Hvilke tweak hører DU ikke?

G

Gjestemedlem

Gjest
Min bestemor bruker en liten heklet duk på toppen av høyttalerene. Har ikke hørt noen forbedringer av dette.
 
M

musicus

Gjest
el_mariachi skrev:
Det mest mystiske med tweaks er at de bestandig gjør lyden bedre, eller ingen endring.

Det blir aldri dårligere lyd.
Da har du fulgt dårlig med, det er nevnt mange ex på feil tweak opp igjennom den tiden man har vært innom her, det burde jo du ha fått med deg under dine 6 år, men det har kanskje noe med hvilke øyne man leser her inne ;)...

mvh
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
SAL skrev:
emokid skrev:
Kabler og dets "tilbehør".
Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?
Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".

Skal sies jeg har to høyttalerkabelsett som høres forskjellig ut her, men nå er den ene så tynn at det ikke fungerer som det burde. Utover at kabelen er riktig dimensjonert hører jeg ikke forskjell, nei.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
emokid skrev:
SAL skrev:
emokid skrev:
Kabler og dets "tilbehør".
Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?
Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".

Skal sies jeg har to høyttalerkabelsett som høres forskjellig ut her, men nå er den ene så tynn at det ikke fungerer som det burde. Utover at kabelen er riktig dimensjonert hører jeg ikke forskjell, nei.
Minn meg på at vi bytter ett par strømkabler hos meg neste gang du er på besøk..... ;)

PS. Du har ikke begynnt å lytte med lue igjen? ;)
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
SAL skrev:
emokid skrev:
SAL skrev:
emokid skrev:
Kabler og dets "tilbehør".
Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?
Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".

Skal sies jeg har to høyttalerkabelsett som høres forskjellig ut her, men nå er den ene så tynn at det ikke fungerer som det burde. Utover at kabelen er riktig dimensjonert hører jeg ikke forskjell, nei.
Minn meg på at vi bytter ett par strømkabler hos meg neste gang du er på besøk..... ;)

PS. Du har ikke begynnt å lytte med lue igjen? ;)
Jepp, kommer gjerne ut en tur snart for å høre igjen!

Og nei, lyttelue er ikke tilbehør for tida;)
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
emokid skrev:
SAL skrev:
emokid skrev:
SAL skrev:
emokid skrev:
Kabler og dets "tilbehør".
Merkelig, du hørte altså ikke forskjell på kablene vi byttet hjemme hos deg alikevel?
Det var vel mer psykoakustisk enn noe annet for min del, har testet litt strømkabler etc siden i mer ro og mak og det faller ikke helt der det "skal".

Skal sies jeg har to høyttalerkabelsett som høres forskjellig ut her, men nå er den ene så tynn at det ikke fungerer som det burde. Utover at kabelen er riktig dimensjonert hører jeg ikke forskjell, nei.
Minn meg på at vi bytter ett par strømkabler hos meg neste gang du er på besøk..... ;)

PS. Du har ikke begynnt å lytte med lue igjen? ;)
Jepp, kommer gjerne ut en tur snart for å høre igjen!

Og nei, lyttelue er ikke tilbehør for tida;)
He-he, fint! ;D
Gi meg ett pling!
 
L

lark

Gjest
realist skrev:
Skal fornuften endelig få overtaket!? ;)
Dersom "fornuften" får overtaket forsvinner vel mye av moroa med denne hobbyen. Fornuft og moro fungerer sjelden sammen. ;D
 
L

lark

Gjest
Hører definitivt ikke noen effekt av det gode gamle vedkubbe-tweaket.
 

Vedlegg

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
rolfozzy skrev:
Det kan da umulig være noen som har tweak som ikke kan høres. Hva er da vitsen med tweak ?
At folk er så dumme, det kan jeg vanskelig tro.
"Better safe than sorry" er ofte min tilnærming til dette. Jeg har f.eks. stort sett skjermede analogkabler i mitt oppsett, uten at jeg kan si at jeg hører vesensforskjell til uskjermede kabler i akkurat det oppsettet jeg har nå. Men jeg har faktisk til tider i tilfeldige oppsett opplevd svak brum som interferens mellom uskjermede nettstrømskabler og uskjermede signalkabler, så altså: "Better safe than sorry". Samme gjelder i grunn tverrsnittet på høyttalerkabler for min del.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
OS skrev:
CD drivverk. Jeg har testet dyre drivverk (Accuphase DP78) mot rimelige drivverk (Cambridge DVD89) inn på samme DAC og hører ikke forskjell samme hvor godt jeg hører ettter. Dette var en av grunnene til at jeg solgte den dyre Accuphase spilleren min i fjor. I dette tilfellet hadde jeg også entusiaster med meget god hørsel på besøk som ikke kunne fortelle meg hvilken som var den dyreste.
Dette kan jeg støtte uforbeholdent. Kjører derfor med god samvittighet Squeezebox Classic mot ekstern DAC.
 
Topp Bunn