Hvilket dyr...?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvis du kunne velge, hvilket dyr ville du vært??
Hadde denne ganske interessante diskusjonen i lunsjen en dag, og det var ikke så lett å bestemme seg. Ku i India kom ganske høyt opp, personlig ville jeg nok valgt katt, fordi de gjør som de vil, nyter livet og lar seg ikke hverken stresse eller kommandere til noe, men først og fremst fordi de er trivelige og koselige dyr...
Men det er selvsagt veldig avhengig av hvem eieren er da..

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Hei Komponenten, godt nyttår :)

Jeg tror jeg ville vært hund i hos min mor. Det var ikke så værst å vokse opp som menneske der heller, men vovsen i det huset har det definitivt veldig godt ;)

Lin

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Godt nytt år til deg og alle andre her og...
Greit at du er hund, bare du ikke er en sånn som jager katter... :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Menneske. Med 50kg stor, monstrøs hann-schæfer som kjæledyr til å jage/skremme bort innpåslitne venner, koner, naboer og andre som vil røve deg bort ifra musikknytelsen..
Faktisk er jeg akkurat der jeg vil være :D

Mvh Vidar P

T

Thomas_Lutro

Gjest
Med fare for å erte på meg kreasjonistene igjen: Dyr er vi alle. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gris selvsagt, eller Villsvin.
Andre ok dyr er kenguru og jerv.

:)

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.912
Torget vurderinger
1
Katt, da kunne jeg ha gått på musejakt hele tiden.

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Helt klart Katt!! Men der har vi mange å velge på ;) Leopard,Tiger,løve,jaguar,Fiskerkatt,gaupe osv..Men mine topp 3 er: 3: Puma 2: Leopard  1: Gepard 8)

Geparden er det raskeste landdyret i verden. De kan komme opp i en hastighet på 110 km/t og løper lett ifra ethvert dyr over korte distanser. Den er en av de få kattene som stoler på farten for å kunne fange sitt bytte.. Og kan klatre helt ut på grenene for beskyttelse.

Sjekk også denne fine Pumaen..den kan hoppe rett opp på et 4 meter høyt tak :eek: :eek: ;D ;D

Skulle likt å sett den hunden som kunne hamle opp med slikt ett villddyr av en katt på 120kg!! :eek:

Eller en litt "sløvere"tiger på 350kg :eek:

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Skulle likt å sett den hunden som kunne hamle opp med slikt ett villddyr av en katt på 120kg!! :eek:
Pang

Men are pigs, sooner or later, we climb out of our sties and
seek to gratify ourselves. Whether it’s with our partners
or not, it has to happen. This is a fact of life and very few
men think any differently.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Ville vært edderkopp og bodd under min egen sofa. Døgnåpen buffet og minimal risiko for støvsugerdøden.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Greie dyr dette, men man må tenke på hvilket liv man ville fått, hvilken mat man måtte ha spist, farer og fordeler...
Vil tro at bjørn kan være et bra alternativ. De lever i flott natur, de spiser vel bær og lignende, (muligens en sau i ny og ne...) de har ingen naturlige fiender untatt menn med gevær, og best av alt de kan legge seg til å sove på høsten og trenger ikke stå opp før til våren!! Og er man litt lubben er det ingen som synes at det gjør noe..
Eneste som trekker ned er at de vel virker litt ensomme der de tusler alene rundt i skogen..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Greie dyr dette, men man må tenke på hvilket liv man ville fått, hvilken mat man måtte ha spist, farer og fordeler...
Vil tro at bjørn kan være et bra alternativ. De lever i flott natur, de spiser vel bær og lignende, (muligens en sau i ny og ne...) de har ingen naturlige fiender untatt menn med gevær, og best av alt de kan legge seg til å sove på høsten og trenger ikke stå opp før til våren!! Og er man litt lubben er det ingen som synes at det gjør noe..
Eneste som trekker ned er at de vel virker litt ensomme der de tusler alene rundt i skogen..
Morsomt at du synes jeg er et godt alternativ, Komponenten! Kanskje burde jeg blitt fornærmet for at du kaller meg lubben, men hva vet vel du om det? Forøvrig gjør det godt å tusle alene rundt i skogen. Skulle gjerne hatt mer tid til å gjøre akkurat det. Helst med ski på bena om vinteren.

Bjørn

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Morsomt at du synes jeg er et godt alternativ, Komponenten! Kanskje burde jeg blitt fornærmet for at du kaller meg lubben, men hva vet vel du om det? Forøvrig gjør det godt å tusle alene rundt i skogen. Skulle gjerne hatt mer tid til å gjøre akkurat det. Helst med ski på bena om vinteren.

Bjørn
Uff, man skal ikke si mye her før noen tar det ille opp... ;)
Vel hadde du vært en skikkelig bjørn så hadde du ligget fint i hulen din og sovet nå, altså er du en uskikkelig bjørn, og da kan du bare ha det så godt, tjukken... ;D
Synes også det er kjekt å tusle alene rundt i skogen, men hvis man bare skulle gjøre det hele dagen, og i all slags vær, tror jeg nok det kunne blitt litt ensomt på sikt...

Kuene får det stadig bedre, det er jo bra, men de har det nok enda bedre i India...

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
3
Det hadde svingt litt å være 120 kgs Puma , det må jeg si , men allikevel;

Er det ingen som vil være fugl ? De er kanskje ikke så smarte , men tenk å fly da... En ørn , eller Kondor...

Eller fisk, eller hval ? Javisst . Jeg ville vært blåhval.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
525
Sted
Bergen
I våre dager er ingen dyr trygge for menneskelig påvirkning, så jeg ville heller ha vært et menneske.

I en annen tid ville jeg ha vært et stort havdyr eller en fugl som kunne fly langt og sett mangt.

Eller en fredsommelig dinosaur i et varmt og deilig klima med masse god mat en passelig kropp på 100 tonn.

Eller et intelligent vesen et helt annet sted i universet.

I alle tilfellene hadde det vært kjekt med litt forstand til å nyte tilværelsen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Uff, man skal ikke si mye her før noen tar det ille opp...  ;)
Vel hadde du vært en skikkelig bjørn så hadde du ligget fint i hulen din og sovet nå, altså er du en uskikkelig bjørn, og da kan du bare ha det så godt, tjukken...   ;D
Synes også det er kjekt å tusle alene rundt i skogen, men hvis man bare skulle gjøre det hele dagen, og i all slags vær, tror jeg nok  det kunne blitt litt ensomt på sikt...

Kuene får det stadig bedre, det er jo bra, men de har det nok enda bedre i India...
Jeg er nok ganske uskikkelig, ja. Mer som en bad bear å regne. Men det er oss binnene faller for. ;D

Kyr har det ganske bra de også, mange eksemper på det:

Men de har også sitt å slite med...

så det er nok morsommere å være bjørn...

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.512
Sted
'
Gris selvsagt.
Everywhere there's lots of piggies
Living piggy lives
You can see them out for dinner
With their piggy wives
Clutching forks and knives to eat their bacon.
[G. Harrison]

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
De er kanskje ikke så smarte , men tenk å fly da...
Jeg antar at de ikke gleder seg så mye av det som vi ville gjort.. ;) de og alle andre de kjenner,har jo gjort det alltid. ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg har tenkt på fugl, og ørn er nok et bra alternativ, men hva med gjøken? Den har virkelig skjønt det, en karriere-fugl som setter vekk barnepass og bruker all sin tid kun på ... hva da? Hva i alle dager gjør egentlig gjøken på når den ikke sitter i en tretopp og hyler ko-ko?
Og den reiser i til syden om vinteren. Jeg tror gjøken slett ikke er dum, men kanskje den mest intelligente av de alle sammen.

Av sjødyr ville jeg kanskje vært delfin, de ser da ut til å være trivelige dyr som vet å more seg.

Vet ikke om jeg vil være bjørn likevel, hvis de ikke ligger og sover seg gjennom vinteren mister det liksom noe av poenget.... ;)

A

Affa

Gjest
Ah, denne tråden får meg til å tenke på min game Schæfer Blondie. Det var en god venn senvinteren 44 ved Narva. Jaja.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Siden det er en stund siden sist har dere vel fått tenkt litt mer på dette, dere har vel knapt fått gjort annet..?? ::)

Veldig i tvil fremdeles, gjøk virker fristende, men det finnes kanskje enda bedre alternativer...?

Kanskje vi alle burde velge isbjørn siden de ligger litt tynt an?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nå må du gå og legge deg. Husk du skal på jobb i morgen....

Topp Bunn