Hvilken platespillerhylle bør jeg kjøpe?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Står mellom Apollo WT1 eller Pro-Ject Wallmount it 1, bestiller på nett så jeg får ikke sett på de. Hva anbefaler ekspertisen?

Spilleren jeg bruker er en Pro-Ject RPM5

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kjenner ikke den andre, men Apolloen er iallefall evig god nok for meg. Du har jo sett den hos meg. Tror Kontrapunkt sender de for en tusenlapp med frakt. Gjorde det iallefall inntil nylig.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Kjenner ikke den andre, men Apolloen er iallefall evig god nok for meg. Du har jo sett den hos meg. Tror Kontrapunkt sender de for en tusenlapp med frakt. Gjorde det iallefall inntil nylig.
Leiligheten min er bygd av noen svensker med sterk hjemlengsel så ingen vegg er rett noen vei. Er det mulig å justere høyden på glassplata på Apolloen alle veier eller må jeg justere på platespillerens bein for å få den til å stå i vater?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Hvis du får Apolloen med MDF hylleplate og justerbare spikes ville jeg anbefalt den.

Og plasser hylla for all del på en bærevegg. Er det trevegger må du treffe spikerslagene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja, glassplata ligger på fire korte justerbare spikes, så du kan justere en god del med spikesene. Dersom behov for enda mer justering så kan vel lengre spikes brukes.

Jeg har forresten prøvd trehylle fra mitt Target-rack (passer i), men synes glasshylle låter bedre. Iallefall med LP12.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Jeg har forresten prøvd trehylle fra mitt Target-rack (passer i), men synes glasshylle låter bedre. Iallefall med LP12.
Hvis du har prøvd med hylleplate som har metallplater under der spiken treffer så låter det bedre om du fjerner disse og presser plata ned på spisse spikes (ikke butte).

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Apollo med glassplate er satt i bestilling, tror jeg skal få plass til strømforsyning og Riaa også på hylla.

Topp Bunn