Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Blodig urettferdig at enkelte kommer til dekket bord, og bare kan ta med seg hjem det andre bruker litt tid og noen penger på. Fin fangst, men blodig urettferdig som sagt.

    Legg merke til fraværet av emotikons!
    skriver karen som ikke gadd å hente ei banankasse full med 60talls singler....:rolleyes:
    Selvsagt mente Eros at du bare kunne kaste de singlene. Det hadde vært fin fangst for ham, men det hadde blitt blodig urettferdig da.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    og vi skal sees i landsbyen til uka mister?
    ai ai!



    edit edit, kæm e hu edit? stopp pressa!
    vis deg i såkalt tribal engelsk gjøgleruniform til uka, det kommer til å svartne helt. kiss kiss
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.549
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Blodig urettferdig at enkelte kommer til dekket bord, og bare kan ta med seg hjem det andre bruker litt tid og noen penger på. Fin fangst, men blodig urettferdig som sagt.

    Legg merke til fraværet av emotikons!
    skriver karen som ikke gadd å hente ei banankasse full med 60talls singler....:rolleyes:
    Selvsagt mente Eros at du bare kunne kaste de singlene. Det hadde vært fin fangst for ham, men det hadde blitt blodig urettferdig da.
    De ble ikke kasta men havnet etter 6mnd mas hos annen samler. Står sikkert på et loft og støver ned. Nuvel, sånn går no dagan........
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En bra søndag

    Tror jeg har løst det plagsomme mysteriet mitt med periodevis støy og/eller svakere nivå i høyrekanalen. Har slitt med det ei stund, men ikke klart å lokalisere feilen eller flytte den over i venstre før nå. Utfordringa var at ting ofte funka så bra perfekt etter å ha bli slått av og på. Høyttalerne ble byttet innbyrdes, feilen (som ikke var stor) fortsatte å dukke opp i høyre. Samme med kabler og rør. Trodde jeg da. Men i går, etter å ha byttet alle 18 rør innbyrdes, dukket feilen plutselig opp i venstre. Da var det jo bare spørsmål om tid. Tilslutt satt jeg igjen der med to smårør (2C51/396A Western Electric) som satt i siste bufferen i preen, disse hadde jeg ikke rørt før nå. Med nye rør inn der virker det som om alt er på stell, men skal vel ikke helt selge skinnet før bjørnen er skutt.:)


    20140518_150539904_iOS.jpg

    Måtte ta en øl, skål for de gode tider!

    Gikk deretter ut en tur for å kjøpe cola. Men jag "stranda" i Birkelunden. I den parken er det mye rart til salgs om søndagene. I dag var det også en vinylpusher der, akkurat han som har saker jeg liker. Men få platebunker og masse folk, så derfor bare igjennom en av hans seks-sju bunker. Og kom faktisk hjem med noen ålreite skiver

    20140518_152940858_iOS.jpg

    Trodde jeg hadde kapra ei Johnny Copeland- og ei Kinks-skive også, men de må ha blitt borte for meg i vrimmelen.
    Jaja, i gang med platevaskeren igjen. Som egentlig var stua bort.

    20140518_150314939_iOS.jpg

    Imens tar jeg en øl til, colaen ble det jo ingenting av.

    20140518_133758981_iOS (1).jpg

    Utsikta er jo til å leve med, skulle jeg først komme til å titte ut. At elva har roa seg, er jo bra for musikkspillinga. Mindre støy fra strykene.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Flotte bilder (som vanlig)! Demon in Disguise er jo en bra en. Og for å kjøle seg ned benytter du en velkjent og 100 % dokumentert metode. :cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    På vei hjem fra jobben i dag, på min vanlige spasertur, på min vanlige rute, oppdaget jeg faktisk en platesjappe, jeg hadde ikke lagt merke til den før.

    20140520_153014357_iOS.jpg

    Den har eksistert lenge, men som en tegneseriebutikk. Som altså har begynt med vinyl. Og nå også nye plater, selv om det virker på meg (etter en kjapp titt) som om det da dreier seg om ny vinyl av eldre klassikere. Reissues, altså. Ifølge innehaveren har det balla på seg, vinylen tar stadig mer plass.

    20140520_152447948_iOS.jpg


    Spørs hvor lett det blir å gå forbi denne sjappa på St.Hans-haugen, får vel legge opp alternative ruter til dager med dårlig tid eller dårlig råd.

    20140520_180312892_iOS.jpg

    Dagens fangst, omtrent den eneste plata av Green on Red jeg ikke hadde fra før.

    En fin uke.:)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, begge forsterkerne og alle høyttalerne hans veide over hundre kilo hver, så måtte ta med meg det jeg kunne bære.:)

    Blodig urettferdig ville han nok ha sagt Kyrkjesæterøras store sønn.:p
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Mye fett! Men, Elton John/A Single Man? (Ehhh, har den selv, men tror det var den siste jeg kjøpte av ham). Ser ellers Bill Carter - Stompin´ Grounds. Bra saker.

    Hvor gjør du av alt sammen? Jeg har en avdeling i kjellerstuen hvor ca. 80% av vinylen er plassert, resten i stuen hvor det spilles. Og så bytter jeg ut et par ganger i uken. Tar med en vilkårlig halvmeter opp og spiller det meste. Fungerer OK.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Mye fett! Men, Elton John/A Single Man? (Ehhh, har den selv, men tror det var den siste jeg kjøpte av ham). Ser ellers Bill Carter - Stompin´ Grounds. Bra saker.

    Hvor gjør du av alt sammen? Jeg har en avdeling i kjellerstuen hvor ca. 80% av vinylen er plassert, resten i stuen hvor det spilles. Og så bytter jeg ut et par ganger i uken. Tar med en vilkårlig halvmeter opp og spiller det meste. Fungerer OK.
    Hehe, jeg fiska med trål, tok grovt for meg av vinyl som jeg syntes måtte berges og som jeg liker eller kanskje ville like og som jeg fikk med meg på bussen. Ca 100 plater, slik som forrige gang. Er gave, sikkert fordi jeg fortjener det? Noen har jeg fra før, men muligens er disse i bedre stand?

    Plukka med alle de gamle Elton-skivene, er litt usikker på hvor mange av dem jeg skal beholde. Hos tidligere eier lå de faktisk i "kast-hylla". Hørte jo fryktelig mye på Goodbye Yellow Brick Road og et par andre gamle Eltonskiver i min ungdom. Husket ikke helt når han (nesten) ble uinteressant.

    Tipper ca 2/3 av platene blir værende.

    Har ikke hatt plassproblemer i stua før nå, det har vært "fordelen" ved å ha få plater. Men hvis jeg ikke får tak i en hvit 2 x 2 expedit, må jeg nok starte opp en underavdeling av platelageret på arbeidsrommet snart. Det ligger bare fem meter borte. Bare velstand.:)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Mye fett! Men, Elton John/A Single Man? (Ehhh, har den selv, men tror det var den siste jeg kjøpte av ham). Ser ellers Bill Carter - Stompin´ Grounds. Bra saker.

    Hvor gjør du av alt sammen? Jeg har en avdeling i kjellerstuen hvor ca. 80% av vinylen er plassert, resten i stuen hvor det spilles. Og så bytter jeg ut et par ganger i uken. Tar med en vilkårlig halvmeter opp og spiller det meste. Fungerer OK.
    Hehe, jeg fiska med trål, tok grovt for meg av vinyl som jeg syntes måtte berges og som jeg liker eller kanskje ville like og som jeg fikk med meg på bussen. Ca 100 plater, slik som forrige gang. Er gave, sikkert fordi jeg fortjener det? Noen har jeg fra før, men muligens er disse i bedre stand?

    Plukka med alle de gamle Elton-skivene, er litt usikker på hvor mange av dem jeg skal beholde. Hos tidligere eier lå de faktisk i "kast-hylla". Hørte jo fryktelig mye på Goodbye Yellow Brick Road og et par andre gamle Eltonskiver i min ungdom. Husket ikke helt når han (nesten) ble uinteressant.

    Tipper ca 2/3 av platene blir værende.

    Har ikke hatt plassproblemer i stua før nå, det har vært "fordelen" ved å ha få plater. Men hvis jeg ikke får tak i en hvit 2 x 2 expedit, må jeg nok starte opp en underavdeling av platelageret på arbeidsrommet snart. Det ligger bare fem meter borte. Bare velstand.:)
    som en sunnmøring svømmer. Jada, har påpekt det før.

    Havner snart på ignore-lista til united, føler det på gikta. Skal vi ta en peace, love & harmony - øl snart eller?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haha, Eros, du havner aldri på den lista jeg ikke har.

    Men som Vinylens øverste beskytter vil du selvsagt gi meg en medalje for at jeg berga vinyl som faktisk ville blitt kasta i søpla. Jeg gir dem jo et et verdig liv (kan diskuteres det). Mulig et par av kvisrockskivene går til en kamerat av meg som kanskje setter mer pris på sånt og mulig de mest cheesy Elton John går til min stedatter.

    Øl i morra?
    Birkelunden først og hos meg etterpå?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Haha, Eros, du havner aldri på den lista jeg ikke har.

    Men som Vinylens øverste beskytter vil du selvsagt gi meg en medalje for at jeg berga vinyl som faktisk ville blitt kasta i søpla. Jeg gir dem jo et et verdig liv (kan diskuteres det). Mulig et par av kvisrockskivene går til en kamerat av meg som kanskje setter mer pris på sånt og mulig de mest cheesy Elton John går til min stedatter.

    Øl i morra?
    Birkelunden først og hos meg etterpå?

    Hmm, stryk øl i den sammenheng, må se an familielogistikken, men det er ikke utenkelig at Daddy-O skal i parken for et "fix" hos pushern.

    Edit: Elton John frem til ´75-´76 er greit å ha, etter det begynner det å bli småklamt.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    OK du får vin da.

    PS: Tremor dukker vel opp hvis han ikke må sove etter nattevakta. I morra er dagen vi får se om han er en gammel mann eller ei.:cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Håper jeg har fått adressert et plassproblem i dag. For vinylen.

    Førbildet, sånn så det ut
    20140525_182941847_iOS.jpg

    med over hundre LPer i forskjellige innbunker andre steds (noen er vaska, noen ikke, noen er registrert på discogs, noen ikke, noen er avspilt, men enten ikke registrert eller ikke vaska, slike ting blir det bunker av), er egentlig hylla så godt som full.

    Teite Ikea har jo slutta med expedit, men jeg fant en hvit 2x2 på Finn i en passende avstand fra meg i dag. Hele 100 kroner skulle ei dame på Skillebekk ha for hylla si, jeg ville jo glatt betalt 1000, så jeg pruta ikke. Siden hun plutselig ble bekymra for riper, ble det i alle fall ingen pruting.:)

    Kasta meg på telefonen og fikk ei venninne til å kjøre meg bort. Det er jo helst kjerringer som har bil i by. En halvtime seinere står den der, easy peasy.

    20140525_183608136_iOS.jpg


    kan man virkelig putte den oppå den andre da, det er 100kronersspørsmålet

    20140525_183803388_iOS.jpg

    det gikk, og det visste jeg jo egentlig (imponert over meg selv der faktisk, jeg hadde målt). Men kan man ha den oppå da, det er spørsmålet.

    litt vinyl inni, kanskje det hjelper?
    20140525_184208458_iOS.jpg

    hjelper

    Men av alle mulige sprø tweaks, er jo øllen den klart beste

    bilde.JPG


    Jajo, kanskje jeg kan leve med dette. Får ta en øl og høre på litt musikk. Godt å ha litt plass til flere plater, i hvert fall. Deilig å slippe å opprette underavdeling av vinylsamlinga i andre rom.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haha, følte du deg truffet? Var ikke meininga (tror jeg).

    Skal hjelpe denne dama med å kjøpe høyttalere neste uke, vi bytter stadig tjenester vi. Men faktum er at de fleste jeg kjenner med bil i Oslo, er kvinnfolk (det kan nok være at de fleste av vennene mine er damer, jeg har ikke telt).

    Nei nå er det kjøpestopp. Vi får se til høsten.:cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, må ha glemt mine gode forsetter ved et tilfelle, kom inn et par skiver i dag også.

    20140527_130759288_iOS.jpg


    Skulle bare ha den Blasters, tok med et par 70-tallsminner på kjøpet. For å fordele porto.
    Jaujau, nåå er det stopp.:)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    skulle bare ha...........

    en hylle på soverommet.



    ser sykdomstegnene har meldt seg kraftig ja. Ikke mye hypokondri her nei.
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    OK du får vin da.

    PS: Tremor dukker vel opp hvis han ikke må sove etter nattevakta. I morra er dagen vi får se om han er en gammel mann eller ei.:cool:
    Gammel og gammel. 36 timer med 1 time søvn og ca 20 av dem på høygir gjorde sitt til å dempe vinylabstinensene på søndag. Tok igjen på den nye flotte bestillingssiden til dipper; bare å vente på at godsakene kommer inn. Mye relativt rimelige priser på bestillingsplater; skal bli spennende å se om de er reelle eller om det endres i tolvte time. Blir nok en god del mere fritid til helga; pils eller?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    OK du får vin da.

    PS: Tremor dukker vel opp hvis han ikke må sove etter nattevakta. I morra er dagen vi får se om han er en gammel mann eller ei.:cool:
    Gammel og gammel. 36 timer med 1 time søvn og ca 20 av dem på høygir gjorde sitt til å dempe vinylabstinensene på søndag. Tok igjen på den nye flotte bestillingssiden til dipper; bare å vente på at godsakene kommer inn. Mye relativt rimelige priser på bestillingsplater; skal bli spennende å se om de er reelle eller om det endres i tolvte time. Blir nok en god del mere fritid til helga; pils eller?
    Haha, jauda gamle ørn, pils er mulig søndag (og torsdag)? og fredagskveld. Du gikk ikke glipp av noe vinyl sist søndag heller, forresten, regnvær gjør at vinylpusherne holder seg hjemme (de har ikke telttak), vinylselgerne er nok solskinnsbarn:)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    A walk in the park

    20140601_120014483_iOS.jpg

    Lite (jo'a, noe er det:cool:) kurerer fyllesjuke like bra som vinylshopping. Heldigvis kan man handle på søndager, det er jo bare å gå i parken, det.

    20140601_120019904_iOS.jpg

    Brukte et helt kvarter av den fine dagen på å gå bort til parken og plukke meg ut en kosebunke og gå hjem igjen.

    20140601_121105634_iOS.jpg

    Vel hjemme er det å sjekke hva jeg fikk med meg, hadde en følelse av jeg hadde noen av dem fra før.
    Jupp, fire av dem er allerede i samlinga, men ingen av dem feilfrie, kanskje disse er bedre?
    750 spenn var det verdt (fikk uoppfordret et par hundre kroner i rabatt, pusheren begynner å kjenne meg nå).

    20140601_130457346_iOS.jpg

    På med første plata, denne hadde jeg jo ikke hørt før, spennende. Utgitt i Sverige. 1984.

    Og det viste seg at musikken var bra og vinylkvaliteten fin. På med neste skive. Eller en ny tur ut?
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Den Traffic plata kan du legge vekk til meg, til neste gang eg må innom tiggerstaden.
    Siden eg er sånn en ålreit fyr lissom.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ser du har den beste Hiatt-skiva nå....
    Ja et kupp det der, håper bare vinylkvaliteten holder følge.

    Men det den karen selger, holder oftest bra mål. Jeg har kjøpt noen NM hos discogsselgere som er mye dårligere, vaffal.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.119
    Antall liker
    32.586
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Lite. Snart ferie. :cool:

    Men Jo'a, noen haifailyster har kommet rekende, feks på en ny platespiller og en ear. Men ikke noe must, er egentlig veldig fornøyd med manleystasjet. Vi får sjå om det blir avklart noe før ferien.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn