Hvilken multifunksjonsskriver?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Sjekker markedet for slike A4-skrivere. Vektlegger selvfølgelig meget god kvalitet på foto, men nesten like viktig er kvaliteten på scanning, da jeg har tenkt til å scanne en del gamle fotos. WiFi bør være en selvfølge i nye printere i dag, synes jeg.
Har tenkt litt på Canon Pixma-serien, bl.a. MP990 og MG8150.

Epson har jeg også tenkt på, bl.a. Epson Stylus Photo PX720WD, som er ca en tusing rimeligere.

Noen som har erfaring med de jeg har nevnt?

a.

N

nb

Gjest
Skal du ha "meget god" kvalitet på foto ville jeg kjøpt en dedikert fotoskriver og så noe billig ræl til resten.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
nb skrev:
Skal du ha "meget god" kvalitet på foto ville jeg kjøpt en dedikert fotoskriver og så noe billig ræl til resten.
Tja, hadde vært fint å slippe to schvære bokser for å håndtere utskrifter. Har du erfaring med de jeg nevnte, nb?

N

nb

Gjest
atonal skrev:
Tja, hadde vært fint å slippe to schvære bokser for å håndtere utskrifter. Har du erfaring med de jeg nevnte, nb?
Nei, jeg har en proff Epson fotoprinter og en HP alt-i-ett. Men ser poenget med å slippe to bokser, fotoprinteren min er diger (A2+). Det er dog et poeng at det først og fremst er på større utskrifter det lønner seg å printe selv. Kvaliteten er også mye bedre enn det jeg får fra fotobutikken.

Det er et kurant bruktmarked for fotoprintere, pass bare på å få en med godt med blekk igjen, på min koster det ca 4500 kroner å bytte alle åtte patronene.

Bor du i Oslo har de bra peil på FotoVideo i Møllergata.

N

nb

Gjest
atonal skrev:
Kan ta en telefon til FotoVideo og høre med dem, takk for tips, nb.
Innen high-end-markedet er det, så langt jeg kunne lese meg til, Epson og Canon som gjelder for fotoskrivere. Hvilke av de man foretrekker er litt hipp som happ - mener å huske at ene var bedre på sort-hvitt mens andre var bedre på farger, men det var uansett marginale kvalitetsforskjeller og svært gode utskrifter fra begge. Da snakker jeg om de dedikerte fotoskriverene, vel og merke. Det er sikkert mulig å få gode fotoprints fra en all-in-one også, men jeg forsket ikke så veldig mye på det siden jeg skulle ha noe som kunne skrive i temmelig stort format, og da blir det en ren fotoprinter åkke som.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.589
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har en Canon MP970 og er godt fornøyd med den. Utmerket scanner med høy oppløsning. Har ikke brukt den så mye til fotoutskrift og har derfor ikke veldig mye å si om den delen, men helhetsinntrykket er et kvalitetsprodukt. Det er ganske hendig at den går rett på nettverket, slik at vi ikke behøver å starte opp en bestemt PC for å printe fra en annen maskin på nettverket.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har samme mp970 og med godt fotopapir så gjør ikke den seg bort.
Er vel nyere modeller som gjelder nå. Når det er sagt så var mp970 bedre enn etterfølgeren. Sikkert kommet enda en etterfølger senere.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Takker for respons. Ser ut til at MP-serien hos Canon avløses av MG-serien. Har fått lest litt på nettet, og det ser ikke ut til å skorte på selve utskriftskvaliteten på modellene i dette prisskiktet. Det går stort sett på variasjoner i og antall funksjoner. Frister litt å skaffe seg Pixma MG8150, da den også har mulighet til å håndtere film og negativer. Ellers er det delt andreplass mellom PIXMA MG6150 og Epson PX720WD, hvis dette med film og negativer ikke er viktig.

Topp Bunn