Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Kom du noen gang til bunns i dette? Fant du ut hvem det er som har herpet stua di?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    den sterkeste teorien går ut på at dette er noe jeg gjør sjøl. Om natta. I søvne.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Sånn har det altså blitt.
    Føler du det hjalp å evakuere herpinga i oslobyen Oslo og forflytte deg sørøstover?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hjalp ikke det spøtt! At det fortsatte her ute på landet, er et indisium på at jeg kan ha vært med på det selv. Men jeg har jo hatt noen lyssky gjester innom også, nevner ikke navn..
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    "var det ikke min stol detta?"

    20220126_143421.jpg


    ikke det nei, får krype bort til soffan da, ikke rart jeg er blitt sofaslask. Ikke min, men samfunnets skyld :)

    Men kan jo høre på musikken derifra også


    20220125_140355.jpg


    for eksempel på fjorårets beste skive innen den meget viktige kategori sinna-køntri. Plata kom i går, signert, eksemplar nr 75 i det svære opplaget, godt innpakka og sendt fra artisten selv

    20220125_140014.jpg


    stikersen havner på kofferten

    20220125_135957 (1).jpg


    og mannen ba meg komme med tilbakemelding på om plata var kommet trygt over dammen. En fornøyelse å deale med denne supre artisten
     

    Terillo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.07.2009
    Innlegg
    117
    Antall liker
    116
    Sted
    Oslo
    Katter med stil som tar den beste stolen:
    "I don't bother chasing mice around
    I slink down the alleyway looking for a fight
    Howling to the moonlight on a hot summer night
    Singin' the blues while the lady cats cry
    "Wild stray cat, you're a real gone guy"
    I wish I could be as carefree and wild
    But I got cat class and I got cat style"
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Johnny Ironsights hørtes ut som tøffe greier! Ble så revet med at jeg i tillegg til platen bestilte t-skjorten 😊
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Johnny Ironsights hørtes ut som tøffe greier! Ble så revet med at jeg i tillegg til platen bestilte t-skjorten 😊
    ja den er jo mer variert enn det man kanskje kunne tru, men bare tittellåta er verdt kjøpesummen i mi bok. Men flere bra spor og ingen dårlige, sånt teller jo.
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    2.882
    Sted
    Bergen
    Anbefalinger fra eieren av den herpete stuen følger man like lydig som en av Jim Jones disipler.
    Uansett 30 sekunder av tittelsporet var nok - bestilte Johnny Ironsight albumet og fikk i dag en hyggelig Mail fra J.I.
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    da får i håpe han kommer til landet, de fleste fansene bor jo tilsynelatende her, hehe
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Mannen som kjøpte platene etter Harald Are Lund har begynte å selge unna litt, jeg sikret meg en håndfull her i helga

    20220203_153159.jpg


    var for seint ute til mange godbiter, men noen fine plater gikk da min vei. Et passe antall, vil vel lommeboka hevde. Jobbet ganske mye med Harald Are, så det er godt mulig at noen av disse platene har mitt fingeravtrykk på seg fra før av, også. Fra den gangen jeg fikk penger for å klå på og spille disse skivene.

    20220203_153415.jpg


    rett på spellern

    20220203_153641.jpg


    nå skal også (de fleste) platene etter "vår" janfrt selges. Vi får håpe også den samlinga havner hos en som selger videre, gjør den tilgjengelig for allmennheten (med penger). Mange LPer også der jeg kunne tenkt meg. På den annen side, man skal ikke ønske å ha alt. :)

    At platene til kjentfolk havner på børsen, ja det tyder vel på at det nærmer seg min og din tur også:oops:.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20220212_122052.jpg


    bacalao-time! Med eller uten smittevernprotokoll, det går vel ut på ett, vi holder jo alltid tometeren vi, og munnbind må man ha, særlig Sluket. Nei, det var kanskje munnkurv, det heter.

    20220212_122046.jpg


    fisken er klar

    20220212_122210.jpg


    mens sir Doug Sahm underholder

    God helg!
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Tometeren? Ser ut som tomateren. Nei, de tørre spøkene kan vi ta på terrassen
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for en hyggelig kveld United. Nydelig bacalao og trivelige mennesker. Og det var veldig hyggelig å treffe deg live
    Ja det var veldig hyggelig, syns jeg.

    Spesielt modig av deg da som satset på edruskapens edle kunst i en sånn rølpete forsamling, der vi jo underveis avholdte det årlige mesterskapet i brauting. Eller var det rauting?

    Mat og drikke og lite med hifi og musikk, slik som seg hør og bør.

    Men no er enmeteren forbi og vi kan gå tilbake til den vante timeteren. Til neste år!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.836
    Antall liker
    16.059
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den spilleren så kjent ut :)
    Jeg har faktisk en stående som reserve.
    Utgaver med S-arm er faktisk litt uvanlig, så den må du passe på.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Den spilleren så kjent ut :)
    Jeg har faktisk en stående som reserve.
    Utgaver med S-arm er faktisk litt uvanlig, så den må du passe på.
    ja det var var med rør både for S og rett arm, og mange baklodd, så den blir jo veldig anvendelig da.

    Har virkelig sansen for Denon snurrene :) Grattis
    mvh
    Takk! Du hadde jo en finger med i spillet her, så takk for også det.

    Det er jo litt typisk, i de yngre dager var behovet sterkt og begjæret stort, men råd til en anstendig spiller hadde man ikke. I alle fall syntes man ikke det.Så man ender opp med å kjøpe den når man strengt tatt ikke trenger den. Eller gjør man egentlig det? Autostopper jo et av primærbehovene våre.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    57 eller 67? Hva er forskjellen på de? Liker spiller, men litt usikker på alle lysa :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    dette er er 57-L, aner ikke forskjellen på 57 og 67, det er veldig mange modeller, og det er noen små forskjeller på dem alle. 57 vrs 62, 67 vrs 72, etc, har bare med spenningen og hvilket marked de er beregnet for, å gjøre. Tror vel 67 har et par tekniske forbedringer og tyngre plint sammenligna med 57. Men "rådata" (signal/støyforhold, wow and flutter mm er likt).

    Ja jeg liker normalt ikke bling, men akkurat disse lysene er klart innafor for meg. Var litt spent på akkurat det. Dette er rolige hyggelige retro-lys, fast gul og grønn, og ikke akkurat blå og røde stressende blinkende tecno-lys.
    20220214_150611.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lett å like denne. Har noen ideer, om jeg skaffer meg en lik en :).. Plinth..
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Er vel ikke uvanlig å bare skaffe seg et drivverk fra den høyere klassen hos Denon eller Victor/JVC og så sette på annen arm i et annet plinth.

    Akkurat her er jeg ganske interessert i hele pakka. Så kommer neppe til å gjøre store ting. Annet enn kanskje å skifte plinth eller endre finishen på plinthet. Men selv det sistnevne sitter et stykke inne å gjøre, disse spillerne er lettere ikonisk for meg. Et stykke tidsmaskin. De andre spillerne jeg eier, har det vært gjort mhe forskjellig med. Det er en tid for alt, og det er en tid for ikke alt.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Vet dere siklet på biffen men det gjorde den ekstra saftig i år og vinen var det ikke noe å utsette på. Ei heller brennevinet, men seriøst. Musserende passer seg virkelig ikke når man er en gruppe halvgamle gubber treffes.

    i sedvanlig stil så danset vi linedance og tøyset og tullet før vi hadde et par timers med usannsynlig bra karaoke. At bjarnetv hadde bedre timing og teft på låter en sjøvelse United overrasket meg ikke men burnt og meg har skikkelig dårlige i år. Alshus kan jo ikke synge så den legger vi død. Tor, som kom inn fra sidelinjen dro på noen eldkvam som ga skikkelig haleslepp.

    skikkelig kos altså. .
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og de geriatriske gubbene greide å få tatt ETT bilde av dette blotet? :cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.102
    Antall liker
    32.511
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Å ta bilde på fest er som å filme en konsert. Man er der, men er der ikke likevel.
    tror mobilkameraet mitt rett og slett ikke virker hvis jeg prøver å ta bilder av mer eller mindre halvgamle gubber. Det er tross alt fast innstilt på 3D, dvs dyr, damer og dansk natur.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn