Hvilke høyttalere er dette? Noen som vet?

Neverenough

Medlem
Ble medlem
30.07.2007
Innlegg
26
Antall liker
0
Har fått i hus et par gamle høyttalere. Mellomtone og diskant sitter i et kabinett og bassen i et annet. (De kan plasseres uavhengig av hverandre)
Bassen spiller nedover. Det ser ut til at det oprinnelig har vært bassport i kabinettet, men dette har blitt plugget igjen. Det står ingen ting på dem, men det er et lite klistremerke i hjørnet på kabinettet til melomtonen og diskanten. De spiller åpent og detaljert, men litt tynt. Alt i alt er det en god høyttaler.
Hadde vært artig om noen viste hva for høyttaler dette er.
 

Vedlegg

Neverenough

Medlem
Ble medlem
30.07.2007
Innlegg
26
Antall liker
0
Kan du utfylle noe på det svaret. Jeg er ikke så bevandret i Hifi verdenen.
 
I

ijustpop

Gjest
Vet ikke noe mer desverre. Men lett å se at det er en Ingvar Øhman konstruksjon. Sannsynligvis en tidlig en. Søk litt på nettet så finner du sikkert mer. Nå har du i hvert fall et navn og en produsent å gå etter.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Så ut som om noen hadde snekret disse på gutterommet... IMO.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.251
Antall liker
3.517
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Slik som disse da:



Er det så viktig at de ser hyperavanserte ut? Eller er hvordan de spiller viktigere?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.055
Antall liker
6.343
Dette er vel en såkalt hsf-konstruksjon (hsf = høy sløyd-faktor)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.527
Antall liker
6.946
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hmm -hvis bassporten er plugget igjen, og den er tynn i bassen, så ville min første tanke være å prøve å fjerne pluggen...

Johan-Kr
 

Neverenough

Medlem
Ble medlem
30.07.2007
Innlegg
26
Antall liker
0
BT skrev:
Dette er vel en såkalt hsf-konstruksjon (hsf = høy sløyd-faktor)
Så flink var ikke jeg på slyden :)
De ser nok litt hjemelagd ut, men finishen er slettes ikke så værst.
Virker ikke som om den bare er gjort på slump i hvert fall.
 

Nailhead

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Innlegg
272
Antall liker
305
Torget vurderinger
1
Det første som slo meg da jeg så disse høytalerne var om det kunne være et prosjekt danske "High Fidelity" hadde en gang tidlig på 80-tallet. Har leita litt i "hifi-arkivet" mitt men ikke funnet noe enda.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Nailhead skrev:
Det første som slo meg da jeg så disse høytalerne var om det kunne være et prosjekt danske "High Fidelity" hadde en gang tidlig på 80-tallet. Har leita litt i "hifi-arkivet" mitt men ikke funnet noe enda.
Det er bestemt ikke noget fra High Fidelity.
 

Nailhead

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Innlegg
272
Antall liker
305
Torget vurderinger
1
Audio/norsk hi-fi journal nr.2 fra 1986 har et bilde av tilsvarende høyttaler. Den heter Microphase SWS. Teksten under bildet: "Microphase viste bare denne modellen, kalt SWS. Det er en liten høyttaler som helt klart henvender seg til et entusiastisk publikum. Den er fremstilt i rå kryssfiner." Bildet ble tatt på "Festival International SON & IMAGE VIDEO" i Paris.
 
Topp Bunn