Til Lille Adam.
Du må tenke på at når informasjon ikke er tilstede av et eller annet slag,så er det en grunn til det.
Jeg trur at det er pga naturens komplekse sammensetning ang hørsel/tar for lang tid mtp sikre tester.
Akkurat når det gjelder slike undersøkelser som hørsel,er det ganske innlysende at sikre resultater er bortimot umulig,det koker ned til antagelser fra "proffene" og jo mer testing jo mer forvirring blir det,tilslutt innser gutta at det er for vanskelig med gode svar på testen.så frigir dei det beste dei klarer av info.
(Jeg vil gjerne se/lese hvordan man skal gå frem ved slike undersøkelser,det må jo trossalt pågå over tid om det skal gi noen mening.)Det tar jo faktisk mange år å bli skikkelig hørselskadd,med utallige eksponeringer med for mye støy for øret,med mindre vi snakker 120db+++.
Trur også at grunnen til stygg lyd som vinkelkutter ol er meir skadelig enn ønsket lyd er at vi ikkje har utviklet immun mot slike lyder siden det er heilt nytt for oss.
Vi trenger lang tid på å utvikle immun akkurat som andre nye sykdommer,som noen dør av for så å utvikle immun mot det.
Når kroppen går i "forsvar" med å ville unngå stygge lyder er det et godt tegn på at det er skadelig,spør du meg.
Dette blir akkurat som da transistorforst kom og noen meinte at alle måtte låte likt,øret var nok noe meir avansert enn allt måleutstyr,det tror eg er overførbart til hørseltester også,altså for dårlegt måleutstyr.
Ang Trådtittel:Var på Notodden i helga:Jeg vil ikkje ha Live lyd hjemme,jeg vil ha naturlig lyd...med volumkontrollen i handa.
Mvh.