Hva ville du oppgradert i dette oppsettet?

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Har nettopp fått tak i følgende:

Forsterker:
1 stk Denon AVR-1802

Front og bak høyttalere:
4 stk Bowers & Wilkins (B&W) DM 601 S3

Senter høyttaler:
1 stk Bowers & Wilkins (B&W) LCR 60 S3

Aktiv subwoofer:
1 stk Dali SWA-12

Hva ville du ha oppgradert i dette oppsettet? Har tenkt litt på ekstra sub, annen sub, ny forsterker, gulvhøyttalere i samme serie i front. Eller beholde det slik som det er.

På forhånd takk :)
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Kommer an på hva du skal bruke det til - men receiveren har vel ikke en gang hdmi? Vill begynt med den hvis du skal se film/serier osv.
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Kommer an på hva du skal bruke det til - men receiveren har vel ikke en gang hdmi? Vill begynt med den hvis du skal se film/serier osv.
Mest serier og litt film hovedsaklig.
Det er ikke HDMI. Har coax og toslink. Noen anbefaling av forsterker?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.697
Antall liker
21.545
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Marantz NR1510 kanskje? Omtrent samme utgangseffekter som den du har, men så vidt jeg kan se helt moderne.
Denon AVC-S660H er vel omtrent samme innmat.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.805
Antall liker
5.451
Sted
Holmestrand
Har nettopp fått tak i følgende:

Forsterker:
1 stk Denon AVR-1802

Front og bak høyttalere:
4 stk Bowers & Wilkins (B&W) DM 601 S3

Senter høyttaler:
1 stk Bowers & Wilkins (B&W) LCR 60 S3

Aktiv subwoofer:
1 stk Dali SWA-12

Hva ville du ha oppgradert i dette oppsettet? Har tenkt litt på ekstra sub, annen sub, ny forsterker, gulvhøyttalere i samme serie i front. Eller beholde det slik som det er.

På forhånd takk :)
Forsterkeren.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.697
Antall liker
21.545
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Du kan evt. vurdere å gå ett knepp opp i forsterkereffekt fra begge merker, @Jakey.

Denon og Marantz er veldig mye det samme, men jeg har en kompis med ørene i orden som mener at Marantz gir litt mer for pengene uten at jeg husker hva det er.
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Du kan evt. vurdere å gå ett knepp opp i forsterkereffekt fra begge merker, @Jakey.

Denon og Marantz er veldig mye det samme, men jeg har en kompis med ørene i orden som mener at Marantz gir litt mer for pengene uten at jeg husker hva det er.
5x100 watt f.eks? Eller mer? Skal sjekke litt pris og ta ein vurdering. Se om jeg finner noe brukt kanskje
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.697
Antall liker
21.545
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ja, tenkte noe slikt. Se på hva som er ett trinn opp fra begge, evt. brukt. Bare husk at utviklingen på videosiden går fort som fy.
 
Sist redigert:

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.805
Antall liker
5.451
Sted
Holmestrand
Takk! Noen forslag til en bra match?
Så ikke ved første øyekast at du tenker surround, der er jeg ikke helt oppe i ringene.
Den gangen jeg holdt på med surround, så var Yamaha jeg holdt meg til.
I dag tror jeg kanskje jeg ville ha fulgt Valentinos forslag og gått for Marantz. Det blir sjelden feil.
Hva slags budsjett tenker du?
Nytt/brukt?
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.246
Antall liker
4.383
Torget vurderinger
0
Har du satt det opp og spiller det?

Hva savner du eller hva kunne du tenkt deg mer av eller anderledes?
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.142
Antall liker
6.591
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
NR-serien til Marantz er egentlig ganske fin, har det meste av funksjonalitet og greit med effekt. Trenger du mer kan du spe på med en effektforsterker til frontene etterhvert.
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Ja, tenkte noe slikt. Se på hva som er ett trinn opp fra begge, evt. brukt. Bare husk at utviklingen på videosiden går fort som fy.
Det har jeg tenkt litt på, hva har det og si på en forsterker? I stereo verden er jo HDMI fjernt. Har lite greie på det.
 

Jakey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2019
Innlegg
155
Antall liker
25
Sted
Sandnes
Så ikke ved første øyekast at du tenker surround, der er jeg ikke helt oppe i ringene.
Den gangen jeg holdt på med surround, så var Yamaha jeg holdt meg til.
I dag tror jeg kanskje jeg ville ha fulgt Valentinos forslag og gått for Marantz. Det blir sjelden feil.
Hva slags budsjett tenker du?
Nytt/brukt?
Stemmer, har tidligere hatt XTZ med pioneer og Onkyo som jeg var fornøyd med uten for mange sammenligne med.

Har tidligere hatt Cambridge og vært veldig fornøyd, hadde også Hegel på B&W stativ høyttalere som jeg likte. Vet ikke hva som kan matche det i surround verden f.eks.

Men skal vurdere Marantz som er blitt nevnt.

Anlegget har jeg fått, og har flere anlegg utenom så vil ikke gå all inn, men har ikke budsjett. Men litt fornuft må det være. Hadde ikke vært feil og funnet noe på brukten.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.805
Antall liker
5.451
Sted
Holmestrand
Stemmer, har tidligere hatt XTZ med pioneer og Onkyo som jeg var fornøyd med uten for mange sammenligne med.

Har tidligere hatt Cambridge og vært veldig fornøyd, hadde også Hegel på B&W stativ høyttalere som jeg likte. Vet ikke hva som kan matche det i surround verden f.eks.

Men skal vurdere Marantz som er blitt nevnt.

Anlegget har jeg fått, og har flere anlegg utenom så vil ikke gå all inn, men har ikke budsjett. Men litt fornuft må det være. Hadde ikke vært feil og funnet noe på brukten.
Da prosessorkortet i Yamaha-receiveren døde, så tenkte jeg meg litt om. Neste dag ble det stereo ved TV og prosjektor også. 🤗
 
Topp Bunn