Hvilken ? Cary Rocket 88.Cary v12i eller Mcintosh mc275

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Hei og god morgen

Er på jakt etter en rør forsterker og har sett meg ut disse tre som kandidater.Er ute etter en stram,oppløst og gjennomsiktig forsterker som har den magiske mellomtonen.
Caryen v12i er stereo versionen ikke monoblokkene.
Rocket 88 og Mcintosh 275 har kt88 rør mens v12i har el 34 rør.
Hvis jeg har forstått det riktig er lyden fra en el 34 forsterker rundere snillere og mer romantisk i lyden enn kt 88.
Dette er jeg ikke ute etter da jeg vil ha en dynamisk og gjennomsiktig forsterker samtidig som jeg får rør magien,derfor er jeg litt i tvil om v12i,noen erfaringer,dette er ikke noe jeg har hørt selv bare lest meg til da jeg er helt fersk innen rør.Mulig jeg har misforstått.

Forsterkerene skal drive ett par Audiovector m3 signatue på 92 db 8 ohm
krever vistnok litt effekt.
Så hvis noen har erfaringer,anbefalinger om disse forsterkeren tas di i mot med takknemlighet.

Mvh
Rune
 

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
119
Antall liker
0
Ingen av de nevnte forsterkerne er stram, oppløst og gjennomsiktig. De vil også ha problemer med å drive Audiovector M3 optimalt.
 

Eirik.U

Medlem
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
26
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Jeg har testet mi3 sign. på mcintosh mc275! Det låt enormt bra ;D
mc275 har full kontroll hele veien, så hvor du har det fra at den mangler kraft til å drive optimalt kan ikke jeg forstå ??? ???
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
krd skrev:
Ingen av de nevnte forsterkerne er stram, oppløst og gjennomsiktig. De vil også ha problemer med å drive Audiovector M3 optimalt.
McIntosh MC275 er jo en av de mer stramme rørforsterkerne jeg har hørt, bare de ikke får en helt åpenbar feil motstand fra høyttalerene (har selv ikke McIntosh!!). Synes også at den ikke er helt borte på variablene gjennomsiktighet og oppløsning og luft (selv om jeg her mener at andre og dyrere rørforsterkere er noen hakk bedre), men ville vel heller si hvis jeg skulle fraråde den måtte det bli på at den ikke har den magiske (kanskje litt romantiske og organiske) mellomtonen som enkelte andre rørkandidater fremviser (for de som er ute etter dette).
 

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
119
Antall liker
0
Eirik.U : Les tråden "Hvor mye effekt trenger vi, egentlig". Burde gi en ide om prob.stillingen.
MC275 er en ok forsterker terryboy, men å beskrive den som spesielt stram, oppløst og gjennomsiktig er ikke riktig. Du må i det minste angi hva du sammenligner med.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Er enig i din karakteristikk av EL 34 rørene, men glem nå ikke at et "rør ikke er et rør". Bruker selv EL 34 som utgangsrør men lydbilde kan endres ganske mye ved å bytte til andre EL 34 rør. :)
 
T

timc

Gjest
MC275 i original stand er ikke stram i bassen. Den er tunet til å låte litt retro. Med bytte av rør er derimot mulighetene mange.

-Tim
 

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Innlegg
2.344
Antall liker
1.844
Vil henge meg på den med bytte av rør ja.

I forhold til de rørene som står i originalt så fikk den med
Svetlana utgangsrør og Golden Dragon smårør et helt annet driv.
Strammere bass og mer gjennomsiktig mellomtone.

Kan ikke se for meg at den forsterkeren skal ha noe problemer med
Audiovector. De høyttalerne burde være en lett last i forhold til mine
Euforia. Og den klarer de uten pustebesvær.

Mvh. Leif
 

Bulter

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2003
Innlegg
1.663
Antall liker
3.091
Har prøvd både EL34 og KT88 i min Rocket 88. EL34 gir varmere, rundere mellomtone enn KT88, men ikke like god bass. Jeg er veldig godt fornøyd med EH KT88, som gir god dynamikk, riktig klang i mellomtonen og en finslepen topp. SED Winged C KT88 blir litt for bløt i kanten.

Du får ikke samme dynamikk fra en Rocket 88 som fra kjappe, strømsterke transistorforsterkere. Men spesielt i triodedrift får du den magiske mellomtonen som gjør at instrumentene klinger slik de skal!

Jeg har tre år med stor musikkglede bak meg takket være Cary Rocket 88 (og ProAc Response 1C høyttalere), og jeg kvitter meg ikke med den!

Lykke til - la oss få vite hva du velger!

Hilsen Egil
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Valgets kvaler er over,det ble en ny Mcintosh mc 275.
Den spiller kanon.
SE mitt andre innlegg #bestilte i kveld Mcintosh mc 275#

mvh
Rune
 
Topp Bunn