VilhelmW skrev:
baluba skrev:
Milenko skrev:
Earl grey te, med sukker, men ikke i glass, bruker krus.
Earl Grey er en kinesisk te laget for en engelske jarlen av Grey. Det betyr at den aldri er ment for å drikkes i glass siden den er langtfra en del av arabisk tekultur. Den skal drikkes av porselen hvis du skal være helt korrekt, men som deg foretrekker jeg et godt krus som holder godt på varmen. Det kan gjerne være laget av porselen, men det er ikke noe ufravikelig krav fra min side. Riktig drikkeredskap hører til riktig drikke, men det er ingen grunn til å være religiøs over noe slik. I Italia drakk jeg stort sett min daglige rødvin av det vi i Norge kaller melkeglass.
Drikker Lapsang Souchang, kinesisk svart te som er røyka. Skal nytes sterk og uten sukker. Egner seg godt sammen med musikk, hifi og denslags...
mvh. VilhelmW
Helt enig. Det var min foretrukne kombinasjon under studietiden på Universitetet i Bergen.. Lapsang Souchang skal nytes sterk og usukret, og på den tiden aller helst med en liten bunke ny vinyl fra Toots eller Apollon. En pirrende opplevelse for alle sanser hvis vi tar med coverkunsten i tillegg. Lapsang er jo også litt jazz jfr tanta til Beate.
Nå mens jeg skriver dette drikker jeg et kaldt glass Grans Champ. Det er den definitivt beste og mest særpregede sjampanjebrusen på markedet i dag. Den har tilstrekkelig sting til å skille seg ut fra konkurrentene, og gir et mer vinaktig inntrykk enn de søte alternativene. Anbefales neste gang dere er på Rema 1000. Det er en skikkelig brus for voksne menn, selv om min niåring deler min smak for den brusen. Men så skal da også en liten mann som han like det samme som pappa. Pappa er jo fremdeles verdens sterkeste, klokeste og kuleste mann når de enda ikke er kommet i puberteten. Selv om det betyr at jeg ikke får ha min Champ i fred så får jeg nyte også det så lenge det varer. :
Faktisk er det bare en brusdrikk som er bedre i min verden, og det er Coca Cola i glassflaske. Husker de hadde Cola i gammeldags 1L glassflaske i Uganda. Jeg savner den gamle literen, for halvannenliteren er sløsing med god brus. Etter en skjenking er piffen ute av brusen. Slike flasker er kun brukenes når de helles over i glass med en gang. Tre halvliterglass så er i og for seg det fikset, men ingenting slår følelsen av de første gode slurkene fra en flasketut i glass. Og uansett så forteller min langtfra perfekte gane meg at den i glassflaske smaker best uansett. Plastflasker til brus er på mange måter en uting, og unngås hvis det er mulig. Champ selges dessverre bare i halvannen liter plastflaske som alle annen billig brus. Jeg glemte forresten å nevne prisen på Norges definitivt beste sjampanjebrus. Til 6,90 pluss pant så gjør den det til et mysterium at folk betaler tre ganger mer for noe søtt fruktvann med fancy navn.
Neste gang på Rema 1000 bør dere altså sette Grans Champ på handlelisten. Remas beste husprodukt by far.
@65: Alle veier fører til Rom. Skål fra en som er på vannvognen frem til helgen ;D