Hvilken Høyttaler liker dere best? II

Hvilken høyttaler ville du hatt?

  • Avelon Sentinel

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mårten Coltrane Supreme

    Stemmer: 0 0.0%
  • sonus Faber Stradivari Homage

    Stemmer: 0 0.0%
  • Avantgarde Trio Classico m/basshorn

    Stemmer: 0 0.0%
  • Tonart Hinsight

    Stemmer: 0 0.0%
  • Verity Audio Sarastro

    Stemmer: 0 0.0%
  • Burmester B100 Reference Line

    Stemmer: 0 0.0%
  • Triangle Magellan

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
I toppen skiller to ht seg kraftig ut.

33 (41.2%)
23 (28.7%)

Kan det være slik at de ht som har fått mest medieomtale som trer frem i denne avstemmingen?

(jeg valgte Strad. på grunn av at den utseendemessig virkelig tiltaler meg)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.242
Tenk å hatt muligheten til å linet dem opp og hørt alle med passende elektronikk og musikk, og så tatt en ny avstemming.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.242
Ærlig talt....



Ja takk!

Ole
Som savnet Wilson på listen...
Ærlig talt. Lillebrødre blander vi ikke inn her... ;D
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Men jeg liker den best! ;D

O.
Den er kanskje noe bedre på bilde, men lydmessig....... Vel den går det meste en høy gang, men storebroren er "desverre" en opplevelse som setter seg så til de grader..... Men en gang...... Vel, dette er vel en "drømmetrå"!!! ;D
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Artig å se elektronikken som er brukt sammen med Coltrane Supreme.


Endre
Tenker du på "Marten" ampen i midten på 2*2000 Watt som driver basstårnene eller tenker du på de rørmonoblokkene fra Audio Note?? ;) ;) ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.242
Tenker du på "Marten" ampen i midten på 2*2000 Watt som driver basstårnene eller tenker du på de rørmonoblokkene fra  Audio Note?? ;) ;) ;)
;D
De Edge-greiene er vel dekorasjon, ja...
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
En høyttaler avstemning uten QUAD? Har de ikke selv(hvis det er det dere tror), men disse høyttalerene var virkelig magiske. Selvsagt er det ting som mangler, men det de gjør er det ingen(som jeg har hørt) som gjør etter dem. Min stemme går til QUAD!!!
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hva tror du ;)

Endre
Tenker du på "Marten" ampen i midten på 2*2000 Watt som driver basstårnene eller tenker du på de rørmonoblokkene fra  Audio Note?? ;) ;) ;)
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Hva tror du ;)

Endre
Stemmer det ja...... Du har en sånn EDGE du ja!! Du får si fra når du skal ha Coltrane Supreme for å dra ut det som finnes i ampen da!! ;D ;D
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
HI-FI+ har denne måneden vurdert lillebroren Avalon Isis til "bare" £58000 den ser jo litt mere stuevennlig ut enn sentinel. Savner forøvrig Wilson, JMlab og ikke minst Audio Physic Chronos på listen.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Jeg har selv hørt Isis og Sentinel ved flere anledninger. Min oppfattning er at Isis generelt spiller bedre enn Sentinel på alle parametre unntatt i bassen. Sentinel har aktive bass-element, og bassen fra Sentinel er det råeste av bass som jeg har hørt til dags dato. Men for all del. Det er bass i bøtter og spann fra Isis også.
Det å høre bassen fra Sentinel ble en skikkelig oppvåkning for meg. Første etter å ha opplevd kvalitetsbass, har jeg forstått hvor fundamentalt viktig bassen er for troverdigheten av lydgjengivelsen.

NB! For å unngå misforståelser. Innlegget er basert på egne erfaringer, og er ikke et ledd i en markedsførings kampanje.

Endre
HI-FI+ har denne måneden vurdert lillebroren Avalon Isis til "bare" £58000 den ser jo litt mere stuevennlig ut enn sentinel. Savner forøvrig Wilson,  JMlab og ikke minst Audio Physic Chronos på listen.
 
R

Roysen

Gjest
Ville selv aldri drømt om å velge noe annet enn Audio Physic.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Et ekstra bilde kan vel ikke skade i en slik sammenheng.......... :D

 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4


Vet ikke helt jeg...hadde vært nærvøs for å sette meg i sweeeetspot her.

Tankene går mot romvesen og strålekanoner!
 
K

kbwh

Gjest
De er imponerende, Jens.

Når jeg ser Avantgarde tenker jeg at de gi en ekstra dimensjon til overgangen mellom 3. og 4. sats av Beethovens 5., helst i Carlos Kleibers berømte innspilling. Har aldri hørt dem, skulle gjerne gjort det en gang.
 
Topp Bunn