Hva synes folket om Winamp?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Installerte gratisvarianten av programmet i dag på jobbmaskinen for å kunne spille av .flac der også og ble overrasket over hvor flott det ser ut.

Er det flere brukere her og hva synes evt folket?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.609
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hva synes folket om Winamp?t

En tidligere favoritt av meg. Nå veksles det mellom foobar og xxhighend. Tidligere xmplay.
Winamp var liksom "mp3" spilleren i gamle dager :)
Ser det er kommet et par wasapi plugins for winamp også så kanskje gi den en test?
Om ikke hukommelsen min er helt på jordet så opplevde jeg en litt mer "smooth" lyd med winamp sist jeg prøvde i forhold til foobar.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9

favoritt fra '95 til '01 (første mac og itunes)!
hugser det fint var mulig å få 90 hz maskina hardt ned i knestående med de drøyeste skinna.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14

I bruk fra lansering til i dag. Ser ingen grunn til å fikle med de audiofile alternativene.

L

Lars.N

Gjest

Kun winamp pro her til den bitte-lille bruken som er.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.282
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1

Lille_Adam skrev:
I bruk fra lansering til i dag. Ser ingen grunn til å fikle med de audiofile alternativene.
Er du ikke opptatt av lydkvalitet?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1

Winamp i Bootcamp, men det er svært lite brukt da jeg bruker egentlig bare bootcamp til streaming av fotball :)
Jeg tror jeg har en ganske strippet installasjon, og bruker samme skin som jeg gjorde for 14-15år siden :D
Nådagens Winamp er bare latterlig bloatware, men man trenger ikke installere alle tilleggene da.

I OSX bruker jeg VOX som Winamp-erstatning. D.v.s når jeg roter rundt og manuelt dobbelklikker en fil i Finder.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.609
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Innstallerte winamp lite på musikkserveren og skal legge inn en plugin og 2 bl.a. med wasapi støtte. Skal teste mot xxhighend og foobar i mine kontrollerte forhold.
Will keep you posted.
Nå tenker jeg lydkvalitetet. Skal teste både med usb til usb/spdif til dac, samt spdif ut - dac på maskinen.
Forøvrig liker jeg spdif direkte fra lydkort til dac bedre enn USB. Det er konklusjonen etter langvarig testing av grensesnitt ut.

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Har brukt Winamp nå i 10 år med varierende hell. Tweaket Winamp i alle retninger med hensyn til best lydgjengivelse.Etter innstallasjon av W7 så fikk jeg litt "klikking" i lyden når jeg brukte pc`n til andre ting som feks nettlesing. Nå etter nesten 2 år med disse artifakter så innstallerte jeg Foobar idag og problemene ble løst.

Førsteinntrykket med Foobar er ett noe rotete grensesnitt der Winamp var/er mye bedre i så måte,men det meste går heldigvis å konfigurere i Foobar. Lyden derimot er mer "krispere" og noe flere detaljer kommer frem ved bruk av Foobar.Skal bruke helgen til å utforske dette noe mer inngående.

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.609
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Akkurat det med "krispere" er noe jeg opplever også. Vender stadig tilbake til foobar. Til tross for maaange forsøk med andre spillere.
Nå ser foobar hos meg veldig fint og innbydende ut også.

G

Gjestemedlem

Gjest

bambadoo skrev:
Akkurat det med "krispere" er noe jeg opplever også. Vender stadig tilbake til foobar. Til tross for maaange forsøk med andre spillere.
Jepps går i Foobar her også. Akkurat passe bloated slik: (liker det litt minimalistisk)

Vedlegg

S

Stereo_Mono

Gjest

Gjestemedlem skrev:
bambadoo skrev:
Jepps går i Foobar her også. Akkurat passe bloated slik: (liker det litt minimalistisk)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest

digiman skrev:
Gjestemedlem skrev:
bambadoo skrev:

G

Gjestemedlem

Gjest

digiman skrev:
Nesten. XP SP3 :)

Ser overhodet ingen grunn til å bloate maskinen med noen av de nyere fargerike OSene. XP har absolutt alt jeg behøver for å starte de programmer jeg liker.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4

Pad skrev:
Har brukt Winamp nå i 10 år med varierende hell. Tweaket Winamp i alle retninger med hensyn til best lydgjengivelse.Etter innstallasjon av W7 så fikk jeg litt "klikking" i lyden når jeg brukte pc`n til andre ting som feks nettlesing. Nå etter nesten 2 år med disse artifakter så innstallerte jeg Foobar idag og problemene ble løst.

Førsteinntrykket med Foobar er ett noe rotete grensesnitt der Winamp var/er mye bedre i så måte,men det meste går heldigvis å konfigurere i Foobar. Lyden derimot er mer "krispere" og noe flere detaljer kommer frem ved bruk av Foobar.Skal bruke helgen til å utforske dette noe mer inngående.

mvh
Har du brukt ASIO eller Wasapi sammen med begge avspillere?

S

Stereo_Mono

Gjest

Gjestemedlem skrev:
digiman skrev:
Nesten. XP SP3 :)

Ser overhodet ingen grunn til å bloate maskinen med noen av de nyere fargerike OSene. XP har absolutt alt jeg behøver for å starte de programmer jeg liker.
Ok! Uansett artig look på deres minimalistisk skjermbilde :) SW ligger vel som regel litt bak HW utvikling. Men henger de ikke greit sammen blir det lett sirup ja.

Topp Bunn