Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis skrev:
    I kveld har det så langt blitt et par Harviestoun Twisted and bitter


    Mulig de følges av en Innis and Gunn :D

    Jo de ble da faktisk fulgt av e Innis & Gunn :D
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Koser meg med en Bøvelen fra Kinn Bryggeri i Florø.Fikk de inn på det lokale polet nå i uka.
    I tillegg har det lokale polet Slåtteøl og Vestkyst som er en kraftig humlet IPA.Gode alle sammen. ;D

    MVH
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    [...]
    Aftershave?
    Hadde det vært gin (ikke Tequila) kunne det ha funket :)
    Men du er ikke helt uenig i at på bilde så gir designet litt assosiasjoner til parfymeri-varer?
    Designet: ja, enig. Mitt poeng var at gin dufter veldig godt ;)
    Tequila lukter litt mere fyllik. Men god Teq er snadder
    Gin lukter godt, ja. Tequila lukter fyll. Vel vel, da passer det egentlig ganske bra med tequila, for det er vel kun alkiser som drikker after shave. At en tequila-flaske får design som en after shave-flaske er bare helt naturlig. 8)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    [...]
    Aftershave?
    Hadde det vært gin (ikke Tequila) kunne det ha funket :)
    Men du er ikke helt uenig i at på bilde så gir designet litt assosiasjoner til parfymeri-varer?
    Designet: ja, enig. Mitt poeng var at gin dufter veldig godt ;)
    Tequila lukter litt mere fyllik. Men god Teq er snadder
    Gin lukter godt, ja. Tequila lukter fyll. Vel vel, da passer det egentlig ganske bra med tequila, for det er vel kun alkiser som drikker after shave. At en tequila-flaske får design som en after shave-flaske er bare helt naturlig. 8)
    Paradoksalt har en god Teq mindre fyllikvibber enn Gin i min bok
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Fikk den store Tequila-aha-opplevelsen hjå mr. Alshus. Det var virkelig digg drikke å supe. Vel så godt som alskes båtpusswhisky til samme pris.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    [...]
    Aftershave?
    Hadde det vært gin (ikke Tequila) kunne det ha funket :)
    Men du er ikke helt uenig i at på bilde så gir designet litt assosiasjoner til parfymeri-varer?
    Designet: ja, enig. Mitt poeng var at gin dufter veldig godt ;)
    Tequila lukter litt mere fyllik. Men god Teq er snadder
    Gin lukter godt, ja. Tequila lukter fyll. Vel vel, da passer det egentlig ganske bra med tequila, for det er vel kun alkiser som drikker after shave. At en tequila-flaske får design som en after shave-flaske er bare helt naturlig. 8)
    Paradoksalt har en god Teq mindre fyllikvibber enn Gin i min bok
    Traff du på meg da jeg bodde i Roma? Må innrømme at gin var mest forbundet med mine fyllekuler i den perioden, en nobel vane jeg la meg til i Afrika. GT er fyllikenes Rolls Royce. ;D
     

    noen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Innlegg
    135
    Antall liker
    13
    Det var noen hyggelige jenter som serverte patron forrige gang jeg var på heathrow, så jeg smakte meg igjennom utvalget.
    De hadde dog ikke gran patron platinum.

    Overraskende god sprit, plukket med meg en flaske 12mnd eikelagret patron, men jeg synes silver smakte "renest".
    En god tequila må nesten oppleves, de fleste mener det smaker spylervæske og ondskap før de har smakt\hvis de forbinder tequila med salt\sitron osv.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    atonal skrev:
    baluba skrev:
    [...]
    Aftershave?
    Hadde det vært gin (ikke Tequila) kunne det ha funket :)
    Men du er ikke helt uenig i at på bilde så gir designet litt assosiasjoner til parfymeri-varer?
    Designet: ja, enig. Mitt poeng var at gin dufter veldig godt ;)
    Tequila lukter litt mere fyllik. Men god Teq er snadder
    Gin lukter godt, ja. Tequila lukter fyll. Vel vel, da passer det egentlig ganske bra med tequila, for det er vel kun alkiser som drikker after shave. At en tequila-flaske får design som en after shave-flaske er bare helt naturlig. 8)
    Paradoksalt har en god Teq mindre fyllikvibber enn Gin i min bok
    Traff du på meg da jeg bodde i Roma? Må innrømme at gin var mest forbundet med mine fyllekuler i den perioden, en nobel vane jeg la meg til i Afrika. GT er fyllikenes Rolls Royce. ;D
    Veldig enig ;D
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Tequila er undervurdert grunnet de store merkenes jallprodukter, jeg tenker da på f.eks Sauza, Jose Cuervo, Sierra osv. Disse produktene inneholder som oftes bare 51% agave, resten er whatever nøytral sprit produsenten føler for.
    En skikkelig 100% blå weber tequila av god kvalitet kan være en åpenbaring for de fleste.
    Patron er grei kvalitet, jeg har faktisk hele rangen på jobben, men desverre er Patron er latterlig overpriset her i Norge.
    Til drinker så bruker jeg som oftest Tequila fra Espolon.
    Hjemme så drikker jeg Casa Noble, Ocho, Aha Toro, Tezon, 1921, Gran Centenario eller Don Julio. Finner at jeg ofte foretrekker Reposado fremfor Anejo og Silver.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    wotg skrev:
    Tequila er undervurdert grunnet de store merkenes jallprodukter, jeg tenker da på f.eks Sauza, Jose Cuervo, Sierra osv. Disse produktene inneholder som oftes bare 51% agave, resten er whatever nøytral sprit produsenten føler for.
    En skikkelig 100% blå weber tequila av god kvalitet kan være en åpenbaring for de fleste.
    Patron er grei kvalitet, jeg har faktisk hele rangen på jobben, men desverre er Patron er latterlig overpriset her i Norge.
    Til drinker så bruker jeg som oftest Tequila fra Espolon.
    Hjemme så drikker jeg Casa Noble, Ocho, Aha Toro, Tezon, 1921, Gran Centenario eller Don Julio. Finner at jeg ofte foretrekker Reposado fremfor Anejo og Silver.
    Bare til drinker? Jeg liker godt Espolon Reposado for seg selv. Er den mye simplere enn de andre merkene du nevner?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    wotg skrev:
    Tequila er undervurdert grunnet de store merkenes jallprodukter, jeg tenker da på f.eks Sauza, Jose Cuervo, Sierra osv. Disse produktene inneholder som oftes bare 51% agave, resten er whatever nøytral sprit produsenten føler for.
    En skikkelig 100% blå weber tequila av god kvalitet kan være en åpenbaring for de fleste.
    Patron er grei kvalitet, jeg har faktisk hele rangen på jobben, men desverre er Patron er latterlig overpriset her i Norge.
    Til drinker så bruker jeg som oftest Tequila fra Espolon.
    Hjemme så drikker jeg Casa Noble, Ocho, Aha Toro, Tezon, 1921, Gran Centenario eller Don Julio. Finner at jeg ofte foretrekker Reposado fremfor Anejo og Silver.
    Bare til drinker? Jeg liker godt Espolon Reposado for seg selv. Er den mye simplere enn de andre merkene du nevner?
    Mye god tequila som kaan drikkes bart, den du nevner egner seg utmerket imo
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den var ikke verdt de 700,- jeg betalte for den. Men ren og elegant duft og lukt. Alt i alt liker jeg Espolon Anejo bedre, til en langt hyggeligere pris.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Gjestemedlem skrev:
    wotg skrev:
    Tequila er undervurdert grunnet de store merkenes jallprodukter, jeg tenker da på f.eks Sauza, Jose Cuervo, Sierra osv. Disse produktene inneholder som oftes bare 51% agave, resten er whatever nøytral sprit produsenten føler for.
    En skikkelig 100% blå weber tequila av god kvalitet kan være en åpenbaring for de fleste.
    Patron er grei kvalitet, jeg har faktisk hele rangen på jobben, men desverre er Patron er latterlig overpriset her i Norge.
    Til drinker så bruker jeg som oftest Tequila fra Espolon.
    Hjemme så drikker jeg Casa Noble, Ocho, Aha Toro, Tezon, 1921, Gran Centenario eller Don Julio. Finner at jeg ofte foretrekker Reposado fremfor Anejo og Silver.
    Bare til drinker? Jeg liker godt Espolon Reposado for seg selv. Er den mye simplere enn de andre merkene du nevner?
    Espolon er fint å drikke bart også. Men det er bedre økonomi i å bruke Espolon til 400/flasken enn Patron til latterlige 700/flasken i drinker.
    De andre merkene jeg nevnte er ting jeg har kljøpt for eget bruk, desverre så kan ingen av merkene skaffes i Norge, man kan dog få tak i Gran Centenario på systembolaget.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Delamain var "julecognac" her i huset. Helt akseptabelt drikke det ! ;D

    Nu har man fundert lenge og vel, og etter en rask kalkulasjon av timer fram til arbeidets begynnelse i morgen ( jfr Lov om pliktmessig avhold ) har jeg kommet fram til at jeg kan tillate meg en "Bottle of Britain" før jeg finner sengen. ;D

    Spitfire Kentish Ale. :)



    Kan bare ikke dy meg! Verdens vakreste fly, og et nydelig øl med samme navn. :D


    Edit: tyrkleif.
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tøyer ut etter en lang og fin men slitsom dag, med tradisjonelle Hansa Pilsener og en liten Jær-akevitt.
    Alt vel.
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    Syv år siden sist jeg smakte Springbank 15 år. Har den i glasset nå. For meg er dette det ultimate. Til og med bedre enn Laphroaig Cask Strength og Lagavulin.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    3.253
    Torget vurderinger
    1
    Taittinger Prestige Rose, Glera Spumante, Luna Nuova La Pieve Prosecco, Chablis, Ringnes Platinum, Soedal XO. Hvoretter damene gikk og la seg. Nøgne Ø Porter. Så spydde gjesten og gikk og la seg. Her sitter jeg igen i branntomta og følger med på Ponomariov og Nakamura på Chessbomb. Har en årgangsport Port stående i kjellerboden. Jeg hører at den roper mitt navn. Skal. Skal ikke. Skal. Skal ikke. Skal...

    urk*





    *(TM) Boffen
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    pedal skrev:
    Taittinger Prestige Rose, Glera Spumante, Luna Nuova La Pieve Prosecco, Chablis, Ringnes Platinum, Soedal XO. Hvoretter damene gikk og la seg. Nøgne Ø Porter. Så spydde gjesten og gikk og la seg. Her sitter jeg igen i branntomta og følger med på Ponomariov og Nakamura på Chessbomb. Har en årgangsport Port stående i kjellerboden. Jeg hører at den roper mitt navn. Skal. Skal ikke. Skal. Skal ikke. Skal...

    urk*





    *(TM) Boffen
    Høres ut som en meget vellykket aften.. ;D ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    pedal skrev:
    Taittinger Prestige Rose, Glera Spumante, Luna Nuova La Pieve Prosecco, Chablis, Ringnes Platinum, Soedal XO. Hvoretter damene gikk og la seg. Nøgne Ø Porter. Så spydde gjesten og gikk og la seg. Her sitter jeg igen i branntomta og følger med på Ponomariov og Nakamura på Chessbomb. Har en årgangsport Port stående i kjellerboden. Jeg hører at den roper mitt navn. Skal. Skal ikke. Skal. Skal ikke. Skal...

    urk*


    *(TM) Boffen
    Høres ut som en meget vellykket aften.. ;D ;D
    En fest kan ikke kalles vellykket før noen har spydd imo! Jeg har også spydd i dag, men det skyldtes dessverre ikke for mye av det gode. Har nok pådratt meg et virus i min følsomme mage kan det virke som, så alkoholen får ligge i fred. Det er ikke syke av den typen som blir bedre av litt fyll, dessverre. Det er ikke alle ondter som kan kureres med gudenes medisiner. :-\
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    971
    He, he god bedring herr "baluba"
    Jeg kjører dog tradisjonelt med "Heineken" og "Sommer Tuborg" i kveld.
    Ute blåser det, gitt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Torja skrev:
    He, he god bedring herr "baluba"
    Jeg kjører dog tradisjonelt med "Heineken" og "Sommer Tuborg" i kveld.
    Ute blåser det, gitt.
    Takk for omtanken Torja.

    Her blåser det også. Ble vekket av det lille vinduet over verandadøren som stod og slo i vinden, og når jeg først er opp igjen så kan jeg sjekke sentralen. Det ser ikke ut for at jeg blir i form til å gå på kontoret i morgen likevel, i alle fall ikke klokken 8-9.

    Egentlig skulle jeg hatt noe sterkt i glasset nå, for dette begynner å minne om koselige høststormer med god musikk og varme drinker. Det er lite som minner om mai utenfor stuevinduene mine nå. ::)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    De store bryggeridirektørene møttes til lunsj i solskinnet. Direktøren fra Hansa bestillte en Hansa, direktøren fra Tuborg bestilte en Tuborg, direktøren fra Ringnes en Ringnes osv. Helt til de kom til direktøren i Aass, han bestillte mineralvann. - Ja, hvis ikke dere skal ha øl, så skal ikke jeg heller...

    Syns den passa her! ;D
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    baluba skrev:
    Karma skrev:
    pedal skrev:
    Taittinger Prestige Rose, Glera Spumante, Luna Nuova La Pieve Prosecco, Chablis, Ringnes Platinum, Soedal XO. Hvoretter damene gikk og la seg. Nøgne Ø Porter. Så spydde gjesten og gikk og la seg. Her sitter jeg igen i branntomta og følger med på Ponomariov og Nakamura på Chessbomb. Har en årgangsport Port stående i kjellerboden. Jeg hører at den roper mitt navn. Skal. Skal ikke. Skal. Skal ikke. Skal...

    urk*
    *(TM) Boffen
    Høres ut som en meget vellykket aften.. ;D ;D
    En fest kan ikke kalles vellykket før noen har spydd imo! Jeg har også spydd i dag, men det skyldtes dessverre ikke for mye av det gode. Har nok pådratt meg et virus i min følsomme mage kan det virke som, så alkoholen får ligge i fred. Det er ikke syke av den typen som blir bedre av litt fyll, dessverre. Det er ikke alle ondter som kan kureres med gudenes medisiner. :-\
    Den beste festen er når du ikke husker hva som skjedde kvelden før! :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Første ølen fra Lervig ,som jeg har smakt, som faktisk er god. (veldig god)
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Minutten skrev:
    Første ølen fra Lervig ,som jeg har smakt, som faktisk er god. (veldig god)
    .....
    Interessant.
    Hva har Lervig gjort?
    Jeg hører flere sier at de kanskje begynner å få det til...
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Før senga glir denne ned. God!





    Aperitif mente dette:
    Farge og duft: Gyllen med grønnskjær. Virkelig kompleks og elegant duft med søt vanilje og sitrus, mandler, krydder og moden frukt.
    Smak: Stort fyldig anslag, veldig god konsentrasjon, flott fasthet og friskhet, stofflig, varm og rik, sitter veldig godt med masse krydder, sitrus og nøtter i finishen, sitter utrolig lenge med flott friskhet. (UÅ)
    Vurdering: En virkelig lekker og kompleks cognac.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn