Ønsker anbefaling Hvilken pre/dac, anbefaling ønskes

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
331
Antall liker
202
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Heisann

Trenger litt bistand:)

Bruker pr idag minidsp 4x10 med analog input for platespiller og toslink for sonos connect. Har programmert fjernkontroll for volumstyring via minidsp. Dette er ikke holdbart, spesielt ikke etter et par uønskede hendelser med full output etter innlegging av software på ny pc.
Tanken er enten dac med pre, pre med dac eller dac og pre i forkant av mindsp. Skal koble til cdspiller, platespiller/riaa og en eller annen streamer.
Fjernkontroll er en selvfølge. Nå vet jeg ikke hva som er å foretrekke av tilkobling til minidsp, men har mulighet for analog rca og xlr eller digitalt spdif, optisk og aes/ebu.

Har sett litt på følgende:
-Benchmark dac2 med pre
-Primare pre 32 og dac 30
-Primare pre 32 med dacmodul
-Rotel pre rc1570 eller 1590 med dac
-Mytek Brooklyn dac med pre!?

Finnes vel sikkert et hav av andre muligheter også. Parasound og Hegel er dessverre ikke av mine kandidater denne gang.
Ønsker noe som gir litt varme, punch og dynamikk i lydbildet. Budsjett = mest mulig for minst mulig. Dvs brukt er ingen bakdel,og alternativene gir en pekepinn om pris.

Er helt i villrede, så hva mener folket jeg bør anskaffe?

Mvh Calaf
 

P226

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2015
Innlegg
275
Antall liker
224
Sted
Hallingdal
Onkyo P-3000r funker bra for meg. Skikkelig kvalitetsprodukt med alt du trenger av innganger
 
X

X186841

Gjest
Rotel 1590 og Nuprime DAC-10 er ihvertfall bra, har brukt Nuprime ganske lenge og få som slår den. Har og en RA-1592 som har innmat som 1590 og den er også bedre enn mye annet. Hadde Mytek Brooklyn på lån noen dager men den var en stor nedtur, slitsom å høre på i lengden.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.583
Antall liker
1.318
Sted
Oslo
Kan anbefale både Audiobyte black dragon og heed obelisk .
 

henjaer

Banned
Ble medlem
09.05.2012
Innlegg
224
Antall liker
61
Torget vurderinger
7
Rotel 1590 og Nuprime DAC-10 er ihvertfall bra, har brukt Nuprime ganske lenge og få som slår den. Har og en RA-1592 som har innmat som 1590 og den er også bedre enn mye annet. Hadde Mytek Brooklyn på lån noen dager men den var en stor nedtur, slitsom å høre på i lengden.
Den RA-1592 er du fornøyd med lyden på den har lyst til å prøve en
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
730
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Meget fornøyd med Nuprime DAC-10.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
593
Rega dac og Arcam irdac er bra og gunstige prisede som bør prøves.
 
X

X186841

Gjest
@henjaer:
Rotel RA-1592 var så bra att sønnen min ga glatt avkall på Hegel H360. Prøvde den selv og men den krever litt plass så ble for trangt hos meg. Men noe av det absolutt beste jeg har hørt, eneste er litt liten gain på RIAA hvis man har en High output MC på 2mV, men helt passe til Ortofon 2M serien som har output på 5mV.
 

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
331
Antall liker
202
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Supert:)

Har lagt til alle i listen for kveldslesestoff på brakka.
Heed, Nuprime og Audiobyte er vel de mest ukjente navnene for meg.

mvh Calaf
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.583
Antall liker
1.318
Sted
Oslo
Rockna er også veldig bra , men ganske dyrt.
 

henjaer

Banned
Ble medlem
09.05.2012
Innlegg
224
Antall liker
61
Torget vurderinger
7
@henjaer:
Rotel RA-1592 var så bra att sønnen min ga glatt avkall på Hegel H360. Prøvde den selv og men den krever litt plass så ble for trangt hos meg. Men noe av det absolutt beste jeg har hørt, eneste er litt liten gain på RIAA hvis man har en High output MC på 2mV, men helt passe til Ortofon 2M serien som har output på 5mV.
Fine greier takk for svar da får jeg teste den
 
Topp Bunn