C. Alshus skrev:
Ingen ueffen kveld det der, baluba.
Fornøyd med Dalmore?
Et must i skapet?
Nei, ikke ueffent i det hele tatt. Fortsetter delvis i samme lei. Har endel Maltesers som må spises før eller siden, og flasken står jo der og frister.
Om Dalmore 12 er et must i skapet? Tja, det er mange såkalte must, for mange til at jeg har råd til å ha dem i skapet. Men den gledet meg stort.
Søt og smakfull, men likevel lett og lys på samme tid. Dyp og lekker farge, og en brukbart kompleks smak og lukt. Vaniljen er fremtredende, og den passer egentlig fint etter et tungt måltid imo. Det har jeg ikke forsøkt enda, men det kommer nok. Men egentlig tror jeg best den passer til den bruken jeg har hatt til nå, sammen med en liten snacks og et par små dråper vann. Bruker cognacpipe til å dosere vannet, anbefalelsesverdig. Pipette for dem som har dårlig tid, he he he.
Den står på listen over flasker som jeg lett handler inn igjen. Kan bli en gjenganger i skapet, ja. Ikke at den skiller seg ut på en spesiell måte, men den er en finfin hverdags-whisky, både kompleks og lett på samme tid. Gir noe både til kjennere og nybegynnere, vil jeg hevde. Sikkert ikke noe for de som hater sherry- og bourbon-fat, bare så det er sagt.
Jeg er faktisk litt gruffen, noe som er årsaken til mitt manglende engasjement på nettet. Skjenker derfor mer enn en i kveld, så vær på vakt. En brisen baluba kan plutselig finne på noe baluba midt på natten, etter å ha sovnet med tåteflasken i truten foran høyttalerne...