O
om.s
Gjest
Ikke billigst nytt, men også mye for pengene brukt, konkret ex: Audionet, helt subjektivt selvsagt
....
mvh
mvh
|
Hear hear! Må si meg enig i dette.Stæsj som vanligvis selges til det profesjonelle markedet, der er det kresne kunder med noe begrenset betalingsvilje for voodoo. Kommer dog ofte med lite stuevennlig design...
Kanskje et anlegg til 1990,- på elkjip gir mest for pengene. Man kan ha det masse gøy, og man kjenner lett igjen hvilken CD det er. Allt kvalitetsøkninger utover dette kommer til stadig økende pris.
Helt uten en eneste formel eller måling til å underbygge min mening ;-)
-k
Var det noe sånt du tenkte på?Kanskje et anlegg til 1990,- på elkjip gir mest for pengene. Man kan ha det masse gøy, og man kjenner lett igjen hvilken CD det er. Allt kvalitetsøkninger utover dette kommer til stadig økende pris.
Helt uten en eneste formel eller måling til å underbygge min mening ;-)
-k
Hvis man finner ut at ProAc ´en spiller best i prisklassen, er de overpriset da?Men spørsmålet i denne tråden er vel heller hva du får for pengene om du velger en PSB høyttaler til 20k fremfor en Pro-Ac til samme pris..
he, he.. 95 % av min forurensing i følge klimatesten flyreiser.Klasse A eiere bør vel i framtiden bli sett på som unødvendige selvgode klimaforrurensere da.
Hva ? ehh i sammenheng med hva ? (tråden het "Hvilke merker gir mye for pengene?")Klasse A eiere bør vel i framtiden bli sett på som unødvendige selvgode klimaforrurensere da.
Hvis du mener de spiller best, har vel du fastslått at ProAc gir mest for pengene ? Jeg prøver ikke å gi noen fasitsvar her..Hvis man finner ut at ProAc ´en spiller best i prisklassen, er de overpriset da?
Både "mye" og "mest" er vel relativt subjektivt ?Snakker man mye eller mest her?..."mye" kan sikkert diskuteres men "mest" er vel og forblir en subjektiv sannhet!....
mvh
Mye er nettopp, mye! mest er, alt!?... og begrepene innehar således en liten tolknings differanse!?..Både "mye" og "mest" er vel relativt subjektivt ?
Så lenge vi snakker om Hi-Fi er "mest for pengene" og "mye for pengene" en svært subjektiv vurdering..Mye er nettopp, mye! mest er, alt!?... og begrepene innehar således en liten tolknings differanse!?..
mvh
Jo! i og for seg, men det ene er en "absolutt" påstand, den andre gir rom for mer variasjoner...Så lenge vi snakker om Hi-Fi er "mest for pengene" og "mye for pengene" en svært subjektiv vurdering..
Ja "mye" kan vel dreie seg om flere ulike produkter, mens "mest" er ett spesifikt produkt. Men begge uttalelsene vil vel være like subjektive ?Jo! i og for seg, men det ene er en "absolutt" påstand, den andre gir rom for mer variasjoner...
mvh
Sånn sett er hele livet og dets variasjoner subjektivt! det var mer begrepet i seg seg selv jeg tenkte på, uansett hva man anvendet det på...Ja "mye" kan vel dreie seg om flere ulike produkter, mens "mest" er ett spesifikt produkt. Men begge uttalelsene vil vel være like subjektive ?
Ca. 0,1% af markedets produkter.Lurer på hvilke merker som er kjent for å ikke være overpriset, men gir generelt mye for pengene. Tenker først og fremst på merker med high-end egenskaper.
Regner med dere som har fulgt med på hifi en stund, har gjort dere noen meninger om dette. Hadde vært fint å høre for newbies.
jeg mener sonus gaber giver ringeste value for money -hvis lydkvalitet,og ikke udseendet er kriteriet!Jeg synes at en hvilken som helst Sonus faber-modell er verd hver eneste krone. Så det så.
Electrocompaniet...??? Yeah right...Nordisk som Electrocompaniet, Abrahamsen, Bladelius, Dynaudio, System Audio, Patos.
AudioNote burde vel nevnes?
Enig!jeg mener sonus gaber giver ringeste value for money -hvis lydkvalitet,og ikke udseendet er kriteriet!
Jeg synes at en hvilken som helst Sonus faber-modell er verd hver eneste krone. Så det så.
Nå er det ikke ofte jeg ler høyt av meldinger på HFS, men denne var god ;D ;D ;DMå bare si at jeg føler Responsen gir mye for pengene. Å bytte ut mine nydelige Responser er like sansynlig som at jeg hopper på Moskva Marit i edru tilstand.
kan informere om at samlet pris på enheder i extrema beløber sig til ca 14000 dkr.!Sonus Faber er en av de to-tre høyttalerprodusentene jeg overhodet ville vurdert å kjøpe, men jeg mener foreløpig at prisen ikke representerer ytelsen til Guarneri Homage. Dette er en fantastisk høyttaler og den HT som ga meg mitt første hifi-hakeslepp. Likevel mener jeg ikke den burde ha kostet 70k. Særlig ikke siden f.eks diskantelementene som satt i den første modellen kommer fra konkurrerende HT med prisen satt til kun litt over det halve. Jeg skal ikke si at denne spiller like godt, men skulle ikke bli meget sjokkert om den Guarneri Homage er dobbelt så bra.
Skal si meg enig i at håndtverket på Sonus faber er enesteående, men dog, 70k er sinnsykt mye for en stativHT.
Enig. Sonus Faber er veldig gode høyttalere, til og med til prisen!Jeg synes at en hvilken som helst Sonus faber-modell er verd hver eneste krone. Så det så.
14k ? hvordan kommer du frem til det ? Jeg ville ha sagt ca 4-6k for produsenten jeg.. (pr par)kan informere om at samlet pris på enheder i extrema beløber sig til ca 14000 dkr.!