Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har sett hele serien, og syntes den var på sitt beste så lenge Ciro var med, hvor kan man se denne filmen ?
    Du kan se den på en blurayspiller nær deg. Og slapp av, den er tekstet både på engelsk og italiensk. De snakker stort sett napolitansk og det er det bare napolitanere som forstår.
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.328
    Antall liker
    955
    Disney (5).jpg

    Fantasia er en amerikansk tegnet fantasy-musikal fra 1940 produsert av Walt Disney.
    Filmmusikken består av kjente klassiske stykker, men mer banebrytende var bruken av Disneys nye lydsystem Fantasound, som gjorde Fantasia til den første kommersielle filmen med stereofonisk lyd, og et skritt på veien til surround-lyd.
    Fra nye Disney + kanalen som jeg abonnerer på. Mye klassisk musikk fra bl.a. Bach, Tsjajkovskij og Stravinskij. Mye forskjellig bruk av form og farger. Mest kjent er jo Mikke Mus i Trollmannens læregutt. Men det er også mye annet. Hyggelig gjenmøte og dette er den opprinnelige filmen.
     

    Vedlegg

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    setteore.jpg

    Lett og luftig humor fra Napoli med mye musikk. Giampaolo Morelli og Serena Rossi har klart det igjen. Anbefales på det varmeste for de som er ute etter litt ukomplisert humor av beste sort. Filmen har engelske undertekster. Kan kjøpes hos amazon.it eller streames på amazon prime.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.962
    Så The Devil All the Time (2020) på Netflix - 4k hdr & Atmos


    Veldig bra. Hadde vært bedre om jeg slapp å se den på tven da :cry: projen har sluttet å fungere. Men bra film flott filmet, herlig stemning, musikk og gode skuespillerprestasjoner. Netflix er litt tilbake igjen (y)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    5_inumero_perfetto.jpg


    En praktfull Napoli-noir med topp skuespillere og mye god musikk. Filmen er laget av Igort på bakgrunn av tegneserien hans fra 2003 med samme navn. Verdt å se for de som liker en god noir og er glad i tegneserier. Filmen har bare italienske undertekster så det er en fordel å forstå litt italiensk. Tegneserien er utgitt på engelsk med tittelen ; 5 Is the Perfect Number.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.962
    Ble Blade Runner (1982) i kveld - UHD med Atmos lydspor, herlig film, som på en måte blir bedre for hver gang jeg ser den. Første gang jeg opplever den med Atmos lydspor - og det er ganske fantastisk hva de har klart å få til, veldig imponerende.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    El Camino: A Breaking Bad Movie
    El_camino_bb_film_poster.jpg


    Underholdende oppfølger til serien, slett ikke verst laget. Men jeg kan ikke se at filmen står på egne ben hvis man ikke har sett serien.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    431
    Antall liker
    287
    I kveld blir det "James Bond" med Sean Connery. Ser i nyhetene at han har gått bort. R.I.P., Sean.

    Mvh Kjell
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan ikke ha vært mer enn 10 da faren til en kompis tok oss med på dr.No på kino. Det var noe annet enn Olsenbanden. Idag er disse filmene langsomme og daterte, men Sean er fortsatt like kul.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Eh, ja. Så du en av dem eller så du begge? Og aller viktigst, hvilken var best?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    743
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    images.jpeg.jpg

    Såg denne for noen uker siden (valgdagen i usa).
    Velspilt film om en farse av en rettsak!
    Absolutt severdig!
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    743
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Inside_Job_original_film_art_spo_1200x.jpg

    En film om mekanismene som førte til 2007 krakket i finansmarkedet.
    Obama/Biden omtales ikke spesielt positivt!
    En film som bland annet viser hvordan store penger får folk til komplett å overse hvor inhabil de selv er.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Eh, ja. Så du en av dem eller så du begge? Og aller viktigst, hvilken var best?
    Har man et fnugg av interesse for filmkunst er åpningensscenen i Saving privat Ryan nærmest et must. Om ikke annet for den tekniske gjennomføringen. Jeg synes også filmen holder vann som helhet, men det er og blir en Hollywood-fortelling om helter.

    Sammenligningnen med Jojo Rabbit stopper ved at de begge tar for seg 2.verdenskrig.
    Jojo er en tiåring et sted i tyskland ‘44-‘45 og entusiastisk medlem av jung volk. Hans historie er fortalt med humor og varme, originale regigrep og fine bilder. Anbefales.
     

    sollie

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    15
    Takk for fint innlegg Superhkm. Livet kom 'i veien' for Jojo Rabitt her om dagen, så den ble satt på vent. På Fredag var jeg i litt mer popcorn modus etter jobb og det ble Bumblebee. Forså vidt artig den, bra med trøkk i lydsporet og en mye mer 'Organisk' følelse over bumblebee en de siste Transformers filmene synes jeg da .
     

    Vedlegg

    sollie

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    15
    Etter Bumblebee fikk jeg også sneket inn litt A/B testing av Saving P R på BD/4K. Er nok ikke lett å se på bildene tatt med Iphone, men det er gjort en god jobb med 4k, mer detaljer over hele linja, men den samme rare feilen med 'flammene' på begge platene.
     

    Vedlegg

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Etter Bumblebee fikk jeg også sneket inn litt A/B testing av Saving P R på BD/4K. Er nok ikke lett å se på bildene tatt med Iphone, men det er gjort en god jobb med 4k, mer detaljer over hele linja, men den samme rare feilen med 'flammene' på begge platene.
    Den 4k oppgraderingen på filmen er vært pengene :)
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    2020_11_30_10_04_35_Window.jpg


    Overrasket over hvor skuffet jeg ble over denne, men er nå der jeg endte opp dessverre..........skuffet....



    2020_11_30_10_06_17_Window.png

    Denne overrasket positiv derimot. Er det en bra film? Nope, men den var skikkelig underholdende.
     
    Sist redigert:

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    images.jpg

    Enda en film jeg ble positivt overrasket over. Håper det kommer en oppfølger også...
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Mulan


    Mulan 2.jpg


    Etter mye venting, skulle egentlig komme 2. Desember. Men var da ikke en gang ankommet i posten Norge :rolleyes:

    Høye forventninger, veldig høye egentlig :p


    Bildet : 4K 24p HDR 4:2:0 10 bit
    Kan aldeles ikke klage på bildet ( eneste det ikke var dolby vision som jeg håpet på)
    Mye bruk av streker farger.
    Disney + har denne til strømming med Dolby Vision. Ikke sammenlignet bilde/lyd enda.

    Lyd : Dolby Atmos
    Behagelig lyd
    Ingenting er overdrevent... Bortsett fra en sene der en kjenner LFE hjelper litt til... ;)
    Så den med MV 15dB uten at det var noen fare for noe tok kvelden.


    Aldeles som en Disney film.
    Kunne de tatt den enda litt lengere ? Ja, men den holder mere menneskelig nivå.
    Kunne gjort den enda litt lengere, og fått til noe av historie/handling enda bedre. Nesten 2 timer gikk ganske fort.


    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6


    EDIT:

    Tittet på noen sener av Mulan på Disney+ via Nvidia shield tv pro

    Er helt ok strømmekvalitet på bildet med den datamengden som er igjen... Dolby Vision hjelper på strømmekvalitet :)

    Atmos lyden er også ok. Tydelig og klar, mangler bare siste spensten som fulldata lydspor fra disk gir.
    Skal prøve og se hele filmen en gang fra disney+

    Kort og greit, bare og sette seg godt til rette i sweetspot og nyte en god Disney film med denne :)
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Og hva er dommen?
    At Russel Crowe trolig hadde vært i fengsel hvis han ikke hadde blitt skuespiller. :)

    Neida, men han spiller temmelig troverdig som den middelaldrende mannen som har opplevd motgang og føler at det eneste han har igjen er å hevne seg på samfunnet. Så møter han den yngre, kvinnelige hovedpersonen som ved å være litt tankeløs, og kanskje litt arrogant pådrar seg raseriet hans, og derfra tar det rimelig greit av, for å si det sånn. Pretty much what you'd expect, men vellaget og velspilt film som stort sett foregår på veien. Man får akkurat det man betaler for, verken mer eller mindre.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Brightburn så vi her i dag. Grei underholdning dette, og ligger nå på HBO:)
    Apropos HBO: Billedkvalitet har vært kritisert, også av meg. Men nå, sett på Apple TV gjennom Riks TV sin app så ser det
    veldig mye bedre ut på de mørke partier. Skjedd noe?

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har ett forhold til de Star Wars UHD versjonene av de gamle filmene og kan si noe om det er verdt å oppgradere fra "vanlig" blu-ray? Jeg har bare HD projektor, men syns det har vært bedre bilde på UHD allikevel. Samt fordelen med Atmos.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Noen som har ett forhold til de Star Wars UHD versjonene av de gamle filmene og kan si noe om det er verdt å oppgradere fra "vanlig" blu-ray? Jeg har bare HD projektor, men syns det har vært bedre bilde på UHD allikevel. Samt fordelen med Atmos.
    Han her har omtalt noen av dem iallfall. Særlig den første originale skal visst være en bra oppgradering. Bare søk på kanalen hans for å se hvilke andre SW han har omtalt. Han virker som han vet hva han snakker om, og jeg har tatt sjansen på å handle filmer på hans anbefaling selv. Han sier også tydelig i fra hva han ikke syns er verdt å bruke penger på, noe jeg setter pris på med dagens 4K priser.

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Gjør det! Han har anmeldt ganske mye forskjellig, og virker ganske pålitelig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn