Hvem kopierer hvem? Men her diskuteres design..kre

K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Tiltredes Vidar P!
Men Gud forby de aluminiumsgreiene man kan få til å kneppe på den forsenkningen midt på frontplaten. Fysj!
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re: Hvem kopierer hvem?

Tiltredes Vidar P!
Men Gud forby de aluminiumsgreiene man kan få til å kneppe på den forsenkningen midt på frontplaten. Fysj!
Helt klart, Valentino. Men man må jo ha noe kitsch å tilby de som ikke er gudbenådet med så god smak som oss også... :D

Mvh Vidar P
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Audionet har et powersupply til linjenivåkomponentene sine kalt EPS.
Om muligheter, options, skriver de følgende:

"Options: None. Sooner or later you will purchase an EPS."

;D ;D ;D ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re: Hvem kopierer hvem?

Kan min kone gå på kurs hos din kone ::) Please.... Hehehe
Veldig enkelt; en god venninne av kona kjøpte seg komplett Naim-system nylig, riktignok et rimelig et (CD5i/Nait5i/Ariva/NacA5). Kona er mye på besøk til denne vennina, og hun har mye cd'er, og får stadig flere, så de hører på mye musikk.

Da jeg (nok en gang) kom drassende hjem med Naim-bokser nylig dro hun umiddelbart kjensel på de; og siden det var "hot" i jentegjengen med Naim for tiden, så mente hun at jeg skulle kline til på noe skikkelig upmarket Naim, og ikke bare det; klin til med NaimFraim også!
Jeg sier bare HURRA.. og har det tilgode, til lommeboka føles klar.

Mvh Vidar P
 
O

om.s

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Audionet har et powersupply til linjenivåkomponentene sine kalt EPS.
Om muligheter, options, skriver de følgende:

"Options:  None. Sooner or later you will purchase an EPS."

;D ;D ;D ;D

Det stemmer!! bruker en på min Audionet PRE I G2, og har nettopp bestillt #2 til riaaén, Audionet PAM, så 2 stk EPSér har det blitt her, forelöbig  ;D ;D

mvh
 
O

om.s

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Jeg må bare innrømme at jeg synes skikkelig godt om Naim-produktene også jeg... har noen i stua nå, og det er skikkelig stilige greier! Selv kona har blitt løs i sjekkheftet av de..

Dette under er en CDS3/XPS2 cdspiller, NAC552 pre og NAP300 power (to bokser hver, separat psu for alle 3 delene altså).

No nonsense.






Mvh Vidar P
Nydelig! helt enkelt....
ved anledning skal dette lyttes seriöst til...

mvh
 
A

Antonx

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Her ble det mye off-topic :p

Men jeg fikk vel svar alikevel. Samme spiller med forskjellig navn. Ingen andre som har noen erfaring med dem?

Linn forbinder jeg med nøytralitet.
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Bare lånte tråden din litt vi!
Som de sier på Sandnes: "Fint ska det ver, sjøl om halla rauå henge ude!"
 
O

om.s

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Her ble det mye off-topic :p  

Men jeg fikk vel svar alikevel. Samme spiller med forskjellig navn. Ingen andre som har noen erfaring med dem?

Linn forbinder jeg med nøytralitet.
Her snakkes det om orginaler og ikke kopier  ;)  og det er jo vel en positiv utvikling av en tråd  ;) ;D

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Dette glemte jeg helt. Krom gjort riktig. Acoustic Reality:


Du kan godt bruke en Mac i stedet for PC som grensesnitt til forsterkeren og din harddiskbaserte musikksamling. En godsak til: ICEpower inside...
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Re: Hvem kopierer hvem?

Da er det i grunnen bare å si ifra når du er klar for et midlertidig konebytte, Vidar :)

Veldig enkelt; en god venninne av kona kjøpte seg komplett Naim-system nylig, riktignok et rimelig et (CD5i/Nait5i/Ariva/NacA5). Kona er mye på besøk til denne vennina, og hun har mye cd'er, og får stadig flere, så de hører på mye musikk.

Da jeg (nok en gang) kom drassende hjem med Naim-bokser nylig dro hun umiddelbart kjensel på de; og siden det var "hot" i jentegjengen med Naim for tiden, så mente hun at jeg skulle kline til på noe skikkelig upmarket Naim, og ikke bare det; klin til med NaimFraim også!
Jeg sier bare HURRA.. og har det tilgode, til lommeboka føles klar.

Mvh Vidar P
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Re: Hvem kopierer hvem?

Kunne vært ok, men blir temmelig ødelagt av volumhjulet. Og navnet, selv bruker jeg Thule på biltaket :)

Hva synes dere om Thule?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re: Hvem kopierer hvem?

Hva synes dere om Thule?
Det fins absolutt håp, linjeføringen er på plass, men de burde tone ned uttrykket litt; dempe den røde belysningen og kanskje bytte de sølvfargede knappene til noe mer diskret...?

Magnhans; hun er rimelig "particular" på utstyr, her nytter det ikke med hverken rør, horn, gull, oppblåste pompøs-designer (ala kina, for å være litt stigmatiserende) eller US vulgaeria. Bortsett fra det, så er hun glad og fornøyd.. og det er jeg også  :D  Men bare kom med et tilbud du..



Her er hun (hvor i verden?), sammen med vår kombinerte tyveriforsikring for stereoen/pepperspray på fire ben..

Mvh Vidar P
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Re: Hvem kopierer hvem?

Da er det jo et aldri så lite håp da mitt utstyr ikke faller under nevnte kategorier  :D Men; utforingen ligger heller i at min kone mest sannsynlig vil drive deg til å få anlegget ut av dagligstuen og flytte det til et eget, velegnet rom som hun har gjort med meg. Det er jo ikke verdens undergang det heller, riktig nok  :)
Fikk ikke opp noe bilde.

Det fins absolutt håp, linjeføringen er på plass, men de burde tone ned uttrykket litt; dempe den røde belysningen og kanskje bytte de sølvfargede knappene til noe mer diskret...?

Magnhans; hun er rimelig "particular" på utstyr, her nytter det ikke med hverken rør, horn, gull, oppblåste pompøs-designer (ala kina, for å være litt stigmatiserende) eller US vulgaeria. Bortsett fra det, så er hun glad og fornøyd.. og det er jeg også  :D  Men bare kom med et tilbud du..



Her er hun (hvor i verden?), sammen med vår kombinerte tyveriforsikring for stereoen/pepperspray på fire ben..

Mvh Vidar P
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Thule er ganske greit etter at de gikk fra gull til grått på knapper og hjul. Synes ikke det store hjulet i midten ødelegger, men logoplasseringen er ikke vellykket. Silketrykk direkte på den sortelokserte frontprofilen hadde roet sakene ned.
Røde lysdioder slår harryblått hver gang, men jeg foretrekker nok blåfarge på diodebaserte telleverk ja (også foran NAIMgrønt, men NAIM er NAIM, så det går jo).
Thule, Prins Valiant er vel arveprins til Thule? Får ikke de riktige assosiasjoner.
 
O

omholt

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Thule leverer fortsatt produkter med gull fargete knapper. Har kjøpt meg en brukt IA350B og den har desverre gull farge. Sølv/grått er mye bedre.
 
O

omholt

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Dette er en artig sak. Minner om vinyl, men lite praktisk hvis den skal stå i et rack.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Re: Hvem kopierer hvem?

Fikk ikke opp noe bilde.
Det var synd; det skulle være illustrasjonsbilde av snerten blondine sammen med SVÆR hannschæfer på Finnskogtoppen..

Vel, jeg har også blitt forvist til eget rom i tidligere tider, men det var FØR jeg skjønte at hun fikk avtenning på rør, horn, gull, kina, håndtak, sølv, maaaassse kabler og ledninger utover gulv og oppover vegger, blinkende lys, blå lys og annet i samme gata. Nå, med snacksne bokser i skjenk med glassdør og relativt "normale" høyttalere finert i samme finish som gulvet og møblene (mye lønn) så går alt så mye bedre  :D

Mvh Vidar P
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Re: Hvem kopierer hvem?

Hørtes ut som et bra bilde. Selv har jeg to tollerretrievere som bjeffer litt ved potensielt innbrudd, men er samtidig særs matglade :) Har prøvd en del av triksene du beskriver, men så langt uten hell. Har allikevel ikke gitt opp ;)

Det var synd; det skulle være illustrasjonsbilde av snerten blondine sammen med SVÆR hannschæfer på Finnskogtoppen..

Vel, jeg har også blitt forvist til eget rom i tidligere tider, men det var FØR jeg skjønte at hun fikk avtenning på rør, horn, gull, kina, håndtak, sølv, maaaassse kabler og ledninger utover gulv og oppover vegger, blinkende lys, blå lys og annet i samme gata. Nå, med snacksne bokser i skjenk med glassdør og relativt "normale" høyttalere finert i samme finish som gulvet og møblene (mye lønn) så går alt så mye bedre  :D

Mvh Vidar P
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Dette er en artig sak. Minner om vinyl, men lite praktisk hvis den skal stå i et rack.
Får meg til å tenke på HMV-sveivegrammofonen min. Sorry omholt, det er ikke funksjonelt nok for meg det der. Messing/gull og svart er det også oppi der.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.008
Torget vurderinger
4
Re: Hvem kopierer hvem?

Siden denne tråden allerede er kuppet vil jeg også benytte anledningen til rakke ned på disse fæle glorete kinaboksene. Sorry, altså. Kall meg gjerne overfladisk...



Grøss og gru! Eneste produsent som skulle hatt lov til å bruke gull/champangne er Accuphase.


Vi får sitere Luxus Leverpostei som trøst:

Selv om ditt tryne ser ut som et vaskebrett av stål... Jeg gir vel faen, for et hååål e et hååål. Nanana-nanana-nanananana..... osv...

Linn får også smekk på pungen, hold boksene deres sorte!




Har derfor alltid hatt en forkjærlighet for rega sin greier.

Creek har også fattet dette med form og funksjon:



Det samme gjelder i høyeste grad Meridian, Sugden, Naim, Micromega, Talk Electronics, Bryston, Quad osv...
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Eneste produsent som skulle hatt lov til å bruke gull/champangne er Accuphase.
Hør! Hør!

Dere trenger ikke klappe lenger nå.
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Re: Hvem kopierer hvem?

Dette under er en CDS3/XPS2 cdspiller, NAC552 pre og NAP300 power (to bokser hver, separat psu for alle 3 delene altså).

No nonsense.




Og så ser de enda bedre ut i virkeligheten!

Håper å ende opp på dette nivået, men tror ikke jeg får MIN kone med på det... :-[

mvh
 
T

timc

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Hæ? ikke like MBL??? Det ser jo strøkent ut jo :D

Hadde ikke sagt nei til slike.
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

MBL er IKKE LOV  ;D
Har du sett cdspilleren Zomby postet lenger oppe?

Fysj!
 
T

timc

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem?

Nei nå har jeg aldri......GÅ Å LEGG DEG!

Men skal gå med på at Drivverket deres er litt i meste laget.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.008
Torget vurderinger
4
Re: Hvem kopierer hvem? Men her diskuteres design.

Sonus sine høyttalere er absolutt pene, men du må faen meg langt inn på "furupanel-vegg-til-vegg- landet, (og jeg er oppvokst i ei lita bygd på 1.100. mennesker) før du kan justifisere å kalle dette som pent. Kanskje du begynner å dra på åra?

Forøvrig er jeg erke-nordnorsk, så du får pent bære med litt kraftig bruk av språkkultur.

Design done wrong:



Design done right:

 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem? Men her diskuteres design.

Sonus sine høyttalere er absolutt pene, men du må faen meg  langt inn på "furupanel-vegg-til-vegg- landet, (og jeg er oppvokst i ei lita bygd på 1.100. mennesker) før du kan justifisere å kalle dette som pent. Kanskje du begynner å dra på åra?
Valentino, med rett til å kalle seg middelaldrende!
Og ja, så lenge det står Sf på ting ser det bra ut  ::)

Begge dine er eksempler på rappgalen design.
Forøvrig er jeg oppvokst på pietistiske sørvestlandet. Bor i furuhelveteland nå, men heldigvis fins det maling i verden.

Apropos høyttalere, hva med denne fra ELAC?


Jeg liker sånn minimalistisk funksjonalisme jeg da!
 
O

om.s

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem? Men her diskuteres design.

Valentino, med rett til å kalle seg middelaldrende!
Og ja, så lenge det står Sf på ting ser det bra ut  ::)

Begge dine er eksempler på rappgalen design.
Forøvrig er jeg oppvokst på pietistiske sørvestlandet. Bor i furuhelveteland nå, men heldigvis fins det maling i verden.

Apropos høyttalere, hva med denne fra ELAC?


Jeg liker sånn minimalistisk funksjonalisme jeg da!
Den gir assosiasjoner til den Svenske betydningen av det nesten likelydende ordet  ;)

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Re: Hvem kopierer hvem? Men her diskuteres design.

Likner de ikke litt på dine da?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.067
Torget vurderinger
1
Re: Hvem kopierer hvem?

Linn får også smekk på pungen, hold boksene deres sorte!

Enig i at sort passer best til kabinetter i AV- og den utgåtte LK-serien. Men å foreslå sort-lakkerte kabinetter i Klimax-serien er på grensen til blasfemi. 8)
 
Topp Bunn