Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    744
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BZTFkZjYxNWItZmE2MC00MGE4LWIxYTgtZmIzOWM1YmI2YWEzXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_.jpg

    Midten av en film var førsteinntrykket etter å ha sett denne.
    Manglet både innledning og en avslutning.
    Var også alt for mye kurs sånn og kurs sånn.

    På høy tid at det ble laget en film om helvetet på sjøen under konvoiene.

    Bildet var ikke helt topp. Spesielt var oversiktsbildene fra lufta "uklare".
    Lydmessig var den helt grei (subben fikk kjørt seg for å si det sånn).

    Helt klart en severdig film.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Uncut gems måtte jeg rett og slett skru av, det ble for mye. Antakeligvis et kompliment til filmskaperne og skuespillet at jeg ikke orket å se Adam Sandlers karakter grave hullet enda dypere. Må se den ferdig en dag.
    Har selv besøkt dinere i diamantstrøket på Manhattan, pittoresk miljø kan det kalles :)
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.261
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Midsommar (TV2 Sumo)
    Glemte dette med lyd og bilde, filmen er god nok.
    Etter å ha sett denne har jeg tanker om Sverige og Corona som.... kanskje er ytterst spekulative ;)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Old Guard

    Netflix original


    Måtte se den etter at den har fått en del gods skussmål etter den ble sluppet.

    Den skuffet ikke :)


    Charlize Theron som en skikkelig old rype. (litt ironisk...) lol
    Ble tilbudt rollen som wonder woman`s mamma... ha ha ha da ble hun fornærmet 😜

    Lurer nå på fortsettelsen... må få en nr 2 etter den avsluttingen :p
    Ser rykter om oppfølger alt er under planlegging. Håper det stemmer :)



    Bilde : dolby vision
    Eneste som skuffet med filmen var bildet.
    Det er kornete og under middels 4K .
    Men en del sånne "Hmm" øyeblikk er det i løpet av filmen.


    Lyd : dolby atmos
    Grei lyd. Men ikke noe som overgår noe annet.
    Legger merke til noen små skader som høres større ut...


    Ikke helt mainstream, likevel ok.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    The old guard fikk ikke så verst kritikker, og jeg synes de spente buen bra, et konsept med potensiale... men så fisla det ut i null plot, nødløsninger i manus og en antagonist jeg tror må være fra en av dubbede ettermiddagsseriene.. sorry.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Midsommar (TV2 Sumo)
    Glemte dette med lyd og bilde, filmen er god nok.
    Etter å ha sett denne har jeg tanker om Sverige og Corona som.... kanskje er ytterst spekulative ;)
    Må være noe av det sykeste jeg har sett.:eek:Forstår ikke enda hvorfor jeg ikke skrudde av før den var slutt:censored:
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Tomas Crown 1968.png


    Faye Dunaway, alt for tynn og blodfattig (n) Men Steeve McQueen, mr. Cool (y)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    watchmen4K.jpg


    Jeg forsøkte meg på denne i går, men jeg ga opp omtrent halvveis. Masete, kjedelig og uengasjerende. Absolutt ikke min kopp te.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    beat_the_devil_dfe.jpg


    Denne derimot var stor underholdning. Godt filmhåndverk og mye humor. Anbefales på det varmeste, særlig for oss som liker Gina Lollobrigida.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.387
    Antall liker
    20.795
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Das Boot sesong 2 på NRK. Nesten alle dør. Moro lell.

    Festlig tyveri når protagonisten og hun han elsker spiller Bach a la Jacques Loussier firhendig 17-18 år før Loussier selv.
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Kan anbefale å lese tegneserien den er basert på isteden.
    Jo da, jeg har tegneserien og også tv-serien. Sistnevnte har jeg større forhåpninger til siden Lindelof er en av mine favoritt-serieskapere. Både Lost og The Leftovers var glitrende underholdning.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jo da, jeg har tegneserien og også tv-serien. Sistnevnte har jeg større forhåpninger til siden Lindelof er en av mine favoritt-serieskapere. Både Lost og The Leftovers var glitrende underholdning.
    TV-serien kommer nok jeg også til å kjøpe meg hvis jeg kommer over den, men som langvarig fan av Alan Moore og seriene hans er det først og fremst den originale tegneserien som er greia for meg. Men her syns jeg faktisk de har gjort en anstendig adapsjon fra serie til film, selv om jeg syns filmen bærer litt preg av å være noe hakkete og stykkvis.
    Tidligere adapasjoner av Moore's serier som From Hell var en katastrofe, mens V for Vendetta var helt grei. Men det er virkelig de tegnete seriene som er geniale, IMO.
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Tittel2.png


    Det harde livet til en leiesoldat og hvordan det sliter på kroppen :oops:
    Plenty kill, men ikke uten kvaliteter :unsure: Halvveis Bollywood :whistle:
    Chris burde få en liten oskar-nominasjon for følsom dødsscene etter at han ble skutt i halsen (y)

    Død.png
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    War.png


    100% ekte høybusjetts Bollywood og enormt populær i India. Action av et sammensurium fra bl.a. "Face off". En viss sjarm dersom man tar den for hva den er.
    Ny "entry" med indiske superstjerne Hrithik Roshan som nå har status som India's mest sexy man :p (torrent på YTS)

    a807b566f856b10a0d4deb4fa559d5f3.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Parasite (2019)

    Vis vedlegget 567065

    Har hatt denne liggende en stund, men den har ikke fristet til tross for svært gode kritikker. Så så jeg at dette var den høyest rangerte filmen i 2019 på The MovieDB, så da fikk jeg ut fingeren i kveld.

    Jeg vet ikke hva jeg hadde forventet egentlig (jeg leser ikke om filmen før jeg har sett den), men dette var noe helt annet enn det! En original og mørkt humoristisk film, hvis subtiliteter ikke alltid er like enkle å få med seg siden det prates koreansk i filmen. Plotet ser initielt ganske enkelt ut, men historien utfolder seg og lever gjennom hele filmen, og ender opp på et sted man garantert ikke hadde forutsett initielt.

    Kort sagt, en av 2019's beste filmer for min del. Milevis over det meste Hollywood produserte i fjor i hvertfall.
    Så denne i går kveld, en av de bedre filmene jeg har sett på lenge. Liker mye sørkoreanske filmer, men dette var allikevel en frisk og morsom film.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Armor of God: Chinece Zoodiac

    Netflix


    Noe så sjelden som en Jackie Chan film jeg ikke har sett :eek:


    Jackie Chan, er han en android tro ? Utrolig hva han kan klarer og gjøre.

    Som vanlig er det stunt som ser ut som for han er what ever :D
    Og jeg digger måten han gjør kampsport sener på :D


    Bilde : 1080p
    Greit bilde.

    Lyd : Dolby Digital 5.1
    Grei lyd, men noe svakt lydnivå på dialogen av og til.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    744
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    da 5 bloods.png

    Film som prøver å være politisk koorrekt med Black lives matter.
    Funka ikke!!!
    Når man bruker samme skuespiller på nåtid som vietnamkrigen skurrer det litt!
    Kun utsnittet 4:3/16:9/cinemascope som forteller tidsepoke.
    Hadde fortjent ett litt større busjett denne.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lighthouse 2019

    maxresdefault.jpg


    Blu-ray/dsu

    Denne likte jeg veldig godt, fengslende og klaustrofobisk film. To skuespillere, svart/hvitt og 4:3 format. Defoe spiller som vanlig vanvittig bra.

    Anbefales
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Klassisk dansk folkeeie: Midt Om Natten (1984) To timer med nordisk 80-tall slik det burde fremstilles. Erik Balling og Kim Larsen laget et lite mesterverk her.

    Antonsen: Tenker vi sier DAFOE...Willem Dafoe. Sett Existenz??
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    I går ble det oppfølgeren til "Train to Busan" : Peninsula (2020)

    Sinopsis-Film-Peninsula-Sequel-Ke-2-Dari-Film-Train-To-Busan.jpg


    Synes den var underholdende nok, men merket at spesialeffekt budsjettet var alt for lite. Det meste av biljakter i filmen har jeg sett bedre utført i spill på PC'en min...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Angående Lighthouse, den falt i smak her også. Fullstendig fengslende, psykotisk og surrealistisk. Skjer oftere og oftere at jeg mister konsentrasjonen og blir lei i løpet av en film hvis den ikke fenger meg, men Lighthouse ble jeg sittende og se helt til slutten. Dette var vel samme fyren som laget The Witch, en annen film jeg likte svært godt. Så jeg er spent på Northman, den neste filmen han kommer med.


    Og Defoe, Dafoe... tror de fleste skjønte hva som ble ment. :sneaky:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kane69: Det er nettopp det koreanske filmfolk er så utrolig flinke med. De TRENGER ikke et Hollywoodbudsjett for at filmen skal bli bra. Det de heller gjør er å fokusere på dramaturgi og filmatisk håndverk. Akkurat dette har jeg snakket med en av de mer kjente koreanske regissørene om. Song Il-gon har blant annet laget "Spider Forest". Og den bør du se. Samme med "Samaritan Girl" og "Pietá"...Sørkoreanere går på kino for å se hovedsaklig koreansk film. Og hvis du gidder å sette deg inn i den kultur de har for film vil du finne en filmindustri så uhyre kompetent at Hollywood blir liten i sammenligning. Bare så synd at ikke elektonikkbedriftene deres- de såkalte "Chaebol"- klarer å lage TVer gode nok til å VISE hva filmfolka får til....Her ser jeg Lady Vengeance ikveld..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Bare så synd at ikke elektonikkbedriftene deres- de såkalte "Chaebol"- klarer å lage TVer gode nok til å VISE hva filmfolka får til....
    Ja, det er synd at LG lager så dårlige tv'er at det ikke går an å se film på dem. :sneaky:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    To kjappe Woody Allen filmer, tar en samlepost - så forskjellige er de ikle

    Manhattan-poster01.jpg 220px-Anniehallposter.jpg

    Blu-ray

    Fin fin underholdning, dette er nok litt sånn elsk/hat filmer. ikke sett mye filmer av Woody Allen, har lest den nyeste selvbiografien og ble litt nysgjerrig etter det. Vi får se om det blir noe fler - tipper det fort kan bli litt mye.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Allen er ikke den eneste kunstneren som gjentar seg selv, og hans egne rollefigurer bør tas inn i porsjoner.
    En av tingene som gjør det verdt å se det meste av det han har gjort er at han er en fantastisk instruktør. Skuespillere bobler under hans ledelse.
    De to som jeg synes nevnes for lite er «Hannah and her sisters» og «Celebrity» i den siste er han ikke med selv i det hele tatt.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    L'immortale.jpg


    Jeg så denne i kveld. Svaret er tja. Bedre enn det meste som kommer fra USA, men ikke helt hva jeg forventer fra Napoli, dramaturgien blir litt svak i perioder.
    Selvfølgelig bør en ha sett hele Gomorrah-serien for å vurdere denne. Musikken er av Mokadelic her også.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 664564

    Jeg så denne i kveld. Svaret er tja. Bedre enn det meste som kommer fra USA, men ikke helt hva jeg forventer fra Napoli, dramaturgien blir litt svak i perioder.
    Selvfølgelig bør en ha sett hele Gomorrah-serien for å vurdere denne. Musikken er av Mokadelic her også.
    Jeg har sett hele serien, og syntes den var på sitt beste så lenge Ciro var med, hvor kan man se denne filmen ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    En av klassikerne fra egen samling: CONVOY er på linje med Smokey & The Bandit...Og apropos Trans-Am: Knight Rider ses fra ende til annen her nå..80s TV slik det burde være. Akkurat passe krysning av Quincy ME og MacGyver...Med April Webster og Steven E. De Souza (CSI) på laget bak kamera, samt Glen A. Larson (QME, Cheers) må det nesten bli bra. Og så ser man hvorfor fansen fortsatt sier "Don´t Hassel The Hoff"....David ER faktisk kul, han.. spesielt FØR han ble badevakt..

    Ellers kan det jo virke som om Tom har hatt nok å styre med i Åndalsnes-trakten, ja.. Kult da han signerte den motivlakkerte C3en for noen dager siden. Faktisk en utrolig godt utført lakkeringsjobb der- og motiv fra Toms mest ikoniske film (Top Gun, 1986) Tilogmed Kelly McGillis ligna seg selv...
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn