- Ble medlem
- 10.02.2002
- Antall liker
- 128
For en vidunderlig bra observasjon over forums diskusjoner!Oi, jeg leste første og siste innlegg i denne tråden. Hehe, nesten som hviskeleken ;D
For en vidunderlig bra observasjon over forums diskusjoner!Oi, jeg leste første og siste innlegg i denne tråden. Hehe, nesten som hviskeleken ;D
Tror du er inne på noe vesentlig her.Etter uendelige antall krangler om hvordan ting "egentlig er" så er sentralen spredt i flere fraksjoner:
1. De som primært ønsker å utveksle subjektive erfaringer og meninger (kabel-hjørnet).
2. De som ønsker å få og gi konkrete råd som ikke gir de helt store debattene ("hvordan er pin-outen på en balansert xlr-kabel")
3. De som ønsker å diskutere dypere spørsmål som inkluderer fysikk, vitenskapsteori, psykologi og så videre ("hører vi egentlig forskjell på kabler")
4. De som er lei begge deler og henger på o.t. hjørnet.
Ved å velge avdeling og tråd-topic kan man stort sett spå hva trådens innhold er ut ifra disse 4 grove kategoriene, så harme og sinne over at "hifisentralen dreier seg i feil retning" egentlig handler om at folk vil at alle skal diskutere ting man selv er interessert i. På samme måte er det litt rart å skrive heftige innlegg i en "subjektivist vs objektivist-debatt" for så å klage på at det er alt for mye filosofisk debatt og for lite hifi-erfaringer her inne
Unntaket fra dette er de som prøver å starte en filosofisk debatt midt inni en teknisk eller subjektiv tråd, men heldigvis skjer dette relativt skjeldent (?)
-k
Ja det har jeg lagt mye merke til. Når jeg legger ut en tråd om anbefalinger blir det liten aktivitet.2. De som ønsker å få og gi konkrete råd som ikke gir de helt store debattene ("hvordan er pin-outen på en balansert xlr-kabel")
Jeg kan bare svare for egen del:Tror du er inne på noe vesentlig her.
Det som fikk meg til å starte tråden var det at jeg synes det er veldig merkelig fokus her inne. Innbrenning av kabler får masse oppmerksomhet og skaper opphetede diskusjoner, mens de mer viktige ting gjerne forbigås i stillhet. Litt merkelig for et nettsted som er dedikert til max lydkvalitet.
Verden er full av paradokser! Alt er sant (de har begge rett). Det størte paradokset av alle; Alt er, alt er ikke..Eller det det sånn at subjektivisme og objektivisme uttrykker paradokser ved hifi som vi (eller noen av oss) bare får leve med?
Godt poeng!! både VG og Dagbladet(?) har jo også forums for å diskutere alt mulig, men kanskje ikke det er så høyt under taket der som her?....Det er vel egentlig et tankekors at så mange medlemmer på en HI-FI sentral for det meste skriver på Off Topic om saker som slettes ikke har noe med HI-FI å
Sant nok! og det som er ett tankekors og en smule irriterende er at de som forsvinner ofte dukker opp igjen under nye nick, ikke sant Ka..mmm...GjestTydeligvis ingenting. Alt er som før. En liten gjennomtrekk av personer, som det alltid vil være.