Hvilken skive ligger i/på spilleren dagen derpå?

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Hei alle venner på HFS.
Jeg har gjennom mange år lagt merke til at utvalget av skiver som ligger på tallerkenen eller i CD-spilleren når jeg står opp "dagen derpå" varierer svært lite. Hos meg er The Doors og Frank Zappa gjengangere. Jeg har flere av skivene disse har gitt ut, og sågar er det enkeltskiver som har gått igjen gjennom alle disse årene. Morrison Hotell og apostrophy (`) er typiske skiver jeg finner. Er det flere enn meg som har slike tendenser i nattens mummel og mørke? I så fall hvilke skiver snakker vi om? Er det mulig å si noe om hvorfor det blir slik?

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Enkelt & greit. Her repeteres sist spilte skive. Har man fri, og, som idag lørdag , leter jeg frem noe annet. Med muligheter for å konsumere alkohol, blir valget større.

mvh

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Det er altså ingen gjengangere hos deg oct?
Jo. Setter alltid på skiven jeg forlot til fordel for søvn. Men trådstarter tenker vel her på hva man evt. lytter til i bakrus. Hvis jeg gjør, så alltid noe rolig. Vise/ballade, etc....

mvh

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
er det lørdag eller fredagsmorgen så så er sjansen for at det er musikk fra den tyngre sjangeren som har overnattet.
sånn erre bare!!!

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Det er altså ingen gjengangere hos deg oct?
Jo. Setter alltid på skiven jeg forlot til fordel for søvn. Men trådstarter tenker vel her på hva man evt. lytter til i bakrus. Hvis jeg gjør, så alltid noe rolig. Vise/ballade, etc....

mvh
Nei, jeg tenkte det som room. Hvilken skive overnatter på spilleren oftest etter en fest.

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Antall liker
742
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
I dag var det James Blake, Overgrown.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Hm. ser jeg har misforstått. Skivene som overnatter er gjerne av det mer rocka slaget. Led Zeppelin , Jethro Tull & ja, Zappa. Idag faktisk John McLaughlin & Mahavishnu Orchestra, " Between Nothingness & Eternity".

mvh

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Antall liker
1.373
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Dette lå igjen fra i går kveld, skal sies at de unge holdt oss med selskap :)

IMAG0790.jpg

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
De to bakerste der Stein er ofte framme her i huset også, og da spesielt i helgene :)

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Ofte "Radioactivity" med Kraftwerk.
Den eller "Mirage" med Camel.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.598
Torget vurderinger
12
Dette er lett å svare på. Det ligger aldri lp eller cd i noen spillere dagen derpå. De blir alltid lagt tilbake i coveret. Litt ryddig sånn.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Nå er jo slikt meget, meget sjelden, men i mine litt yngre dager var det standard at D.A.D. (Disneyland ater dark) avsluttet med allsang på låta It`s after dark.
Alternativt Ac/Dc thunderstruck slik at Jvc recieveren til en kompis eller rettere sagt to kompiser som delte leilighet og dermed hadde fast Vorscpiel plass gikk i overload :)
Good times...

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Nå er jo slikt meget, meget sjelden, men i mine litt yngre dager var det standard at D.A.D. (Disneyland ater dark) avsluttet med allsang på låta It`s after dark.
Alternativt Ac/Dc thunderstruck slik at Jvc recieveren til en kompis eller rettere sagt to kompiser som delte leilighet og dermed hadde fast Vorscpiel plass gikk i overload :)
Good times...
hehe. Hos meg gikk allsangen i Sham 69 og Hersham Boys :)

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
Har nok ikke noen enkeltplater som skiller seg ut, men en tendens er det. Sent på kvelden må man ha musikk med litt "go". Feelgood. Gjerne hardt. Gjerne live.

Det kan f.eks. være noe tidlig Iron Maiden, Seigmen, Bob Marley, Manu Chao, David Bowie, John Spencer Blues Explotion. I det siste har det gått mye i Sharon Jones & The Dap Kings.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.033
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ALLTID tom cd-spiller/platespiller her når jeg står opp.
Men hva som står stablet ved siden av - det er høyst variabelt. Kan spenne fra alt mellom death-metal og madrigaler.

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
55
Sted
Mosjøen
Torget vurderinger
3
Black Sabbath-Born Again.Hva kan man spille etter at denne er spilt....?

T

tce-teams

Gjest
I det siste har det vert plata jonas fjeld og henning kvitnes har sammen , og the best of vern gosdin hos meg :) Dette er jo bare mest rolig musikk.

Topp Bunn