Hvilken film så du sist...SciFi Edition!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.614
    Kanskje noen kan hjelpe. Jeg trenger navnet på en film.
    Det handler om en familie i et hus, noe har skjedd, fly detter ned fra himmelen, en svart mann banker på døren deres, tror han er bekymret for kona eller datteren sin som er på et fly.
    Familien er skeptisk med å ta ham inn i huset, men de gir seg etter hvert.. Jeg vet ikke om dette er nok. Det er faktisk en film jeg har lyst til å kjøpe.

Tror kanskje den var på Netflix.

Edit:
    Prøver å tenke ut litt mer her. De fant også et fly som er styrtet på stranden, hva som har skjedd er noe kryptisk. Men folk er borte. Så den svarte mannen drar sammen med mannen i huset rundt om for å finne mat, ting etc. Men det er ingen rundt om.
    Det du beskriver høres veldig ut som filmen Leave the World Behind (2023).

Her er noen punkter som stemmer med det du skriver:

• En familie drar til et hus (en luksusvilla de har leid) for ferie.
    • En svart mann (spilt av Mahershala Ali) banker på døren sent på kvelden sammen med datteren sin. Han sier han eier huset og trenger å søke tilflukt der fordi noe merkelig har skjedd i byen.
    • Familien er skeptisk til å slippe dem inn.
    • Etter hvert oppstår mystiske hendelser, blant annet fly som krasjer, kommunikasjon som bryter sammen, og folk som forsvinner.
    • Filmen har en mystisk og ubehagelig stemning, hvor ingen helt forstår hva som foregår – om det er krig, hacking eller verdens undergang.
    • Den lå på Netflix (Netflix originalfilm).

🎬 Tittel: Leave the World Behind
    📅 År: 2023
    🎭 Skuespillere: Julia Roberts, Ethan Hawke, Mahershala Ali
    📺 Strømmetjeneste: Netflix

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    923
    Kanskje noen kan hjelpe. Jeg trenger navnet på en film.
    Det handler om en familie i et hus, noe har skjedd, fly detter ned fra himmelen, en svart mann banker på døren deres, tror han er bekymret for kona eller datteren sin som er på et fly.
    Familien er skeptisk med å ta ham inn i huset, men de gir seg etter hvert.. Jeg vet ikke om dette er nok. Det er faktisk en film jeg har lyst til å kjøpe.

Tror kanskje den var på Netflix.

Edit:
    Prøver å tenke ut litt mer her. De fant også et fly som er styrtet på stranden, hva som har skjedd er noe kryptisk. Men folk er borte. Så den svarte mannen drar sammen med mannen i huset rundt om for å finne mat, ting etc. Men det er ingen rundt om.
    Kan det være Station Eleven på HBO Max?

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    923
    Vil også anbefale "For All Mankind" på Apple TV+. Begynnelsen var litt daff og jeg skrudde av og tok den ikke opp igjen før flere år senere. Men da jeg tok den opp igjen ble jeg hektet og så alle sesongene. Denne foregår i en alternativ tidslinje som på mange punkter er lik vår egen, men på andre avviker. (John Lennon overlever attentatet). Godt skuespill og basert på realistisk vitenskap. Den hopper noen år mellom hver sesong og skuespillerne må ha flere lag med sminke etterhvert som sesongene trer frem. Når vi kommer opp mot vår tid er Mars basen etablert og utvinning av kometer er på programmet. Neste sesong blir en høydare for min del.

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    923
    Dark Matter, på Apple TV+ den også, er verdt å se hvis man er interessert i problemstillingen rundt Hugh Everett sin Many-Worlds interpretation av kvante fysikk.

Personlig liker jeg ikke tanken på diverse utgaver av meg selv som lever i parallelle utgaver av en omtrent lik verden. Men det er kanskje bare meg.

Bra serie som spinner en god historie basert på nevnte kvante-teori.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.682
    Torget vurderinger
    96
    Denne husker jeg at jeg likte godt. Habile skuespillere. Kule UFO scener. Glem "based on a true story" og bare nyt filmen. 1993. Pokker som tida flyr.

YouTube
    Google
    Apple
    29 kr.
    Og sikkert flere andre steder.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.231
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Kansje ikke "scifi" nok.. men jeg likte "For all mankind" på apple tv. Ble ganske så hekta og binga alt på relativt kort tid.

En fascinerende what if.

Silo er jo såklart også verdt å nevne :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn