Hvilken og hvorfor? (Diva,Scout,,ZET-1,LP-2.0,orbe,rock 3,spacedeck)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Søker god platespiller

Ville nok definitivt prøvd å få Microen i hus lenge før jeg vurderte en ganske enkel Systemdek. Micro holder seg godt i pris, ser lekker ut (fruen har jo allerede godkjent den!) og det er slett ikke mange av denne modellen her til lands. Gi mannen et bud og se hvor du havner!
En annen ting er at det kunne sikkert være lurt å gå etpar runder for å avklare hva du er på jakt etter, siden du har lansert mange spillere som på mange måter er ganske forskjellige. Hva er viktig på lydsiden? Budsjett? Utseende? Alder? Er Void og Kuzma uaktuelle fordi fruen likte Micro bedre?
Uansett hva du måtte lande på, Lykke til!
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Søker god platespiller

Voyd og kuzma er absolutt ikke uaktuelle, lyden kommer først og utseende i andre rekke.
Jeg legger ut flere alternativer bare for og få prøvd å orientert meg i jungelen av spillere da jeg har svært lite kunnskap om hvilke spillere som er bra og mindre bra og ekstremt bra og i kombinasjon med hvilke armer og pu osvosvosv.

Er den micro`n i nærheten av voyden og kuzmaen da eller er de to opp en klasse eller to?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Søker god platespiller

Jeg forstår. :) Det er en god måte å orientere seg på, for så vidt.
Det å sammenlikne disse tre er litt som den berømte sammenlikningen mellom epler og pærer. De er gode alle tre, men på forskjellige vis. I absolutt forstand ville jeg holdt en knapp på Kuzma med en god arm. Den har spilt alldeles magisk alle gangene jeg har hørt den, men en passende arm drar jo prisen opp endel, skulle jeg tro. Void´en er en god nummer to, og prisen er svært god. Micro lager nydelige spillere,men her har du også en mulig armskifteoperasjon å ta tak i, med mindre du finner et element som passer både deg og Black Widow-armen. Vet du evt. hva denne vil komme på?
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Søker god platespiller

Tenker du på prisen på microen?
Regner med under 10k.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Søker god platespiller

Kan nok være et godt kjøp, og setter du på et godt Grado-element, har du en klassespiller...Selv om jeg personlig ikke hører med blandt dem som tar bølgen av en Black Widow.
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
?

Da har det skjedd litt siden sist, dvs JoLida Music Envoy rør monoblokker er innkjøpt,lytterom/kino/bar er så og si ferdigbygd og akustikk tuning pågår.

Mangler fortsatt en god pre og en vinylrigg da.

De Platespillerene som kan vere aktuelle nå er:

-Nottingham Interspace eller spacedeck
-Avid Diva
-JR Trans Rotor ZET-1
-Michell Orbe
-VPI Scout eller Scoutmaster
-Townshend ROCK 3
-Opera LP-2.0
Jeg har ikke hørt noen av spillerne men dyyp, detaljert bass og dynamikk er viktig.

Er det noen som har kjennskap til disse spillerne og deres forskjeller,kvaliteter?
Kom med tips og anbefalinger,også andre spillere i samme klasse er aktuelt og gjerne brukt.
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Søker god platespiller

Gratulerer med nye monoblokker! Det er jo ganske stor prisforskjell på disse drivverkene du har listet opp. Så det blir jo sikkert vanskelig å samenligne alle sammen. Jeg har som sagt en Michell Orbe SE med mørch dp6 og er blitt veldig fornøyd med denne, men den krever tålmodighet(fin innstilling). Den har masse slam i bassen og er en veldig musikalsk og presis spiller. Den ligger etter min smak mange hakk foran spacedeck som er den eneste jeg har hørt av de andre. Ikke missforstå, spacedeck er er veldig god spiller til prisen. De andre modellene du har i listen din har jeg som sagt ikke hørt, men har lest flere gode tester på flere av dem. Men etter min mening så vil jeg selvsagt anbefale Michell Orbe (SE) om du ramler over en brukt til riktig pris. Men smaken er som baken vet du, så dette trenger ikke å være den rette for deg ;D

Mvh
Kjetil
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
?

mekaniac skrev:
De Platespillerene som kan vere aktuelle nå er:

-Nottingham Interspace eller spacedeck
-Avid Diva
-JR Trans Rotor ZET-1
-Michell Orbe
-VPI Scout eller Scoutmaster
-Townshend ROCK 3
-Opera LP-2.0
Jeg har ikke hørt noen av spillerne men dyyp, detaljert bass og dynamikk er viktig.

Er det noen som har kjennskap til disse spillerne og deres forskjeller,kvaliteter?
Kom med tips og anbefalinger,også andre spillere i samme klasse er aktuelt og gjerne brukt.
Hei.
Som Kjetil M sier, er det et ganske så stort sprik i prisklassene her.
Tar man utgangspunkt i Michell Orbe sett i forhold til JR Trans Rotor så blir ZET-1 og storebroren ZET-3 svært så rimelige i forhold. ZET-1 er jo i dette tilfellet halve prisen.
Tar man utgangspunkt i Orbe mht pris, så er det jo andre spillere fra JR Trans Rotor som er i samme prisklasse f eks Super Seven Reference 40/80 TMD og Fat Bob Reference 80 TMD.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Joda,vet det er endel prisforskjeller på disse som nye men jeg kjøper også gjerne brukt/demo,det lå jo en orbe med sme arm ut for salg her på sentralen for ca 15000 og det finnes en demobrukt en for 17000,forskjellen på ny orbe se i norge og danmark er jo feks 32000 kontra 25500 men men....

Hordan er da feks Avid Diva i forhold til Zet-1 og scoutmaster,de koster vel i utgangspunktet ca det samme for bare drivverk.

Er det store forskjeller ut og går mellom disse tre,hva er det som skiller/kjennetegner de forskjellige fra hverandre lydmessig??
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Zet-1 er jo flott,men fortjener kanskje bedre enn en rega-rb 250 arm,som den selges med i pakkepris...

Nottingham har ejg blirr fortalt,at lyder mer ameikansk(som vpi/sota) i forhold til andre engelske,som feks..mitchell..

interspace er supervakker!!!koster vel ca 16k med arm(nottingham)hos audioart.

Selv falt valget på en VPI scout til 14k ny...bytta fra en regap2 og over på denne,det var virkelig punto/ferrari det!!!!!

Scoutmaster er vel bare enda bedre...men koster jo da 23k,og finne noen brukte har i allefall jeg tilgode.

Jeg spiller med min scout med en audionote mm,pu...hvilket spiller kjempebra...

Jeg stiller gjerne riggen og anlegget til disp...hvis du vil høre en scout....basskraftig spiller,meg skikkelig driv..Nå skal jeg være litt forsiktig med å påstå...men etter det jeg har hørt,kommer nok ikke en rega i samme pris ut med noe i nærheten av denne dynamikk/og bassen....så er vel kanskje de som er gla i Rega heller kanskje opptatt av andre kvaliteter også//::Rega er bra det....men jeg opplever scout i en annen liga...i den ligaen jeg trives!

skulle jeg oppgradert ut i fra denne,måtte det blitt en ny aries3 til 32k.....

Selv var jeg og innom gyrodeck...m rega arm....falt vel egentlig litt for vpi..da denne kunne leveres 100% fri for regadeler til en fornuftig pris...(ja,jeg er ingen regafan 8)),

en Mitchell med sme er jo kostbarere saker,enn budsjettet mitt tillot.

Vpi en er det komponentet i anlegget mitt,som har gitt meg mest eierglede----tross forat ikke spillern er mange ukene gamle.
 

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
293
Antall liker
59
mekaniac skrev:
Joda,vet det er endel prisforskjeller på disse som nye men jeg kjøper også gjerne brukt/demo,det lå jo en orbe med sme arm ut for salg her på sentralen for ca 15000 og det finnes en demobrukt en for 17000,forskjellen på ny orbe se i norge og danmark er jo feks 32000 kontra 25500 men men....

Hordan er da feks Avid Diva i forhold til Zet-1 og scoutmaster,de koster vel i utgangspunktet ca det samme for bare drivverk.

Er det store forskjeller ut og går mellom disse tre,hva er det som skiller/kjennetegner de forskjellige fra hverandre lydmessig??
Hei.

Tja, som bransjeaktør har jeg mulighet til å gi tips om spillere når det gjelder prisklasser når du da også spør om et merke vi fører.
Men ifølge bransjeregler har jeg ikke lov til å si noe om evt forskjeller, eller hvordan den ene spilleren er i forhold til den andre i 'tråder' slik som denne.
Bransjediskusjoner er stedet for slike 'tråder'.

ixos_76 skrev:
Zet-1 er jo flott,men fortjener kanskje bedre enn en rega-rb 250 arm,som den selges med i pakkepris...

Nottingham har ejg blirr fortalt,at lyder mer ameikansk(som vpi/sota) i forhold til andre engelske,som feks..mitchell..

interspace er supervakker!!!koster vel ca 16k med arm(nottingham)hos audioart.

Selv falt valget på en VPI scout til 14k ny...bytta fra en regap2 og over på denne,det var virkelig punto/ferrari det!!!!!

Scoutmaster er vel bare enda bedre...men koster jo da 23k,og finne noen brukte har i allefall jeg tilgode.

Jeg spiller med min scout med en audionote mm,pu...hvilket spiller kjempebra...

Jeg stiller gjerne riggen og anlegget til disp...hvis du vil høre en scout....basskraftig spiller,meg skikkelig driv..Nå skal jeg være litt forsiktig med å påstå...men etter det jeg har hørt,kommer nok ikke en rega i samme pris ut med noe i nærheten av denne dynamikk/og bassen....så er vel kanskje de som er gla i Rega heller kanskje opptatt av andre kvaliteter også//::Rega er bra det....men jeg opplever scout i en annen liga...i den ligaen jeg trives!

skulle jeg oppgradert ut i fra denne,måtte det blitt en ny aries3 til 32k.....

Selv var jeg og innom gyrodeck...m rega arm....falt vel egentlig litt for vpi..da denne kunne leveres 100% fri for regadeler til en fornuftig pris...(ja,jeg er ingen regafan 8)),

en Mitchell med sme er jo kostbarere saker,enn budsjettet mitt tillot.

Vpi en er det komponentet i anlegget mitt,som har gitt meg mest eierglede----tross forat ikke spillern er mange ukene gamle.
Som Ixos_76 nevner kan man fint bruke dyrere armer på ZET-1 enn Transrotor 250STR arm som er en modifisert versjon av rega 250. Transrotor 2.6 og 9.1 er også modifiserte rega armer etter Transrotor's spesifikasjoner. Blant annet har Transrotor 9.1 samme internkabling som SME V f eks. Transrotor har også samarbeid med SME og bruker man f eks TransRotor/SME M2 sammen med ZET-1 vil selv denne kombinasjonen komme under 29000,-
Trans Rotor tilbyr sammen med sin Transrotor 250STR arm en mulighet til å få en komplett spiller innenfor et budsjett hvor man kanskje bruker mest på driv verk for senere å oppgradere til andre armer. Andre armer enn hva Trans Rotor tilbyr som standard kan selvfølgelig brukes. I mange tilfeller vil kanskje Trans Rotor ønske å få armen som skal brukes ned til fabrikk for å få til dette optimalt.
JMW f eks bruker mye samme boring som rega og vil forenkle optimalisering.

Håper denne forklaringen var til litt hjelp.

Mvh
Hifi Stasjonen
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Hei.

Tja, som bransjeaktør har jeg mulighet til å gi tips om spillere når det gjelder prisklasser når du da også spør om et merke vi fører.
Men ifølge bransjeregler har jeg ikke lov til å si noe om evt forskjeller, eller hvordan den ene spilleren er i forhold til den andre i 'tråder' slik som denne.
Bransjediskusjoner er stedet for slike 'tråder'.
Hei.
Du kan gjerne fortelle litt om dette via mail eller pm om du vil.

Takker ellers for svar og synspunker folks :)
 
T

TELLUS

Gjest
Hei,

jeg ser du har nevnt bl.a. Opera LP 2.0 som et aktuelt drivverk. Jeg har selv gått til anskaffelse av dette driverket med en oppgradert Rega RB300 arm (tonearm og phono kabler er skiftet ut med Scitech kabler), og Benz Micro ACE H pick-up. Dette drivverket er kjent for en formidabel bassgjengivelse sammen med en detaljert mellomtone og en luftig diskantgjengivelse. Totalt sett vil jeg beskrive lyden som varm.

Tidligere har jeg vært vært eier av bl.a. følgende platespillere:
Nottingham Analogue Studio Space deck (1. versjon) med Space arm
Michell Gyro SE med oppgradert Rega RB300 arm (Incognito kabling og Michell technoweight armlodd)
Micro Seiki DQX-500 med Micro Seiki 707 arm

Min mening er at Opera LP 2.0 med oppgradert Rega RB300 arm (Scitech kabling) slår alle de andre kombinasjonene, spesielt i bassen.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ZET er jo flott den,skulle likt å hørt på den gitt...

Så er jo spillern som jeg gikk for nevnt her,scout,ev s.master...vil bare si at disse spillerne spiller meget bra!armen er også meget stabil,var litt bekymret for dette unipivot opphenget...men somsagt det fungerer meget bra..Vpi har en hel masse oppgraderingstilbud i etterkant også.Denne spillern spiller visstnok bare bedre og bedre med dyrere/bedre pu du velger...Men selv med en mm,pu spiller dette himmelsk..ihvertfall med min audionote iq2.

I denne klassen finnes sykt mye bra,set er vanskelig å velge..helt klart! :eek:

Men det som er viktig,er jo hva du liker...for mange av de spillerne du har plukkket ut,er jo meget forskjellige både i utseende å spillestil(har jeg hørt mange sier)

Jeg valgte å høre på mange her inne,og scout har fått mye bra på tester,samt var den fin å se til,lovord om sykt bra bass,og masse liv,samt enkel i bruk mht. innstilliger ol,gjorde at mitt valg falt på denne(det sto om den og mitchell gyrodeck)

VPI en kunne også leveres raskere enn decken..Samtidig hadde jeg et sterkt ønske om å kjøpe megen bra spiller,som helst skulle være 100%fri for regadeler...dette gikk i boks på vpi en,enda hadde jeg litt penger til overs til en ok pu.

Min vpi er levert av audioart på RYKENE,levering og alt gikk smertefritt,jeg kan anbefale en tlf til Vidar Sonesen der,om du går for en vpi.!...scoutmaster koster 23k..en helt klart oppgradert spiller fra min scout...men koster jo noe mer og da..

til slutt vil jeg si jeg føler med deg i valgets kval....ikke lett,med så mye flott....etter hva jeg kan se virker det som om det er vrient å få kjøpt en vpi brukt her i landet i allefall...ikke er disse spydd ut i hopetall heller...

Good luck ;)
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Beklager at jeg bare slenger meg på tråden men overskriften fenger.
Jeg er svært interressert i de nye tilbudene Transrotor ZET-1 og Scheu Premier som nå lanseres sterkt på HifiSentralens forside.

Er det noen som har rukket å få noen lytte-erfaring med disse enda? Har en tilårskommen Nottingham arm som jeg kanskje kunne sette på en av disse. Armen er en "semi"-pivot arm som vel skulle gå bra med slike ikke-suspenderte rigger.

Mitt sikre valg ville vært en VPI Scout/Scoutmaster men har litt lyst å gå nye veier ::)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja hvorfor ikke...vpi er bra,men mye annet bra og,zet er jo flotte spillere,i allefall av utseende,

på lista i denne tråden,er det mer enn en spiller jeg kunne tenke meg....men ingen som har sett i retning vpi aries 3...denne leveres i pianofinish,i likhet med den rimelig kvasse HRX som de fereste har råd til......skal jeg noengang oppgradere,blir det trolig aries3...har ikke bilde av aries....men legger med et av superscoutmaster
 

Vedlegg

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Jepp det er mye lekkert å velge i,og vpi scout er sikkert et bra og fornuftig valg,men det er jo endel som har disse så det hadde vert litt morro med noe som få andre har.
Jeg har forelsket meg litt i Avid Diva med sitt noe enkle og pene design, det er vel også en spiller som ikke mange har.
Noen som har noe erfaring me de?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hei, og gratulerer med nye monoblokker! Det er lekre spillere du har listet opp, og i slike tilfelle er det alltid vanskelig å velge fordi det ikke er praktisk mulig å få sammenliknet dem. Dermed er det vel best å høre på den oppsamlede erfaringen her inne, samtidig som du tar høyde for hva du liker best selv rent estetisk. Det er jo du som skal leve med riggen!
Jeg var for øvrig i en liknende situasjomn for en tid siden, og for min del endte jeg opp med en vintage high-end spiller. Jeg har ikke angret et sekund, men om jeg skulle kjøpt ny spiller i dag, ville min personlige liste inkludert Opera, Sheu og VPI. Avid lager fantastisk gode ting de også, så joda, den ville vært med i betraktningen...

Lykke til, og hold oss for all del oppdatert! ;)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Fikk fryktelig lyst å anbefale deg å sjekke ut Opera LP2.0 spilleren. Jeg kjøpte dette verket brukt for en tid tilbake, da handelen med spilleren jeg egentlig siklet etter gikk i vasken. Jeg var skeptisk, men fant ut at kjøpet var såpass godt at jeg tok kjangsen. Nå har jeg eid LP2.0 spilleren en stund. Jeg har eksperimentert med armer og pickuper og funnet min personlige drømmekombinasjon med tangentialarmen MG-1 og Grado reference the reference. Denne kombinasjonen gir dynamikk og bass av meget høy klasse! Kan altså skrive under på LP2.0 sine kvaliteter i bassområdet. Det har forresten forundret meg stort at ingen hifi blekker hverken her til lands eller i det store utland har testet denne spilleren! Den hadde fortjent det! Noe av det mest geniale med spilleren, som jeg erfarte da jeg trengte en armbase til min nyanskaffede tangentialarm, er at delene er så enkelt laget, at det er en smal sak å få laget custom deler dersom du trenger. Det blir fort dyrt hvis det skal fabrikkproduseres armbase til ukonvensjonelle armer (hvis du facineres av slikt da ;)) Kan ikke si så mye om de andre spillerne du nevner, annet enn at du kanskje bør gjøre et valg om du ønsker en flytende opphengt spiller, eller en med fast plinth og høy masse. Personlig ville jeg undersøkt Transrotor/LP2.0 hvis jeg var deg....
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Takker for all hjelp folkens, men no har æ bestæmt mæ og spiller/arm/pu er bestilt ;D

Får den vel på slutten av neste uke. 8)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Hva ble det til da?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det høres definitivt ut som en Orbe...om du i det hele tatt holdt deg til den opprinnelige listen,da......
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
ixos_76 skrev:
Ja hvorfor ikke...vpi er bra,men mye annet bra og,zet er jo flotte spillere,i allefall av utseende,

på lista i denne tråden,er det mer enn en spiller jeg kunne tenke meg....men ingen som har sett i retning vpi aries 3...denne leveres i pianofinish,i likhet med den rimelig kvasse HRX som de fereste har råd til......skal jeg noengang oppgradere,blir det trolig aries3...har ikke bilde av aries....men legger med et av superscoutmaster
Ja, nå har jeg gjort valget: Har bestilt Schau Premier MkII med deres 12" Classic arm fra PM Audio. Gleder meg veldig. I følge Schau så er den relativt beskjedne Denon DL103 en grei match. Så får jeg først hørt forskjellen mellem denne nye spilleren/arm versus mitt gamle oppsett.

Noen som kjenner til pene vegghyller? Har en selvaget nå men tror jeg bør ha noe mer solide greier for denne spilleren :D
 

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
mekaniac skrev:
gut_man skrev:
Hva ble det til da?
En engelsk spiller med flytende oppheng....... ;D
Da snakker vi vel om en fra mitchell engineering tipper jeg....eller??Ny,brukt gyro,orbe??? ;)
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
impulse skrev:
Det høres definitivt ut som en Orbe...om du i det hele tatt holdt deg til den opprinnelige listen,da......
Har holdt meg til listen ja men ble ikke en orbe... ??? :p

Nydelig den Schau`en, gratulerer.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
En liten Diva som skal inn i heimen da??!
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Grattis med Ny avid......denne er flott ;D ;D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.767
Antall liker
500
Sted
Stockholm
Shit! Grattis med lekker spiller..! Blir blank i øya av mye mindre..! ::) ::)
 

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Innlegg
803
Antall liker
1.578
Sted
Verdal
Gml tråd men lenge siden jeg har vert aktiv her inne...
Uansett, jeg har hatt Aviden en stund og var fornøyd med den helt til jeg fikk Hanss Acousics T-20 på test.

Jeg brukte samme 300b arm og DV-H20X up og må si jeg ble meget overrasket over hva Hanss spilleren presterte i forhold til Aviden.
Her opplevde jeg en forbedring på alt, et mer naturlig og tystere lydbilde, mye bedre bass (detaljer,dybde) synes rett og slett platene miner låter mer naturlig og åpent.

Noen andre som har erfaring med Hanss Acoustics??

Må vel nevne at jeg kjøpte Hanss spilleren, den var meget enkel å sette opp og virker meget gjennomtengt og solid bygget, jeg er i allefall imponert.
 
Topp Bunn