vi som liker å klage på varmen, har gode tider.
Men det er ikke bare temperaturene og tørken som hindrer mine skauturer, naturen har flere ting i verktøykassa si. Forrige ukes uværsdag har satt sine tydelige spor.
dristet meg ut en tur i går, kjøleskapet var tomt for ferske kantareller. Det var nyfalne trær overalt, jeg så sikkert over 100 stykker på en times vandring
Mange av dem lå rett over skogsveien og stiene. Jeg så det som et tegn på at Moder jord ikke ville ha meg forbi. Kan det være pga menneskenes rå skogsdrift og påvirkning på klima og vær?
Uansett var det et hint jeg ikke tok, ikke der og da. Men det måtte mange omgående bevegelser til for å komme forbi og fram. Og ute i buskaset lå
flåtten klar til å kaste seg over et skyldig offer. Elementene ville helt klart ha meg fort hjem igjen og inn foran stereoanlegget.
Ikke bare vakkert syn nei, men ganske så spektakulært.
Konklusjonen: en vellykket tur, siden et kilogram med kantareller ble med meg hjem. Og tror vel jeg har funnet og fjernet all flått fra kroppen. Og varmen og alle strabasene har forsterket min tro på at det er best å bli hjemme.
En befriende opplevelse, mao
Platespilleren er i gang