Hvem kan tweake en CD-spiller?

Vanebo

Medlem
Ble medlem
19.09.2009
Innlegg
43
Antall liker
29
Torget vurderinger
1
Jeg har et kjapt (og forhåpentligvis enkelt) spørsmål: Jeg vil gjerne bytte ut op-amps og clock i en Sony XA5400es. Hvem kan utføre slikt i Oslo-området?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.940
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Det kan du gjøre selv. Jeg gjorde det i en Philips dvd 963SA men opplevde ingen forskjell egentlig. Jeg byttet til LCAudio XO3 clocks.
Ellers hør med Dalens Elektronikk Service.
Men, det var dengang, nå har jeg ikke brukt cd spiller i fire år, alt er på pc.....
 

Aminox

Medlem
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
26
Antall liker
1
niels skrev:
Men, det var dengang, nå har jeg ikke brukt cd spiller i fire år, alt er på pc.....
Og jeg har ikke barbert ballene på 15år.
(siden vi først var inne på uintressante tilleggskommentarer)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det som kan gjøre en hel del med lyden er å la spilleren få et rør i utgangen.
Hvis det er plass da. Det krever nok en del innsikt for å gjøre dette selv.
Det andre du ber om hjelp til vil ha lite å si for lyden.
 

Caliber

Medlem
Ble medlem
21.04.2010
Innlegg
5
Antall liker
0
Roar Malmin (Musical Innovation) - 92211000 gjør sikkert dette greit. Han er trollmann!

Mvh, Caliber
 

SagenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2006
Innlegg
232
Antall liker
219
Sted
Oslo
Hei, har modifisert en Marantz SA15S1. Satt inn Superckock 4 og ekstern power til klokka. Det ble meget bra, mørkere bakgrunn, bedre dynamik og stor stagefeeling. Har også montert 2stk bypass kondiser på analog utgang (Mundorf sølv /gull 0.1 mikroF ). Bulett Plug RCA hunn på signal.Furutech sikringer allower. Flettet powerkabel i Svalanderstil med Furutech kontakter. Og til slutt en 950+ gram kobberkloss oppå driverket. Klokke og power er kjøpt hos Audiocom International i England. Er du loddekyndig kan du prøve selv. Noen modeller er vanskeligere å mode enn andre. SA15S1 gikk fint men slet litt med 7001 Ki. Prat eller mail til England. Lykke til.
 
Topp Bunn