Hvem vinner Tippeligaen II?

Hvem vinner i år?

• Stabæk

Stemmer: 0 0.0%
  • Brann

• Lillestrøm

• Viking

• Lyn

• Rosenborg

• Strømsgodset

• Totalt antall stemmer
    0

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Snart starter høstjakten i Tippeligaen.
Siden Stabæk nå leder etter halvsppilt serie er det vel grunn til å spørre igjen, siden de ikke fikk være med i avstemmingen før seriestart, fordi de ikke tilfredsstilte kriteriene den gangen.

Kriteriet for å være med nå er å ligge på øvre halvdel av tabellen.

Resultatet av avstemmingen før seriestart ble:
Rosenborg 27 (38.6%)
Brann 10 (14.3%)
Lillestrøm 10 (14.3%)
Strømsgodset 8 (11.4%)
Vålerenga 6 (8.6%)
Viking 4 (5.7%)
Start 3 (4.3%)
Lyn 2 (2.9%)

O

omholt

Gjest
Det står nok mellom Stabæk, Lillestrøm og Brann. Vanskelig å si. I Brann er det mye uro, og de har et elendig organisert forsvar. Det taler imot det, men på en annen side ligger de på andre plass til tross for at de ikke spilte noe spesielt bra i første halvdel. De har mye å gå på, men jeg tviler alikevel på at de når helt opp. Stabæk er fantastiske angrepsmessig, men jeg tror ikke de holder helt inn. De er for sårbare for skader og ikke så gode i forsvar. Lillestrøm vinner siden de har en god stall, dyktig taktisk trener, er godt organiserte lag og er bra både fremme og bak på banen.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Er redd Brann ikke klarer det i år heller...

G

Gjestemedlem

Gjest
Er redd Stabek eller Lyn stjeler trofeet i år. Brann har kollapset og vil ikke klare å reise seg før det er for sent.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
omholt skrev:
Det står nok mellom Stabæk, Lillestrøm og Brann. Vanskelig å si. I Brann er det mye uro, og de har et elendig organisert forsvar. Det taler imot det, men på en annen side ligger de på andre plass til tross for at de ikke spilte noe spesielt bra i første halvdel. De har mye å gå på, men jeg tviler alikevel på at de når helt opp. Stabæk er fantastiske angrepsmessig, men jeg tror ikke de holder helt inn. De er for sårbare for skader og ikke så gode i forsvar. Lillestrøm vinner siden de har en god stall, dyktig taktisk trener, er godt organiserte lag og er bra både fremme og bak på banen.
Men fotball, DET kan han.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gjestemedlem skrev:
Er redd Stabek eller Lyn stjeler trofeet i år. Brann har kollapset og vil ikke klare å reise seg før det er for sent.
LYYYYN ?

Spist noe du ikke har drukket eller ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Boffen skrev:
Gjestemedlem skrev:
LYYYYN ?

De slo jo Brann så det er er jo en god indikator på at de er i stand til å vinne det hele. Pussig at du ikke liker dem, det er jo praktisk talt søsterklubben til Godset og ligger jo nesten i samme nabolag.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gjestemedlem skrev:
Boffen skrev:
Gjestemedlem skrev:
LYYYYN ?

De slo jo Brann så det er er jo en god indikator på at de er i stand til å vinne det hele. Pussig at du ikke liker dem, det er jo praktisk talt søsterklubben til Godset og ligger jo nesten i samme nabolag.
Hæ ?
Jeg liker da Lyn jeg, tror bare ikke de har noen sjanse til å vinne tippeligaen.

Den ideelle tabellen for meg:

Strømsgodset
Lillestrøm
Stabæk
Lyn
Vålerenga
Fredrikstad
Sandefjord
Odd
Start
Viking
Aalesund
Brann
Tromsø
Rosenborg

Tabellen slik den er før det braker løs igjen til helgen.

http://www.nifs.no/tabell.php?h2hskjul=1&land=1&t=5&u=2228&visou=

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
omholt skrev:
Er ikke Stabæk så gode i forsvar? De slipper jo inn lite mål. Det er bare LSK som er marginalt gjerrigere.
Kanskje de lever etter den gamle Eggen-filosofien: Så lenge vi angriper slipper vi ikke inn mål...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Boffen skrev:
Gjestemedlem skrev:
Boffen skrev:
Gjestemedlem skrev:
LYYYYN ?

Hæ ?
Jeg liker da Lyn jeg, tror bare ikke de har noen sjanse til å vinne tippeligaen.

Den ideelle tabellen for meg:

Strømsgodset
Lillestrøm
Stabæk
Lyn
Vålerenga
Fredrikstad
Sandefjord
Odd
Start
Viking
Aalesund
Brann
Tromsø
Rosenborg

Tabellen slik den er før det braker løs igjen til helgen.

http://www.nifs.no/tabell.php?h2hskjul=1&land=1&t=5&u=2228&visou=
;D
Den ideelle tabellen bestemmes ut i fra avstanden til Drammen?
Tøft.

O

omholt

Gjest
BT skrev:
Er ikke Stabæk så gode i forsvar? De slipper jo inn lite mål. Det er bare LSK som er marginalt gjerrigere.
Kanskje de lever etter den gamle Eggen-filosofien: Så lenge vi angriper slipper vi ikke inn mål...
Synes de har sine svakheter der, men du har rett at de har sluppet inn få mål. Får de en skade eller to, tror jeg de skal slite mye. Spillerstallen er ikke spesielt sterk.

O

omholt

Gjest
Boffen skrev:
Men fotball, DET kan han.
Kan i hvert fall mer enn gjennomsnittet av tullinger som sitter på Brann stadion og legger ut om det ene og det andre. De er like brei i kjeften som breiflabben, men har null peiling på fotball.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.925
Torget vurderinger
1
Kan i hvert fall mer enn gjennomsnittet av tullinger som sitter på Brann stadion og legger ut om det ene og det andre. De er like brei i kjeften som breiflabben, men har null peiling på fotball.
Hev ein stygg mistanke om at dette stemmer på alle stadion..... Vonar jo at Brann skal vinna, men det er ikkje eit lett lag å vera tilhengjar av :'(.

G

Gjestemedlem

Gjest
den ideelle tabellen ser nok slik ut:

1 Brann
2+ de andre
nedrykk .. who cares

men det vil nok se slik ut:

1. en eller annen dommerfavoritt
2. juksemakere
3. heldiggriser
4. Brann
5+ De dårlige lagene

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Bergenserne er jo så flinke til å leve lenge på gullet fra 1963.
Så det går sikkert bra å leve på det i 44 år til...
::)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Tippeliga i helgen, har plukket ut kampen RBK - Viking som mitt spilleobjekt.

Rosenborg har antakelivis ikke råd til å avgi poeng her om de skal ha sjans på gull iår.
Tror de fikser denne på hjemmebane.

Mine prosenter blir som følger:

RBK 55
U 30
Viking 15

dvs. spillbar hjemmeseier til litt i overkant av 1.8 og oppover.

setter 5 units på denne.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Palmaris skrev:
Vonar jo at Brann skal vinna, men det er ikkje eit lett lag å vera tilhengjar av :'(.
Har en følelse av at Monsemann har nådd sitt kompetansenivå og at han ikke er mannen som klarer å hente ut det som trengs av de ressursene som faktisk er tilstede. Mye har blitt bedre i Brann de siste årene, og heldigvis er det ikke lenger slik at man er selvskreven til hvilketsomhelst verv i klubben bare fordi man tilfeldigvis hadde beiset innbytterbenken i treogseksti...

Skulle ikke Brann klare det i år heller er det i grunnen det samme for meg hvem som gjør det sålenge det ikke er RBK eller Lillestrøm. RBK fordi det er bra for den videre utviklingen av norsk fotball at også andre lag kan demonstrere at de kan, samt få erfaring i CL. Og Lillestrøm fordi, vel, det er jo bare å se hvordan de spiller... Som Pondus korrekt poengterte; man har jaggu sunket lavt den dagen man befinner seg inne i en kanarifugldrakt på Åråsen...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
noruego skrev:
Skulle ikke Brann klare det i år heller er det i grunnen det samme for meg hvem som gjør det sålenge det ikke er RBK eller Lillestrøm. RBK fordi det er bra for den videre utviklingen av norsk fotball at også andre lag kan demonstrere at de kan, samt få erfaring i CL. Og Lillestrøm fordi, vel, det er jo bare å se hvordan de spiller... Som Pondus korrekt poengterte; man har jaggu sunket lavt den dagen man befinner seg inne i en kanarifugldrakt på Åråsen...
Det som er trist er at det er RBK som har blitt svekket, og ikke de andre lagene som har blitt bedre. VIFs forsøk på å nå mesterligaen i fjor var flaut.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
BT skrev:
noruego skrev:
Det som er trist er at det er RBK som har blitt svekket, og ikke de andre lagene som har blitt bedre. VIFs forsøk på å nå mesterligaen i fjor var flaut.
Tildels enig med hva du sier, men mener det er andre faktorer som er viktigere. Forskjellen på det RBK som totalt dominerte norsk fotball i et tiår og dagens, er at i glansperioden var RBK som lag bedre enn hva enkeltdelene, og -spillerne, skulle tilsi. Forskjellen på Eggens og Drillos fotballfilosofi var ikke så forskjellig, bortsett fra at det naturligvis var langt morsommere å se RBK spille fotball enn landslaget. I begge tilfeller handlet det om at man hadde en institusjonalisert fotballkultur/filosofi for hvordan man skulle spille, og RBK kunne derfor utvikle derfor en spillemessig trygghet der tid ikke ble kastet bort på prøving og feiling, eller av trenere som kom og gikk i forsøk på å sette sitt preg på klubben. I stedet kunne RBK med stor selvtillit konsentrere seg om å perfeksjonere bruken av de individuelle ressurser man hadde tilgjengelig innen for en etablert konsensus om hvordan det skulle spilles. RBK hadde naturligvis også den fordel at de hadde kommet seg med på pengetoget CL, noe som ved siden av den internasjonal erfaring og prestisje, satte de i den posisjon at de midtveis kunne justere for høstsesongen med å plukke fra de nærmeste konkurrentene som mer eller mindre var for konkursbo å regne.

Derfor er jeg bare delvis enig med deg i din kommentar, som lag er RBK nok svekket, selv om summen av enkeltspillernes kvaliteter er vel så bra som tidligere. RBK har simpelten blitt mer lik de andre lagene i teten. Det til tross av at man periodevis, jeg bemerker periodevis, ser enkelte spillemessige kvaliteter på norske baner som aldri har vært bedre, etter min mening.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er laget som teller, ikke enkeltspillere.

Jeg er forøvrig veldig uenig i at spillerne enkeltvis er like gode som de fra slutten av 90-tallet. Men akkurat der er kjernen til RBKs problemer. Spillerne opptrer nå som enkeltspillere. Spesielt Daniel Braaten. Alt stopper opp hver gang han får ballen, og det blir aldri farlig. Spiller i tilsvarende posisjon på 90-tallet var Harald Brattbakk. Da han fikk ballen var bevegelsene rundt ham noe helt annet, fordi alle visste at om få sekunder ville angrepet bli avsluttet. Braaten har scoret to mål hittil i år. Brattbakk scoret 94 mål på 100 kamper på 90-tallet. På det meste scoret han 28 mål på én sesong.

Likevel er det sikkert mange som mener Braaten er bedre enn Brattbakk var. Det gjør ikke jeg. Fotball handler om tempo og presisjon. Ikke om å servere tekniske delikatesser ved sidelinja. Eller som Ivers sa i sin tid: -Det står itj nå mål på midtbanen.

Men bevares, dagens RBK-lag har kvaliteter. De beste er samlet på midtbanen, med unntak av Sapara er de dessuten egenutviklede talenter, og de er unge.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det ser ikke ut til at Lyn styrker sitt kandidatur i kveld heller...

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
BT skrev:
Jeg er forøvrig veldig uenig i at spillerne enkeltvis er like gode som de fra slutten av 90-tallet. Men akkurat der er kjernen til RBKs problemer. Spillerne opptrer nå som enkeltspillere. Spesielt Daniel Braaten. Alt stopper opp hver gang han får ballen, og det blir aldri farlig. Spiller i tilsvarende posisjon på 90-tallet var Harald Brattbakk. Da han fikk ballen var bevegelsene rundt ham noe helt annet, fordi alle visste at om få sekunder ville angrepet bli avsluttet. Braaten har scoret to mål hittil i år. Brattbakk scoret 94 mål på 100 kamper på 90-tallet. På det meste scoret han 28 mål på én sesong.

Likevel er det sikkert mange som mener Braaten er bedre enn Brattbakk var. Det gjør ikke jeg. Fotball handler om tempo og presisjon. Ikke om å servere tekniske delikatesser ved sidelinja. Eller som Ivers sa i sin tid: -Det står itj nå mål på midtbanen.

Men bevares, dagens RBK-lag har kvaliteter. De beste er samlet på midtbanen, med unntak av Sapara er de dessuten egenutviklede talenter, og de er unge.
Ser poenget, men vil fremdeles hevde at det nettopp var Eggens RBK som gjorde Brattbakk så god

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
noruego skrev:
Palmaris skrev:
Vonar jo at Brann skal vinna, men det er ikkje eit lett lag å vera tilhengjar av :'(.
Og Lillestrøm fordi, vel, det er jo bare å se hvordan de spiller... Som Pondus korrekt poengterte; man har jaggu sunket lavt den dagen man befinner seg inne i en kanarifugldrakt på Åråsen...
sjokkerende dusteinlegg av noruego.
Brann må måke ned brassen til stabæk, blir svimle gjør de.

G

Gjestemedlem

Gjest
Boffen skrev:
noruego skrev:
Palmaris skrev:
Og Lillestrøm fordi, vel, det er jo bare å se hvordan de spiller... Som Pondus korrekt poengterte; man har jaggu sunket lavt den dagen man befinner seg inne i en kanarifugldrakt på Åråsen...
Jojo, ser ut som om han trenger noen reisesyketabeletter selv... for det var vel den karen som noen miutter etterpå fikk gult kort for filming du sikter til?

G

Gjestemedlem

Gjest
Boffen skrev:
ta deg en pille din bergenser
Trenger ikke det i dag. Hørte nettopp 2-0 brølet bra publikum helt opp hit hvor jeg bor. Egentlig en grei dag fotballmessig. Gullfavoritten Lyn tapte i går og det ser ikke ut som om at Lillestøm har fått tørket tårene og pusset nesen ennå.

...

Oi der ble det vist 3-0 mens jeg skrev... har du sett :D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
RBK 2-0 nå, de betaler mitt konsum idag. ;D

(og Godset freser på, 3 nye bortepoeng lar seg høre)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Boffen skrev:
noruego skrev:
Palmaris skrev:
Vel var resultatet muligens flatterende, men det kunne strengt tatt vært enda mer flatterende...

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
never mind never mind. jeg har vært ute og lesket meg.

bob bob bob..........
rap

Topp Bunn