- Ble medlem
- 30.10.2015
- Antall liker
- 7.614
Det du beskriver høres veldig ut som filmen Leave the World Behind (2023).Kanskje noen kan hjelpe. Jeg trenger navnet på en film.
Det handler om en familie i et hus, noe har skjedd, fly detter ned fra himmelen, en svart mann banker på døren deres, tror han er bekymret for kona eller datteren sin som er på et fly.
Familien er skeptisk med å ta ham inn i huset, men de gir seg etter hvert.. Jeg vet ikke om dette er nok. Det er faktisk en film jeg har lyst til å kjøpe.
Tror kanskje den var på Netflix.
Edit:
Prøver å tenke ut litt mer her. De fant også et fly som er styrtet på stranden, hva som har skjedd er noe kryptisk. Men folk er borte. Så den svarte mannen drar sammen med mannen i huset rundt om for å finne mat, ting etc. Men det er ingen rundt om.
Her er noen punkter som stemmer med det du skriver:
- En familie drar til et hus (en luksusvilla de har leid) for ferie.
- En svart mann (spilt av Mahershala Ali) banker på døren sent på kvelden sammen med datteren sin. Han sier han eier huset og trenger å søke tilflukt der fordi noe merkelig har skjedd i byen.
- Familien er skeptisk til å slippe dem inn.
- Etter hvert oppstår mystiske hendelser, blant annet fly som krasjer, kommunikasjon som bryter sammen, og folk som forsvinner.
- Filmen har en mystisk og ubehagelig stemning, hvor ingen helt forstår hva som foregår – om det er krig, hacking eller verdens undergang.
- Den lå på Netflix (Netflix originalfilm).