Hvilken DAC vil overgå CD-spilleren min?

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Enig med deg Dazed,men prøv nå heller å holde tråden på samme spor som den var-om DAC'er.

Altfor ofte glir tråder som handler i utgangspunktet om konkrete temaer over i bessewisser-snakk og amatørfilisofiske betraktninger fra enkelte her inne.
-Denne var ikke myntet på deg Dazed ;)
 
V

vikeby

Gjest
Det er kanskje litt sent å spørre, men hva er budsjettet her??
Mvh
Tore
 
V

vikeby

Gjest
For maaange år siden hadde jeg Leif Erntsen sin DP-Dac, men den er muligens noe til års-kommen i dag? Jeg hadde også god erfaring med Elektrocompaniet sin. Den ligger vel rett under 10 ny'. Må innrømme at det var et steg opp med en AN 3.1x. Også innenfor budsjett brukt, men desverre ikke balansert ut på den. Bruker i dag en AN 3.1 Balansert, veldig bra syns nå jeg, men, det blir jo over budsjett.
Mvh
Tore
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg har ett annet forslag: Musical Fidelity V-Link!
http://www.musicalfidelity.com/products/V-Series/V-LINK/v-link.asp



Les om denne, denne er også en reel vei å gå, eller liknende produkt gjerne det, egentlig.
USB til spdif converter... Åpner en mye større verden av tilgjengelige filer for din DAC, hva det enn blir!

Tanken er ... din kilde spiller cd'er... Den fungerer fremdeles, men din dac burde jo og kunne dekode andre ting
enn bare cd signal, over tid iallefall... Så da trenger du kanskje en alternativ transportmetode for denne formen for "data".
Minst like god, hvis ikke bedre enn signalstrømmen fra din Hegel kilde... (cd spilleren)
Hegel har seffern HD2, HD10, HD20(som har volumkontroll..) de er nok helt på linje med V-link, signaltransportmessig.
Fellesnevneren er jo att kildeopphav har mangfold!!

Dette blir jo synsing, men ville råtippa på att Hegel har en enda bedre dac på tegnebordet enn HD20...
Nå stiger kunnskapen innefor Hegel bratt innenfor flere området, det tror jeg iallefall, da har man garantert tenkt å gjøre en all out assault on the state of the art... på ett tidspunkt, når, tja, det blir jo snart, sikkert.. ::)

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.868
Antall liker
38.678
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Ser den er nevnt tidligere men Dac 5 eller 8 fra Xindak kunne nok gi deg det du er ute etter?
her her du jo muligheten for å tilpasse lydbildet med rør skifte.

hatt den selv og har fått et meget bra resultat med nos rør fra Mullard og Rca :)

mvh
 

hel-elt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2009
Innlegg
462
Antall liker
102
Schumacher skrev:
Har idag Hegel CDP4A som stereokilde.
I senere tid har jeg begynt å snuse på DAC og hva som ligger der.Digitaldelen er styrken til Hegel-spilleren hører jeg mange si.Plana er da å kjøre Coax ut fra CDP4A og over i en DAC.
Siden DAC,en skal kjøres i en Gryphon Diablo integrert amp,så skal DAC,en IKKE ha volumkontroll eller forforsterker.
Den må også ha balanserte XLR-utganger.

Når det gjelder lyd og klangsignatur så vil jeg heller ha en som går mot det varme enn analytisk/kalde.
Dynamikk får jeg aldri nok av :)

Så spørsmålet blir......-hvilken DAC og hvor mye vil det koste meg for å anskaffe en som blir en real oppgradering opp mot Hegel CDP4A?? Selfølglig i rimelig prisleie-kom med forslag
Siden du har ønsker om lyd mot det varme kan EC`s nye DAC anbefales, den har fjernkontroll og usb, balanserte utganger og til og med mulighet for trådløs overføring av usb. God test i siste Lyd og bilde. Ca 10K
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.778
Antall liker
718
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg har nå sammenliknet Hegel HD2 med Densen B410+ cd spiller som er Densens billigste. Densen låt high-end men det gjorde ikke hegelen i samme grad. Men til prisen går hegel HD2 til himmels i forhold til andre dacer jeg har prøvd i samme prisklasse. Når HD 20 kommer skal jeg rett å slett teste den mot min egen Densen.
Jeg venter nå også på at Densen skal få ut fingern og lage dac som matcher forsterkerne dems.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jan-Helge skrev:
Eventuelt at dem annonserte for annet enn hifi-relaterte produkter, da ville dem også stilt sterkere i mine øyne - man kunne i mye større grad lyttet til dem med tanke på hva dem anbefalte.
+1

Hvorfor gjør dei ikke det da? Vil jo tene mye mer på det. Rart..
 
Topp Bunn