeg ikke mye grunn til å klage på forumet. Det blir hva vi selv gjør det til. Jeg synes også moderatorene stort sett treffer ganske bra når det må lukes litt i bedet, men kanskje man kunne vært litt hardere med å slå ned på rene personangrep samtidig som man fortsetter med en liberal holdning til innholdet i det som diskuteres.
Det er jo en helt gal tankegang , det er jo netop uenighed som er katalysatoren for mange gode indlæg og debatter.
At nogen direkte skriver at de mener modparten hallucinerer på grund psykiske problemer og religiøse tendenser og overmedicinering bør naturligvis stoppes af moderatoren, og her synes jeg godt de kunne gøre det lidt bedre.
 
Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.911
Antall liker
36.110
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Forsåvidt enig med det du skriver, men jeg ser ganske ofte at folk skriver harmdirrende innlegg hvor de krever at andre skal la være å skrive visse ting eller krever at moderatorene skal sensurere visse temaer og standpunkter. Ideelt sett burde selvsagt disse medlemmene skrevet saklige innlegg hvor de argumenterer for sitt syn på saken i stedet, men hvis de først irriterer seg så fryktelig over hva andre skriver, ville det vært bedre for deres eget blodtrykk å lage sitt personlige filter og slippe å se sånt mens vi andre fortsetter diskusjonen i ro og fred.
 
Topp Bunn