Hvilken streamer bruker du?

Joey

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
994
Antall liker
156
Sted
Lindesnes Sør landet Perle
Ikke helt, men om du skrur på JRIVERs DLNA server og benytter deg av BubbleUPNP så kan du bruke mobilen eller nettbrettet ditt til å spille av tidal i JRIVER. Du vil i tillegg få opp låtinfo og album arts på lik linje med når du spiller musikk fra eget bibliotek.
Takker for informasjonen du :) Det skulle vært mulig e liker jriver!!
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Noen som kan forklare poenget med Jriver Media Center.
Det skal jo være så jælva fantasisk, med Covere++ og alverden info om artist og album, og ORGANISERT

Jeg forstår hverken begrepet Library eller Playlist, men forholder meg greit til foldere...
Så når jeg importer musikken som en folder som: Musikk/Deep Purple/Machine head/1. Smoke on thewater ...2. Never before etc
havner alt i i en haug som dette, og deles ikke inn etter folder/artisk struktur.Ikke ett fnugg av cover art eller igjenkjenning av artist eller låt
Vis vedlegget 450583

Noen som kan forklar en DUST hvorden dette skal fungere, Sonos ligger lysår foren Jriver ang organisering og info

PS hver gang jeg åpner programmet forsvinner musikkinnholdet og listen med musikk og MUSIKK folderen må importeres på nytt...
Skulle ønske jeg fant en server/kontroller som kan kombines med streameren min på en forståelig måte hvor ikke all musiken handler i en uorganisert liste med 10 000 spor
Du har musikken din i .wav-format, ser det ut som. Dette formatet støtter ikke tagging i filen med artist, plate, tittel osv.

Å sortere i mapper osv er mye godt steinaldermetoden å gjøre det. Dette krever en masse oppslag i filstrukturen, og er forferdelig tregt, så de fleste mediespillerne leser inn meta-taggrne i en database, og bruker denne til å presentere infoen.

Har du fått registrert noe under artist/album osv i lista til venstre?

Johan-Kr
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.723
Antall liker
9.349
Sted
Trondheim
Men i all verden da, Fenalaar. Det er den måte iTunes alltid har gjort det, men det har ikke vært måte på hvor mye kritikk Apple har fått for å gjøre det på den måten - man ville jo endre på mappestrukturen selv må vite (noe man forøvrig godt kan gjøre i iTunes hvis man krysset av for det i innstillingene, noe folk tydeligvis ikke har fått med seg). Man måtte jo ha kontroll, man kunne ikke ha verktøy for å gjøre det for seg. Fy og fy...
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.515
Antall liker
6.917
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
ITunes organiserer riktignok filene i mapper, hvis du lar den få lov til det, men den bruker Metataggene og tilhørende database for organisering i brukergrensesnittet samt lokalisering av filer.

Johan-Kr
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.723
Antall liker
9.349
Sted
Trondheim
Ja, var det ikke det jeg sa? Jeg trodde jeg klarte å ordlegge meg riktig.
Poenget mitt var jo at iTunes har gjort det på den måten i alle år, og har fått veldig mye kritikk for det. Det ser ut som om man endelig skjønner at det var lurt.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Jeg savner en mulighet for oppslag mot database, hvor taggeprogramvaren automatisk kjører et kort Shazam-aktig oppslag av mine wav filer, finner fingeravtrykk og deretter automatisk legger inn korrekt metadata i et flac-transkodet format. Alt dette foregår i bakgrunnen, uten manuell inngripen og lydløst.
Bruker Roon selv, men kan ikke si at bibliotekskanningen imponerer for mine typer musikk sjangre.
Sikkert bedre for smaken til den gemene hop.
 
Topp Bunn