Hvilket element til Kuzma arm

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.471
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Morn.

Jeg plukket opp en Kuzma Stabi S med Stogi 12 VTA arm for en stund siden.
Lenke til armen: Stogi S 12 VTA - Kuzma Professional Turntables, Tonearms and Accessories

Denne spilleren kom uten element og da jeg liker å spille plater, men ikke kan så altfor mye om det tekniske trenger jeg litt veiledning i hva slags element man skal handle. Til nå har jeg hatt diverse Regaspillere en en Phonosophie med Naim Aro arm. Lette armer tror jeg de blir kalt, mens denne spilleren har en medium tung arm. Har fått beskjed av en kamerat om at denne armen fordrer tyngre pickuper. Hva skal jeg velge?
Har tidligere hatt Dynavector Karat 17D3, XV10 og 20 og nå sist en AT33PTG som jeg liker signaturen av.

Prisklasse mellom 5 og 10k kanskje?
Riaa er innebygd i en Devialet D200 om jeg bruker på noen Harbeth M30.1.

Hva velger man?
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
808
Antall liker
428
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Du trår ikke feil med noen av de pick up's du selv nevner. Det er vel bare øra og lommeboka som bestemmer:) Benz har jo også endel gode elementer i prisklassen du nevner. Kanskje ikke så dumt å sende en PM til Rudi her på sentralen, får endel råd, han har jo testet ut det meste, og det kan jo hende at han har noe han skal selge, som han har hatt til test.

Mvh
Jarl
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dynavector DV20xII Low er veldig bra og funker som en kule i den armen. Riktignok har du hatt den før, men tror likevel det er den jeg personlig ville gått for.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.471
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
God natt.

Dette var godt nytt. Jeg kan altså fortsette å bruke elementene jeg allerede har. Tada!
 
Topp Bunn