Hvilken Zapsolute variant har jeg ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Takk for nyttig informasjon.

Mulig jeg misforstår deg, men jeg forstår deg det slik at jeg bør splitte utgangstrinnene, og la to jobbe mot bass i parallell, og ett mot mellomtone og diskant.
    Siden jeg eventuelt skal la den jobbe mot et sett Infinity KAPPA 8, tidlig utgave, med utfordrende impedansekurve.

Har jeg forstått deg rett da?

Knut Runar
    Då forstod du rett. Sidan denne ikkje har tilbakekopling, så vil du visstnok få intermodulasjon mellom paralelle utgangstransistorar. Dette vil komme oppover i frekvens, derfor er det lurt å ha einslege utgangar på det som skal gjengi høgare frekvensar.

Knut Runar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2011
    Antall liker
    186
    Takk for svaret, og jeg fyrer løs med neste spørsmål.
    Bør de første eller siste trinnet dedikeres til mellomtone/diskant?

Bør jeg også kjøre på med ytterligere kondensatorer, for å øke impuls strøm kapasiteten?

Knut Runar

AAaF

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Antall liker
    153
    Det er jo 120.000µF på desse nettdelane normalt, så tviler på det er noko å hente.

Hadde kanskje kjørt dei eksterne utgangskorta på bass for å få mest mogleg lik belastning av utgangstransistorane. Dei eksterne transistorane blir litt mindre varme, fordi på hovudkortet er det drivartransistorar i tillegg som skal kjøles. Det er ønskeleg å ha så lik temp som mulig på transistorar som jobber i paralell.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn