Hvilken Platespiller.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.850
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
@ tce: Du bør vel kontakte tidligere eier & spørre om det er greit at du beholder dem. Du kan jo si noe sånt som at du avhender dem til et loppemarked, om de ikke vil ha dem.

mvh
Ja jeg skal gjøre det , heilt utrolig ikke at han ringt etter disse. se på bildene jeg har lagt ut. Huset har vi jo hadt ein stund nå 6 mnd.
Kommer sikkert ikke og ringe heller, og kan vel ikke regne med att nye hus eier driver oppbevaring i evighet! Viss du ska ringe må det va for og ta ut plass leie! eller beholder dem som kompensasjon

Kjøp Rega P24'a og sett igang og spill plater.

mvh

• Liker
Reaksjoner: oct
T

tce-teams

Gjest
@ tce: Det der er vel snaut 1000 skiver!

mvh
Ja det er heilt sykt , forstår ikke hvorfor ikke han har ringt opp. Er mange skiver som ikke er åpnet ein gang + det er mange skiver som ligger i sølv lokk der oppe. Sanger og album ikke jeg har hørt om før , må jo være verdt mange tusen mange av disse platene. Men som sagt skal jeg ring opp tidligere eier.

Sist redigert:
T

tce-teams

Gjest
@ tce: Du bør vel kontakte tidligere eier & spørre om det er greit at du beholder dem. Du kan jo si noe sånt som at du avhender dem til et loppemarked, om de ikke vil ha dem.

mvh
Ja jeg skal gjøre det , heilt utrolig ikke at han ringt etter disse. se på bildene jeg har lagt ut. Huset har vi jo hadt ein stund nå 6 mnd.
Kommer sikkert ikke og ringe heller, og kan vel ikke regne med att nye hus eier driver oppbevaring i evighet! Viss du ska ringe må det va for og ta ut plass leie! eller beholder dem som kompensasjon

Kjøp Rega P24'a og sett igang og spill plater.

mvh
Ja det kan jeg si cash.se , skal ringe han opp i løpet av dagen og høre hva han sier :)

X

X186841

Gjest
Hvis annet ikke er avtalt , er alt som er på eiendommen ved overtakelsen ditt.

M

mfufu

Gjest
Hva skal jeg gjøre med det egentlig , skal jeg ringe opp tidligere eier , eller bare holde munn om det og beholde dem selv. Noen av disse lp platene er sikkert verdt ganske mye penger. Skal prøve og fått tatt noen bilder av dem der oppe , og legge di ut her så kan dere få se. Utrolig at di ikke tok med dette.
Nå som du har sagt det her på forumet vil jo det rette være og høre med tidligere eier kanskje? Tviler på at noen har "glemt" så mange plater hvis de bryr seg om musikk eller vinyl, så jeg ville satt pengene mine på at de ikke gidder hente dem men heller blir glad til hvis du sier at du vil kunne ha glede av dem hvis ikke de vil ha de selv :)

Edit: men som Lgrons58 skrev, så er det vel "teknisk sett" ditt nå ja...

• Liker

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg ville ha ringt jeg også. Om han drar på det, så by han en sum penger.

T

tce-teams

Gjest
Ja det er vel lover om dette , stemmer det hmmmmmm. Merket dette først her i går kveld , når vi skulle opp på loftet for og legge fra oss , noen møbler vi ikke brukte. Og da så jeg dette , kjerringa fikk jo sjokk hun å. Jeg sa til henne at her ligger det plater til fleire tusen kr , og så dollar tegnn i øynene hennes med ein gang :cool:

M

mfufu

Gjest
Ja det er vel lover om dette , stemmer det hmmmmmm. Merket dette først her i går kveld , når vi skulle opp på loftet for og legge fra oss , noen møbler vi ikke brukte. Og da så jeg dette , kjerringa fikk jo sjokk hun å. Jeg sa til henne at her ligger det plater til fleire tusen kr , og så dollar tegnn i øynene hennes med ein gang :cool:
Hehe blir spennende og følge videre dette tce-teams, dama di så for seg en liten inntekt mens du ser for deg en liten investering for og bruke det... fortell hvordan det går til slutt her ;)

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Hvor mye skal jeg by da , ikke pokker om han husker hvor mange plater han hadde liggende oppå loftet her.
Gjør han oppmerksom på regelverket. Platene kan ikke være verdt mye for han siden han har lagt dem igjen, og ikke spurt etter dem på et halvår. Spør hva han vil ha, og legg ut prisen her så kanskje vi kan hjelpe deg.

T

tce-teams

Gjest
Takker for rådene jeg får gutter , men jeg har jo snublet over ei gull gruve for og si det sånn. Og det er mange av platene der oppe jeg liker musikk sjangeren på å.
Og går dette min vei nå , så beholder jeg platene jeg liker og selger resten kaching :D

T

tce-teams

Gjest
Hvor mye skal jeg by da , ikke pokker om han husker hvor mange plater han hadde liggende oppå loftet her.
Gjør han oppmerksom på regelverket. Platene kan ikke være verdt mye for han siden han har lagt dem igjen, og ikke spurt etter dem på et halvår. Spør hva han vil ha, og legg ut prisen her så kanskje vi kan hjelpe deg.
Ok det skal jeg gjøre , dere hører fra meg i løpet av dagen :)

T

tce-teams

Gjest
Hehe blir spennende og følge videre dette tce-teams, dama di så for seg en liten inntekt mens du ser for deg en liten investering for og bruke det... fortell hvordan det går til slutt her ;)
Ja jeg skal fortelle videre om hvordan dette går , blir disse lp platene mine , så beholder jeg di sjangerene jeg liker , og selger resten. Og di skal brukes på noen planer jeg har 2014 :) Og ja det innebærer hifi/hjemmekino annlegg kan røpe såpass mye :D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Takker for rådene jeg får gutter , men jeg har jo snublet over ei gull gruve for og si det sånn. Og det er mange av platene der oppe jeg liker musikk sjangeren på å.
Og går dette min vei nå , så beholder jeg platene jeg liker og selger resten kaching :D
Før du skrur forventningene for høyt, er det slett ikke sikkert de platene der er verdt mer enn noen tiere hver. I alle fall ikke mange av dem, og de ser ikke akkurat ut til å hverken være spesielt pent oppbevart eller i god stand.

Det er selvsagt verdt å gå gjennom dem, men jeg tror ikke akkurat du sitter på noen gullgruve. ;)

Mye bra musikk kan det selvsagt være, og gitt at vinylen er rett og uskadet, kan det jo være en musikalsk gullgruve, hvis du finner mye å høre på der. Burde absolutt forsvare innkjøp av en platespiller, i alle fall.

Du kan vel lage en liste?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.949
Sted
Sølvbyen
Det eneste rette er så klart å beholde dem. Eventuellt tilby tidligere eier å kjøpe dem tilbake for markedsverdi. :)

Drammen lyd

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2012
Antall liker
389
Hadde ikke tatt bryet med å ringe engang, hvis forrige eier hadde hatt interresse av platene så hadde han tatt dem med seg.
Nytter ikke å komme et halvt år etterpå og mase på dem, som han sannsynligvis vil gjøre hvis du ringer.

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.189
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg aner ikke hva som er reglene for gjenglemte ting ved hussalg, men jeg vil anta at de er dine nå. Jeg ville ha sjekket med megler.
Jeg ville ikke ringt tidligere eier hvis de etter loven er dine. Det er sannsynligivs en god bunke med penger som ligger på loftet! Platene er lagret stående og tørt, og ut fra bildene å bedømme har mange plastcover og er fine.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.838
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Jeg ville vel også karakterisert de som mine om tidligere huseier ikke hadde tatt de med seg ved flytting, ei heller etterlyst de etter så lang tid.
Dette kan uansett ikke være noe han har savnet:)
Men, det gir kanskje noe mer go-følelse og "god smak i munnen" om det er avklart med tidligere eier.

Kanskje du bør søke litt om et evt. "rettmessig" eierskap i forhold til situasjonen før du tar kontakt?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg ville heller ikke har ringt noen hvis det ikke var nødvendig, og platene var rettsmessig mine nå (Må vel være enkelt å sjekke. [1]), men da kanskje heller ikke snakket så høyt om "gullgruven". ;) Sannsynligvis er ikke den reelle pengeverdien så voldsom heller. En og annen sjeldenhet kan jo ligge i bunken der, men det er det jo ingen som vet. Og oppbevaringen i pappesken der, og platene lent skrått mot veggen over lang tid behøver ikke ha fått heldige konsekvenser.

1: Platene er jo imidlertid sannsynli forrige eiers, juridisk sett, men han kan jo ikke oppbevare dem hos deg til evig tid, så det greieste vil sikkert være å la deg overta dem.

Sist redigert:

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg mener ihvertfall at dette har med din egen følelse å gjøre, og for meg hadde det vært riktig å ta en telefon. Om vedkommende ville ha dem igjen, vel da hadde det blitt slik.

• Liker
Reaksjoner: SAH
T

tce-teams

Gjest
Jeg skal gå over hver plate sakte men sikkert , sjekke platens stand , utgivelse dato osv osv. Men det blir ikke denne helga , i kveld skal jeg drikke meg full og nyte god musikk. Og jeg har prøvd og få tak i vedkommende på hus tlf , men han svarte ikke. Ikke har noen ringt opp eller hører jeg ikke noe fra han denne mnd , så er det mitt enkelt og greit. Er jo mitt jurdisk sett uansett , mitt hus og eindom nå :) Så god helg folkens og takk igjen for alle råd , som kommer sikkert fortsatt inn. Akkurat i dette øyeblikk nå , har jeg kunne tenkt meg og hadd ein plate spiller , bare for og prøvd noen av disse platene oppe.
Men et spørsmål hva er best og bruke når man skal gjøre di reine , er sikkert litt støv på disse lp platene. Og nei jeg kommer ikke til og kjøpe oppvask plate maskin eller hva det nå heter.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
74.728
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg må si denne tråden tok en overraskende vending!

Uansett hvem sine plater det er, er nok ikke alle verdt like mye.
Hadde vært artig og sett ei liste:)
Jeg skimter Rolling Stones Love You Live og Human League Reproduction.
En allsidig bunke kanskje?

Jeg ville vel ikke vasket dem før jeg visste at de var mine.
Det billigste som er brukbart er en Spin Clean.

T

tce-teams

Gjest
Jeg må si denne tråden tok en overraskende vending!

Uansett hvem sine plater det er, er nok ikke alle verdt like mye.
Hadde vært artig og sett ei liste:)
Jeg skimter Rolling Stones Love You Live og Human League Reproduction.
En allsidig bunke kanskje?

Jeg ville vel ikke vasket dem før jeg visste at de var mine.
Det billigste som er brukbart er en Spin Clean.
Takk for det bluesbreaker , nei di er ikke mine enda. jurdisk sett ja. Har prøvd og ringt han som sagt. Men ingen tar tlf , hører jeg ikke noe ut denne mnd tar jeg dem selv. Og da skal jeg ta meg god tid og gå igjennom lp platene :)

T

tce-teams

Gjest
Mulig jeg er et dårlig menneske, men jeg hadde ikke ringt en kjeft. Man "glemmer" ikke så mye vinyl.

Finders keepers, losers weepers.
Egentlig så må jeg si meg enig med deg der crusty , sitter her med sjokk enda hva jeg har snublet over.
Forstår ikke hva den mannen tenkte på når han flyttet fra dette huset. Regner nok med at det er jeg som sitter igjen med alle sammen , etter sånn som jeg har lest på reglene er det jeg som eier dette huset og eindommen nå.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Har en følelse at tankegangen til den forrige huseieren var noe sånt som: "Ikke gidder jeg å prøve å selge det, folk hører jo ikke på plater lenger uansett og det er for tungt og uhåndterlig til at jeg vil bry meg med å kjøre det på dynga. Jeg lar det stå, så blir det noen annens problem."

V

vredensgnag

Gjest
Gjenstander som etterlates ved eiendomsoverdragelse, og som selger ikke har bedt om å få lov å hente senere, tilhører kjøper.
Her har de sannsynligvis hatt platene på loftet, og så gitt blaffen i å bære dem ned. Selvsagt kan de være glemt, men da er de - rent juridisk - dine.

Så spørs det hva moralen tilsier at man bør gjøre ... ellers er jeg enig med crusty.

"Å, platene. Ja det var et slit å bære dem ned. Jeg ga dem til Frelsesarméen/ga dem vekk/takker."

(Selger av en leilighet jeg kjøpte i Oslo gjorde det samme. Flere kasser med vinyl på loftet, som han helt sikkert ikke gadd bære ut. Dessverre hadde vedkommende dårlig smak.)

T

tce-teams

Gjest
Har ikke dårlig smak han som bodde her oppe i hvertfall , mye rolling stones osv osv.

• Liker
T

tce-teams

Gjest
Ja ble litt spessielt dette og rart ikke minst. Men det er mye rare sjangere der oppe på loftet , skal ta meg ein dag nå når jeg er hjemme aleine. Og gå over litt av samlinga der oppe. Gir beskjed her inne vist det er noe spessielt jeg lurer på :)

T

tce-teams

Gjest
Platene er mine :D Snakket med han i dag , og det var boss for hans sin del , for ein i........t sier jeg. Trenger ikke å kjøpe lp plater denne gutten på leeenge. Nå er det bare ein plate spiller så mangler he he :)

T

tce-teams

Gjest
Er disse som er mest verdifulle aktså , hmmm ligger noen slike oppå loftet her. Men som sagt vist jeg lurer på noe , så spør jeg her inne :cool:

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Gratulerer tce-teams :) Du må gjerne ta flere bilder og legge ut.

T

tce-teams

Gjest
Det skal jeg gjøre etterhvert , skal prøve og legge di utover gulvet. Så tar jeg bilder av 10-20 plater i slengen.
Jeg har nå et prosjekt framover før vinteren inntreffer oss :)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.949
Sted
Sølvbyen
Grattis, det må vel kunne sies å være en pangstart på en brukbar vinylsamling det her ;)

C

cruiser

Gjest
Fant endel vinyl på loftet her også når vi kjøpte huset, desverre var dette rester fra ett badegulv fra 80 tallet :(

Topp Bunn