Hvem savner Club 7?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Var på besøk på hytta hos en studiekamerat noen dager, og kom vi fram til at det eneste vi savner fra de gode gamle dagene er Club 7.
    Noen andre som har det slik?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Er 72-modell, så den er nok for tidlig for meg ;) , men skjønner hva du mener.
    Har den samme greia med (Planet) Rockall som lå i Rosenkrantzgate frem til vinteren '95. Herlig svart bule, som kan regnes som fødestedet for mange av de beste rockebanda i Oslo (Turboneger/Gluecifer/Kung Fu Girls etc), mange legendariske konserter og hangout for mang en oslorocker. :'( :'( :'(
    Mine damer i Oslo, inkludert nåværende, møtte jeg der. Så minnene sitter i ja.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Klart man gjør det, selv om det neppe ville blitt det samme om det gjenoppsto.
    Likevel var det kjempeartig med noen av disse mimregjentagelsesfestene (jeg var på to av de, kanskje var det flere) på Rockefeller.
    Det var på en av de jeg kjøpte T-skjorta.



    Her er medlemskortet fra 73/74



    Brosjyre fra Kafeen/biblioteket.



    Et slikt fast (liknende) miljø, er vel så langt jeg veit, ikke tilgjengelig i Oslo, eller?
    Jeg er jo ikke så ofte på nye steder lenger.

    Får trekke opp en rødvin og sette på meg t-skjorta og spille Junipher Greene (Friendship) ;D

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Ja, savner Club 7.
    Traff kona der, og noen til...
    8)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Du så halvsinna og helbestemt ut.
    Nei, sier du det ;D
    Har hørt det før helt uavhengig av akkurat det bildet, og hører det i ny og ne den dag i dag.

    Helt greit for meg at en ikke skal smile på passbilder lengre, no problem ;D
    Det blir litt kunstig for meg å se anderledes ut enn jeg gjør når jeg ikke smiler/ler, men det hender faktisk at jeg jeg gjør det ;)
    Får da håpe jeg ikke ser fullt så morsk ut til daglig da, men er ikke helt sikker.
    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke mange som savnet Club 7 nei ::)

    Kanskje det har kommet noen nye til som gjør det, eller?

    Fant en slik en nylig ved min opprydding for kort tid siden.





    Neste år er det 39 år siden medlemskortet ble ordnet.
    Var nok medlem før 71 også (militæret 71/72), men det har jeg nok somlet bort.
    Første gang jeg var på Club 7 var nok i 66/67.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Joda KW, vi er flere som savner Club 7.

    Jeg kom til Oslo i 1970 som 20-åring, og Club 7 ble "mitt andre hjem" (unnskyld floskelen).
    Husker mange flotte konserter her, spesielt Captain Beefheart i 1971 (eller var det 1972?).

    Men en gjenåpning ville neppe bety det samme. Det er en tid for alt.

    Salty


    Edit: Google er min venn - Konserten med Captain Beefheart var 10. april 1972.
     

    rogera

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2005
    Innlegg
    77
    Antall liker
    5
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk bare avlagt et besøk på Club Sju. Tror det var i romjulen 81 el. 82, og det var Hartvig & The Heartbreakers (med Knut Reiersrud) som stod for musikken.
    Husker vel best de to damene som satte seg ved bordet vårt, hvorav den ene fortalte at hun julaften hadde "fyra en knallsterk Nepal" og deretter sovna i stolen. Det må være hva vi kaller en kul jul og et fett nytt år.

    Ellers er historikeren Tor Egil Frølands sin bok om Club 7 å anbefale (Pax forlag). Boka belyser godt hvilken viktig kulturinstitusjon klubben var, og at den brakte 60-tallet til et grått og trist land som fortsatt befant seg i 50-årene.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Gjest skrev:
    Traff kona der, og noen til...
    I den rekkefølgen ?

    Selv er jeg nok også blant de som kan kan glede seg over å være for unge til å huske Club 7. Derimot har jeg mange gode minner fra etterfølgeren Sardines.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.029
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg.
    Dessverre så gammel. :(
    Savner ikke Scene7.

    Har vel så gode minner fra Sardines.

    Savner også Studio26 (feks Violentes Femmes), Vikateatret (feks Jonathan Richman), Cruise Cafe (feks Townes vanZ) og den der klubben i Stenersgata 1, den som lå der Oslo City er nå, m fl.

    Men så har vi fått Rockefeller, John Dee mfl, så vi greier oss.
    Såvidt. ;D

    Det er heldigvis musikken som er det viktige.
    (Men club7 var et bra sjekkested ja ;D).
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Bodde på Club 7 stort sett hver fredag og lørdag i flere år. Supert sjekkested og mye bra musikk. Stevie Ray Vaughan gjorde bl.a. en kjempekonsert der før han dessverre la på alt for tidlig. Og masse bra jazz. Husker spesielt godt Mingus spilte der. Fikk autografen til alle i bandet untatt Charlie Richmond som påsto han ikke kunne skrive....
    Har fremdeles 5-6 halvliterglass med Club 7 emblem som jeg rappa med meg og 8-10 vinglass. Fyrstikkesken som ble avbildet lenger opp har jeg og et par inngangsbilletter. Tipper jeg har medlemskortet i en skuff også.
    Skikkelig nedtur da de stengte og havna på Sardines noen ganger, men det ble aldri det samme og det tok lang tid før vi kom over tapet av "klubben"....
    Ellers så var det sjelden vi gadd å stå i køen, som var temmelig lang som regel, og vi klarte å klemme oss inn mellom dørene til garasjen som lå ved siden av Club 7. Deretter var det bare å dirke opp en dør, ned en baktrapp og dermed var vi inne på klubben. Vi var litt vel ivrige en gang etter et tidlig vorspiel og sneik oss inn i lokalet. Der var det uvanlig rolig og en vakt kom og fortalte at de ikke åpnet før om en time.....det endte med utvisning uten at de skjønte hvordan vi hadde kommet oss ned der 8)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig med litt liv i tråden.
    Jeg var vel også først og fremst en fredag/lørdagsvanker.

    Ser at Club7 boka er nevnt, og den har jeg dessverre ikke, og ikke tror jeg den lenger er i salg som nybok.
    Mener jeg sjekket litt rundt det for 5år+ siden.

    Jeg har lagt ut dette (første) bildet tidligere i annen tråd for en tid siden, men synes det er på sin plass her i denne tråden også.
    B.B.Kings konsert 1968? en tid hvor det ikke var forbudt med speilrefleks/fotografering på konserter (for hvem som helst) dette er tatt av meg med en Nikkormat.
    Edit; Jeg :-[ har nettopp kommet til den konklusjon og erkjennelse at det jeg i mange år har trodd var et godt bilde av B.B. King nok er et bilde av bassisten hans.
    B.B.King mange kilo lettere og antagelig færre år yngre, selv om det er 43 år siden.


    Bassisten på begge bildene mest sannsynlig.



    Da beklager jeg det, og også det samme til en som har fått bildet tilsendt etter ønske om det for en tid tilbake.
    Bilde av The King kommer i neste innlegg.
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har for kort tid siden scannet inn fler bilder fra konserten med B.B.King fra Club7 i 68.
    Her kommer 3 av "The King".







    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    FZ skrev:
    Bodde på Club 7 stort sett hver fredag og lørdag i flere år. Supert sjekkested og mye bra musikk. Stevie Ray Vaughan gjorde bl.a. en kjempekonsert der før han dessverre la på alt for tidlig. Og masse bra jazz. Husker spesielt godt Mingus spilte der. Fikk autografen til alle i bandet untatt Charlie Richmond som påsto han ikke kunne skrive....
    Har fremdeles 5-6 halvliterglass med Club 7 emblem som jeg rappa med meg og 8-10 vinglass. Fyrstikkesken som ble avbildet lenger opp har jeg og et par inngangsbilletter. Tipper jeg har medlemskortet i en skuff også.
    Skikkelig nedtur da de stengte og havna på Sardines noen ganger, men det ble aldri det samme og det tok lang tid før vi kom over tapet av "klubben"....
    Ellers så var det sjelden vi gadd å stå i køen, som var temmelig lang som regel, og vi klarte å klemme oss inn mellom dørene til garasjen som lå ved siden av Club 7. Deretter var det bare å dirke opp en dør, ned en baktrapp og dermed var vi inne på klubben. Vi var litt vel ivrige en gang etter et tidlig vorspiel og sneik oss inn i lokalet. Der var det uvanlig rolig og en vakt kom og fortalte at de ikke åpnet før om en time.....det endte med utvisning uten at de skjønte hvordan vi hadde kommet oss ned der 8)
    Jeg så STEVIE RAY VAUGHAN i 1984. DET var ingen kjempekonsert som du vil ha det til.
    Han var derimot sjuk og slet for i det hele tatt å holde seg på bena. Han var blek og svett og jeg mistenker at han hadde alvorlig problemer pga abstinens. Likevel er det jo en berikelse å ha opplevd SRV i live. En stor gitarist.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    bluesbreaker skrev:
    Jeg så STEVIE RAY VAUGHAN i 1984. DET var ingen kjempekonsert som du vil ha det til.
    Han var derimot sjuk og slet for i det hele tatt å holde seg på bena. Han var blek og svett og jeg mistenker at han hadde alvorlig problemer pga abstinens. Likevel er det jo en berikelse å ha opplevd SRV i live. En stor gitarist.
    Jeg både så og hørte Stevie Ray på Club 7 og for meg var det en kjempekonsert og da han dro Woodoo Chile var det det nærmeste jeg har hørt Jimi Hendrix' versjon. Husker også han svetta, men det har jeg sett mange andre musikere gjøre på Club 7. Ikke spesielt kaldt der nede i kjelleren når det var fullt hus og enda verre på scenen med spottene rett i fleisen ;)
    Forøvrig var det eneste gang jeg opplevde SRV live og det er sikkert mulig dette ikke var hans beste konsert, men jeg husker det ihvertfall som en stor opplevelse nesten 30 år tilbake i tid.............
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må nok krype til korset enda en gang :-[...........får skylde på alder og at det er lenge siden.
    Konserten med B.B.King var nok i 72, og siden jeg vitterlig var der, så må det ha vært på høsten etter at jeg kom hjem fra Bodø (militæret 71/72)

    Grunnen er at jeg vet at det var i Munkedamsveien og der startet de ikke opp før i 71 ifølge det jeg har funnet ut.

    I min googling så fant jeg en film om Club 7 (NRK) på 34 minutter, som virkelig vekket følelsene her.

    http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/487612/

    Noen kjente fjes så jeg, bl.a. Drude i styremøte? med hvit genser nr. 3 fra venstre.
    Drude ble jeg kjent med og festet med en del i Bodø 71/72 og hun var faktisk DJ på Polar Disco Club (kjellern SAS hotellet) der og det føre Halvdan Sivertsen tok over.

    Attila sitter vel der og ved siden av han Guy Krogh?

    Paul Weeden spiller gitar og en skimter Tom Karlsen ved bordet bak han.
    Det er vel Little Earl som spiller congas i det bandet (som ikke jeg husker navnet på), men Nipe Nyren og Hans Marius Stormoen er vel også med der.........andre?
    Jan Teigen og Finn Kalvik kjenner vel alle.
    En ung versjon av Sossen Krogh, som jeg den gangen så på som en godt voksen/eldre person i teateret.
    Kan det være Arild Wickstrøm som spiller piano helt på slutten der?
    For en herlig tid.

    Mvh.KW
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.620
    Antall liker
    3.733
    fikk plutselig lyst på den boka.

    Var ansvarlig for innspillingen av de to live-platene med Jan Dahlen og Chipahua, og å lese om dem brakte mange gode minner .

    Men det er vel bare å tråle antikvariater? Med mindre noen har et ex til overs?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    FZ skrev:
    bluesbreaker skrev:
    Jeg så STEVIE RAY VAUGHAN i 1984. DET var ingen kjempekonsert som du vil ha det til.
    Han var derimot sjuk og slet for i det hele tatt å holde seg på bena. Han var blek og svett og jeg mistenker at han hadde alvorlig problemer pga abstinens. Likevel er det jo en berikelse å ha opplevd SRV i live. En stor gitarist.
    Jeg både så og hørte Stevie Ray på Club 7 og for meg var det en kjempekonsert og da han dro Woodoo Chile var det det nærmeste jeg har hørt Jimi Hendrix' versjon. Husker også han svetta, men det har jeg sett mange andre musikere gjøre på Club 7. Ikke spesielt kaldt der nede i kjelleren når det var fullt hus og enda verre på scenen med spottene rett i fleisen ;)
    Forøvrig var det eneste gang jeg opplevde SRV live og det er sikkert mulig dette ikke var hans beste konsert, men jeg husker det ihvertfall som en stor opplevelse nesten 30 år tilbake i tid.............
    Det er viktig å ta vare på de gode minnene.
    Det er aldri for sent å få seg en god barndom blir det sagt.
    (Kanskje gjelder dette vår ungdom også?! ;))
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn