Hvilke hodetelefoner til 1500,-?

Inter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.06.2006
Innlegg
184
Antall liker
24
Sted
Oslo
Da har vi samme syn på 990. Jeg syns den farget for mye, men det er jo en smaksak.
595 og 650 er jeg sikker på at jeg hadde likt bedre om jeg hadde fått prøvd dem på en skikkelig forsterker.
Men laidback og mørk beskriver 650 godt slik jeg opplevde den.
K-701 syns jeg spillte med mer overbevisning enn de andre jeg prøvde.
Den var riktigere på godt og vondt. Man fikk liksom det som lå på plata.
AKG'ene synes jeg spiller veldig nøytralt ja. De gir deg omtrent det som kommer fra plata. Jeg liker å ha litt forskjellig farger på lyden, det er vel derfor jeg har en røramp :) Jeg må få kjøpt meg noen flere rør snart..

Jeg tror muligens HD650'en er litt for laidback for meg, siden jeg tar meg i å koble til Gradoen mye mer enn noen av de andre jeg har. Jeg liker in-your-face lyd, og det passer jo ypperlig til metall og prog metal. Skal jeg høre på ren prog så er nok 650'en et bedre alternativ.

JensL, nei. Jeg har en eldre 990 og jeg har ikke hørt 2005-modellen. Skulle gjerne ha sammenliknet.
 

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Innlegg
222
Antall liker
8
Sted
Akershus
JensL, nei. Jeg har en eldre 990 og jeg har ikke hørt 2005-modellen. Skulle gjerne ha sammenliknet.
Ok.
Jeg har en DT990 2005 nå, og har lånt en eldre DT990 ved flere anledninger.
Det er ingen tvil om at den nye er flere hakk bedre. Den har allikevel samme lydsignatur, og man må nok si at den er farget. Jeg har ingen problemer med det, trenger jeg en "ufarget" lydgjengivelse, putter jeg bare på min DT880. ;-)

Du burde absolutt låne et par ører til 2005-utgavene. :)
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
AKG k-701 i hus!


Expect


and discover


Perfection.


Pen holder for hodetelefonene med spor til ledningen slik at den ikke knekker.


Alle k-701 er numrerte.


Detaljbilde av hodebøylen.


Detaljbilde av den ene høyttaleren.


Pen, gjennomtenkt og ikke minst lett konstruksjon. Lett trykk på ørene og på hodet.
Ser ikke for meg at lyttetretthet skal bli noe problem.
Foreløpig litt skarpe, men de skal visstnok trenge endel innspilling.
Har hørt at de kommer seg betraktelig etter hundreognoen spilletimer.
Stemmer godt med det ferdig innspillte paret jeg prøvelyttet før jeg kjøpte mine.
Får legge dem på innspilling noen netter og se hva som skjer.
Foresten imponert over hodetelefonutgangene på Benchmark DAC'en. Noen som sa pose og sekk? ;D
 

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Niiice. Grattis, igjen :) Fins dei berre i kvit? Litt vel iPod, kanskje. Gleder meg til mine 501 kjem i posten. Ikkje heilt same prisklasse, men uansett dritbra. ;D

Har du dedikert hodetelefonforsterkar i tankane?
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Tror bare de kommer i hvitt, ja. Kunne vært mintgrønn for min del. Er lyden som er viktig.
Jeg skal bare bruke mine hjemme, så hva andre synes er ikke så viktig.
Blir ikke noen dedikert forsterker med det første. Syns Benchmark'en gjør en fabelaktig jobb.
 
Topp Bunn