Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.464
    Antall liker
    64.002
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Han har gitt ut tre skiver, den jeg spiller, er den første (2012).
    Fantastisk bra plate (den første). Skjønner hva du mener med at årets utgivelse er litt røffere. Kjekt når man kommer over artister som treffer så bra som denne karen :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    tror høsten blir bra på musikkfronten. Jeg er forberedt, stuehylla har fått ryddet plass til nyinnkjøp.

    20160802_204327720_iOS.jpg


    Men for å få det til, måtte jeg sette T - Å inn på bakrommet. Liker det ikke helt, det er jo en hel hørv av godskiver der (Townes VZ, Van Morrison, Son Volt, Tom Petty, etc etc). Men det får være sånn til jeg kommer opp med en bedre løsning.

    20160802_204350382_iOS.jpg


    En annen ting jeg ikke likte, var at resten av platene blei forskjøvet, jeg fant dem jo ikke lenger. Så setter opp noen hjelpebokstaver på hylla. Temmelig nerdete, men de skal bort (kanskje) når jeg blir vant med det nye systemet.

    Men nu kan høsten bare komme.:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.143
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Townes Van Zandt het vel egentlig noe annet?
    F.eks Abba and Abba, -problem løst.:)

    Ellers er det en estetisk nytelse å se LP-rygger lene seg ledig inntil hverandre med akkurat passe plass til noen som vil inn.
    Pent.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk. Men flytter jeg Townes et co opp, havner jo Rolling Stones på bakrommet i stedet. Trenger å fintenke her.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Bartistan
    Takk. Men flytter jeg Townes et co opp, havner jo Rolling Stones på bakrommet i stedet. Trenger å fintenke her.
    Forslag: Er det synth men ikke Rush eller Floyd: hadetpåbadet, bakrommet neste.
    Elgitar men ikke fuzz/vreng? Mye det samme.
    Er Stonesskivene fra etter 1971, well....
    Superdeluxeskryteutgivelser henges å veggen, og vips! :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Evel, synth er det minimalt av, det meste er fjerna fra før av. Men nå forsvant Wall of Voodoo inn bak, bare på bokstaven. Mulig det er igjen litt gammal Moody Blues og Joy Division, samt 80-tallsutgivelser fra Iggy Pop mfl med et innslag av synth. Men da må jeg fjerne enkeltskiver av favoritter, det er ikke helt bra det heller, vel?


    rush og pink floyd har jeg aldri eid, nei. Men ca hundre skiver - mest synth - har lenge stått for seg selv på bakrommet. I giborthylla.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.464
    Antall liker
    64.002
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    WoV på bakrommet! Skamme seg :mad: På den annen side gir jo det en pekepinn på kvaliteten i stuen :D
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt over: T-Å i biblioteket har forflytta seg inn der. Har ingenting med kvalitet å gjøre. S og T er muligens de beste totalt sett, (og J g L og C og B og D og...:)) så det har lite med kvalitet å gjøre (sorterer på fornavn).

    Får nesten lyst til å flytte alt inn der bak, men da hadde rotebunkene på stuegulvet blitt temmelig store, tror jeg. Ikke så enkelt detta.:(
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.143
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det har du rett i.
    Rotebunkene kryper oppover vegger og stolben. Til slutt truer de med å ta over rommet.
    (Føles nesten som verdensrommet)

    Jeg har kun en "firer" Kallax-hylle oppe på stua og resten i "arkivet" i underetasjen.
    Bærer opp med stor lyst og motivasjon for å spille.;)

    Kallaxen er selvsagt full fra før med kremen av platesamlinga, som aldri skal ut av stua.

    De jeg bærer opp går derfor ikke ned igjen før fruen smeller pisken.
    Sånn er det med den saken.


    Jeg har funnet ut at jeg må gjøre meg hard, og kvitte meg med rælet i samlinga hvis det skal være håp om å få litt orden en vakker dag.
    Men det har vel du allerede gjort...

    Ønsker deg en fin augustonsdag.:)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk, en fin augustonsdag ynskjes tilbake.:)

    Ja har jo til nå operert med "kremen" i stua jeg også. Men når det er på den måten hos meg at bare 1/4 av skivene ikke inngår i "kremen", betyr det at de nestbeste skivene omtrent aldri kommer på. Så dette er forsøk på å få et mer helhetlig bibliotek, å hjelpe B-laget litt. Uansett måtte jeg gjøre noe nå, fordi rotbunkene var blitt såpass mange, at alternativet var at noen flere artister enn før måtte forvises. Men ser ikke bort ifra at jeg havner tilbake der ja.

    Får vel i god byråkratisk ånd sette ned et langsomtarbeidende utvalg med mandat til å evaluere prosessen og komme opp med et forslag til en komite som skal vurdere om framtidige tiltak skal vurderes.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Når Zappa havner på bakrommet er det vitterligen passert en grense, ja...!
    Dro forresten kjensel på plassen på bildet med kaffekoppen - når jeg tenker meg om så har jeg drukket kaffe akkurat der jeg og.
    :cool:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Når Zappa havner på bakrommet er det vitterligen passert en grense, ja...!
    Dro forresten kjensel på plassen på bildet med kaffekoppen - når jeg tenker meg om så har jeg drukket kaffe akkurat der jeg og.
    :cool:
    ehh, Zappa er jo på F hos meg. F for Fanden.;)

    har du fått kaffe på trappa oss, var det kanskje Inger som bydde deg på den?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    Du hadde da flere ledige vegger i stua sist jeg var der? Hva er problemet egentlig?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Skal jo ha plass til sofa og til spisebord og gjester i stuen også. Sånne som deg. Ligger an til en ny bacalao lørdag om to uker, samme opplegg som sist. Så kommer du?;)

    Vil altså heller ha færre enn flere møbler i stua.

    Men noe stor "utfordring" er det ikke, et klassisk i-landsproblem. Tenker jeg vi kaller det.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    I'm there, dude! Gleder meg - en av højdarna i året!

    BTW enig i det, færre møbler. Men vinyl er ikke møbler - vinyl er en livsnødvendighet! Som bare bygger ca. 35 cm. ut fra veggen.

    Du briljerte jo stort med dine kokkekunnskaper sist - her er en tidsriktig inspirasjon til deg!

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    Vi rekker vel Østmarksmarsjen i mellomtiden? Eller Ostmark som det het i gode gamle dager..
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haha, Ante bør absolutt engasjeres den lørdagen. Men pga laktoseintoleranser, satser vi nok på gjæra kokosmelk istedet for surna helmelk. Det skal jo helst være sunn mat som serveres.

    Oestmarksmarsj kan vi ta før den tid såklart, vi må forte oss å gå rundt Nøklevann, før det blir fyllt opp igjen av alt regnet. Omkretsen på det vannet øker med flere hundre meter i uka. Huff.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Med høsten i så rask anmars, er det på høy tid å gjøre seg ferdig med sommerbildene fra Grip.

    Trivelig er det at jentungen, som etter hvert har blitt voksen, fortsatt vil komme og besøke meg på Grip. Hun og sambo insisterer på det (ikke det at jeg er vond å be, er vel også noe uklart hvem som ber hvem, det blir vel bare til at vi avtaler tidspunkt, ferdig med den saken).

    20160624_123251823_iOS.jpg


    Satt til arbeide blei de også. Regner med at de hadde blitt dypt skuffet om de ikke fikk noe å gjøre.:)

    20160624_120535382_iOS.jpg


    Bikkja spilte rollen som bas

    20160622_120925749_iOS.jpg


    20160624_122902504_iOS.jpg


    20160622_114848573_iOS.jpg



    20160624_124117224_iOS.jpg


    20160624_123350930_iOS.jpg


    kjedelig i lengden å ikke leke

    20160624_123631088_iOS.jpg


    Sånn ja:)

    20160626_113338498_iOS.jpg


    Aja var ikke glad i å være alene inne, nei :)

    20160626_113357023_iOS.jpg


    20160623_154808058_iOS.jpg


    Men krabben måtte jo sjølsagt også fanges/hentes. Hver dag:)

    20160624_101007908_iOS.jpg


    Litt mange krabbelurer i ei teine, muligens:)

    20160624_101601784_iOS.jpg


    20160624_101010510_iOS.jpg


    Bra sort, ja

    20160624_102710000_iOS.jpg


    Ikke noe poeng å fange mer enn vi trenger.

    14021450_1752769401633039_4930091848723988887_n.jpg


    Krabbeteinene står rett ved en holme hvor det står noen villsauer.

    20160614_093230878_iOS.jpg


    I naustet henger et souvenir fra Champions League-finalen 1999. Egenhendig plukka ned fra lysmasta på Ramblas, eller hvor det nå var. Husker ikke stort i seiersrusen, gitt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    Hmm... krabberisotto til forrett, lammecarre av villsau til hovedrett...
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hmm... krabberisotto til forrett, lammecarre av villsau til hovedrett...
    Haha, helt sikkert godt det, men den eneste kjøttypen som jeg spiser sommerstid kommer også fra havet. Kvalkjøtt, ofcourse.

    Men i kveld blir det lammelår, ja;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    Er allerede i ferd med å opparbeide meg en formidabel vasskjeft.... bruker du røkt paprika (pulver) også?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    united, er det bra med mat i krabbene; er de fulle? Og er det like mye mat i hann- som i hunnkrabbene?

    Jeg fisket mye krabber på Sørlandet (Lillesand) for mange år siden i juli/august og jeg vil tippe at 80% bare var å pælme; nix mat i dem. Og alt av hannkrabber ble kastet uti. For jævlig, men det krydde dog av krabber.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    I mai juni er det de tøffeste og sterkeste hannkrabbene som vinner racet om å komme inn i teinene. Da er det mye mat i de fleste av dem, men da er det klørne jeg snakker om. Siden blir det stadig større innslag av vasskrabbe og hokrabbe, da blir det mer selektering.

    i juni er det full fråtsing av store klør det går ut på.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20160828_112746502_iOS.jpg


    Med en øl på Kulturhuset i ettermiddag ble årets rølpehelg offisielt avrundet. Viktig å være sikker på at strilefa'n Townes og den lure Fjellreven, samt trøndernes utsending, BurntIsland, virkelig forlater åstedet. Kvitt dem nå, mon tro? Det dreide seg jo om flere dagers beleiring. Dog uten seier for noen parter, det blei vel mest remis?

    Og da kan jeg vel få tilbake min hfs-konto? Tradisjonen tro, dette er vel femte året på rad, består ei slik helg av garagerock, fyll, spetakkel, bacalao, kjerringprat, underberger, konserter, vinylshopping, homoerotikk (?), men også hijacking av vertens hfs-konto. Han går slettes ikke god for siste dagers utposteringer av favorittmusikk, nei.

    Etter den supre Eros-gryta fredagen var det duket for årets nykommere (iallefall for meg) på Revolver

    20160826_202408391_iOS.jpg


    The Mystery Lights

    20160826_213036625_iOS.jpg


    Skuffet ikke!

    20160826_213422066_iOS.jpg


    Men en noget blørry opplevelse var jo den konsertkvelden, egentlig som det meste av helga. Moro var det vaffal, en stor takk til Eros, Townes, Johnny, clash, Burnt, Tremor, Fjellreven og Sluket, samt alle andre morsomme døgendikter vi kom over på Revolver, Last Train, etc., i stundenes mangel på alvor. Vi sender slettes ingen takk til partiet Venstre.

    Nå går det i å vaske og lufte den voksne guttelufta ut av kåken, det tar vel ca 11 måneder, skulle jeg tro.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23

    BACALAO!
    (sitat H. Falsk)

    Herlig sensommerkveld!
    Fantastisk mat, med eksklusiv pedigree... viktig!
    Tradisjon (5. gang nå) - begynner å ane spor i gulvet fra bordet til gryta..
    Bæltrivelige folk med utstrakte kunnskaper innen livsnødvendigheter som musikk, spising og drikking :cool:
    Uovertruffen vert/kokk som står som en påle oppi det hele

    United we stand!


    Takk for invitasjon til dette unike selskap av musikkfantaster, hvor jeg dessverre
    bare har sleivkjeft og lite annet relevant å bidra med!



    Gårsdagens gjester reinkarnert (verten er av diskresjonshensyn holdt utenfor)

    "Sett navn på fisken" er overlatt leseren!


    tuna.gif


    salmon.gif


    rainbow%20trout.gif


    striped%20bass.gif


    swordie.gif


    fishyy.gif


     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Takker ærbødigst for atter ei fenomenal hælj med gutan

    Fredag; nydelig mat hos Eros, fine folk og flott konsert - rett og slett suverent! Og så så fin plass vi drakk øl på da? Så lenge fin = billig, that is.

    Lørdag; mat hos united :cool:, fine folk og flott konsert - rett og slett suverent!

    Som alltid, helt uovertruftent, og syns førstereisegutt Fjellreven definitivt kom godt fra det. Han skal jo seff ha kless for å holde en slæten stril unødig mye våken, men men - godt å komme på jobb igjen i dag, sånn at man får slappet ordentlig av.

    Så en stor takk til Eros, clash, tremor, Burnt_Island, Fjellreven, Sluket og ikkje minst united himself for å gjøre dette til ei knallhelg, samt alle ikkje-hfsere man fikk prata med på 48 timer i tiggerstaden.

    Bare en liten ting til slutt untied. Det ække remis når ene spilleren setter den andre sjakk matt (...i løpet av 15 trekk, i to partier på rad... tremor, totalt uforberedt på den skotske åpninga som knocka ham rett i fleisen, og Burnt, trolig tatt litt på senga da dronningåpninga hans ble gradvis vridd over i en fransklignende stilling enkelte trives rimelig greit i. Just sayin;))
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.464
    Antall liker
    64.002
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Townes; kan ikke bare reise rundt og spise det omvendte av de høye biffene :rolleyes: på tide oppta gammelt aktivitetsnivå på HFS.... Jeg hadde i hvert fall syntes det hadde vært kjekt :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Skulle gjerne fått med meg årets bacalao, men familielivet er jo gjerne litt gi og ta, og Lovequeen ville gjerne få med seg DumDum Boys på Sukkerbiten, så da ble det slik.
    Stor takk for besøket av en bælhyggelig gjeng med middagsgjester fra norges land hos oss på fredag. Ble da tid til litt skjitprat, par øl og tilhørende muzak før vi fant veien ut i Oslo-natta

    -E
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Mange takk, united, for utmerket vertskap, utmerket selskap, utmerket mat og utmerket musikk!

    Må jo innrømme at jeg var litt skeptisk da strilen begynte å lokke/true med tur til hovedstaden, jeg har jo sett ham i fri utfoldelse i mer hjemlige strøk, og hørt sene kvelders trusler om å knuse alle helvetes hovedstadhipstere, så jeg var jo litt redd for å bli politieskortert vestover i samme lenker som strilen. Det endte jo med deportasjon denne gangen også, om enn i noenlunde siviliserte former.

    Interessant var det også å oppleve halvlitere til åttitallspriser i 2016, etterfulgt av en turne på absolutt alle stoppene til linje 37, guidet av en utvandret lekkerbisken fra Bergens skyggeside med en sirkusdverg som assistent. Det hadde vi neppe klart uten Eros' fremragende tips om skjenkesteder i hovedstaden.

    Meget trivelig å møte så mye godtfolk over god mat, god drikke og god musikk !
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.455
    Antall liker
    11.330
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en fortreffelig helg på alle måter, og en spesiell takk til Eros og United som bød på både mat og husrom.

    @sluket: jeg er jo selvfølgelig den lille søte silda, men det er jo ingen sild blant de gifene???
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.779
    Torget vurderinger
    23
    Hadde vel egentlig øremerket den feite Støren øverst til deg, Burnt! Liksom en traust svær trønder det....
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.181
    Antall liker
    32.905
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takker ærbødigst for atter ei fenomenal hælj med gutan

    Fredag; nydelig mat hos Eros, fine folk og flott konsert - rett og slett suverent! Og så så fin plass vi drakk øl på da? Så lenge fin = billig, that is.

    Lørdag; mat hos united :cool:, fine folk og flott konsert - rett og slett suverent!
    Og så strilen som spiste like mye som resten tilsammen, ikke fordi han likte det nei..:p

    Og når man truer med å droppe festlighetene og heller tenke to timer over hvert trekk, er det ikke rart at folk heller kaster korta, tar seg en øl fra kylern og kommer ut på verandaen blant skikkelige folk.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bruker du røkt paprika (pulver) også?
    Går det an? Høres jo ut som en vederstyggelighet:eek:.

    men bacalao er som andre gryteretter, hver man sin oppskrift.
    Døh, united! Sluket har peil, det vet du jo. Røkt paprikapulver fungerer fantastisk i de meste "gryteretter" der tomat spiller en rolle. Sødmen fra den røkte paprika-en er som skapt til å forsterke de subtile smakene i en bacalao. Jeg føler at jeg har misslyktes ved siste Spania-tur hvis jeg ikke har røkt paprika i skapet. :rolleyes:

    Kult at det var den gjengen som møttes i Oslo. Eia var jeg der, mine venner. Må se å få blitt med på et slikt møte jeg også, det er jo mulig å time Oslo-turer bedre enn det jeg gjør, nå som jeg ikke reiser så mye til Oslo av virkerelaterte årsaker lenger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn