Hvilke signalkabler?

osandnes

Medlem
Ble medlem
05.08.2005
Innlegg
32
Antall liker
0
Sted
Oslo
Bla. pga. ommøblering skal jeg gå til innkjøp av nye og lengre signalkabler. Idag har jeg nedenfornevnte anlegg og er stort sett fornøyd selvom høyttalerene skal byttes ut etterhvert.

Imidlertid sliter jeg litt med skurrende ssss, og lurer på om signalkabler kan bøte på dette og isåfall hvilke (pr. idag vurderer jeg både Acoustic Zen Silver ReferenceII og Cardas Golden Refence)?


_________________________________________________

Cary 303 # BAT VK-40 # Audio Research 100.2 # Audio Physic SparkIII # Shunyata Hydra 8 med Phyton Alpha # Silver Renaissance Blue Signatur Interconnect # Audience AU24 høyttalerkabler # Pioneer 436FDE # Sony RDR-HX1010
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Bla. pga. ommøblering skal jeg gå til innkjøp av nye og lengre signalkabler. Idag har jeg nedenfornevnte anlegg og er stort sett fornøyd selvom høyttalerene skal byttes ut etterhvert.

Imidlertid sliter jeg litt med skurrende ssss, og lurer på om signalkabler kan bøte på dette og isåfall hvilke (pr. idag vurderer jeg både Acoustic Zen Silver ReferenceII og Cardas Golden Refence)?


_________________________________________________

Cary 303 # BAT VK-40 # Audio Research 100.2 # Audio Physic SparkIII # Shunyata Hydra 8 med Phyton Alpha # Silver Renaissance Blue Signatur Interconnect # Audience AU24 høyttalerkabler # Pioneer 436FDE # Sony RDR-HX1010
Skurring løysast på andre måtar enn med kabel! Men om det er sibilantar ute og går (s-lydar vert "Z-aktige" og skjerande), kan det hende du kan avhjelpe noko av dette med høgtalarkabel. Trur ikkje at signalkabelskift løyser eit markant problem her, iallfall. Men andre har kanskje andre erfaringar?
 
O

om.s

Gjest
Bla. pga. ommøblering skal jeg gå til innkjøp av nye og lengre signalkabler. Idag har jeg nedenfornevnte anlegg og er stort sett fornøyd selvom høyttalerene skal byttes ut etterhvert.

Imidlertid sliter jeg litt med skurrende ssss, og lurer på om signalkabler kan bøte på dette og isåfall hvilke (pr. idag vurderer jeg både Acoustic Zen Silver ReferenceII og Cardas Golden Refence)?
Som fler årig bruker av Cardas Golden Referance tror jeg ikke den hjelper med kjernen i problemet, den er relativt nøytralt og slipper gjennom det den fores med, du bør nok se andre steder i kjeden etter problemet, kabelen transporterer bare signalet og funker ikke som noen tone kontroll.

At lyden derimot kan forandre karakter, det er ett annet spm ;)

mvh
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
jeg hadde samme prolemet med silk jeg ble kvitt det med van den hul the second
 
Topp Bunn