Hva med en ny avdeling på Torget? -Tjenester

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.981
Antall liker
81.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Ser det er noen her på sentralen som tilbyr sine tjenester på bruktbørsen. Er det ikke da mer naturlig at disse får en egen avdeling som kan hete tjenester?
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
938
Antall liker
701
Torget vurderinger
10
Den støttes !!
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det virker som en god idé. Det er sikkert noen her på HFS som ønsker hjelp til akustiske tiltak, høyttalerplassering og i det hele tatt assistanse av kompetente personer til å få best mulig lyd ut av det anlegget og lytterommet man har. Og en slik avdeling ville gjøre det mye lettere å finne frem til disse personene.

Håper dette går i orden!
 
S

Syncrolux

Gjest
Det bør i såfall disse aktørene betale for, siden det er reklame for kommersiell virksomhet...?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.981
Antall liker
81.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Det bør i såfall disse aktørene betale for, siden det er reklame for kommersiell virksomhet...?
Tenkte mest som dette; "Trenger du hjelp til innstillig av platespiller - Oslo?" , "Loddehjelp i Halden utføres", "Help til Sonos og Squeezebox i Bergen" og i denne duren. Hvorledes dette godtgjøres får bli en greie mellom partene. Jeg ønsker ikke å oppfordre til svart arbeid, men hjelp i nøden må da kunne formidles.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det bør i såfall disse aktørene betale for, siden det er reklame for kommersiell virksomhet...?
Tenkte mest som dette; "Trenger du hjelp til innstillig av platespiller - Oslo?" , "Loddehjelp i Halden utføres", "Help til Sonos og Squeezebox i Bergen" og i denne duren. Hvorledes dette godtgjøres får bli en greie mellom partene. Jeg ønsker ikke å oppfordre til svart arbeid, men det hjelp i nøden må da kunne formidles.
Ser ikke noe prinsipielt galt med at noen får litt sorte penger, en rødvin, et måltid mat eller noe annet gøy for å kjøre en tur og bruke av sin egen tid for å hjelpe til i "nød". Å dra inn moms osv forekommer meg litt snevert og surmaget..
 
S

Syncrolux

Gjest
Momsgrensa er på 50.000, og det ganske mye og/eller god rødvin...
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.085
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ser det er noen her på sentralen som tilbyr sine tjenester på bruktbørsen. Er det ikke da mer naturlig at disse får en egen avdeling som kan hete tjenester?
Dette kan godt være en toveis-greie - som på bruktbørsen ellers. M.a.o. at også de som etterspør tjenester, kan melde inn sine behov.
 

AxelH

Medlem
Ble medlem
06.01.2014
Innlegg
16
Antall liker
15
Sted
Kampen, Oslo
Torget vurderinger
3
Kjempeinnspill! Jeg vil gjerne melde mitt behov for hjelp til å sette på nye oppheng på et par Seas 13" basser. Rødvin/brennevin
 
S

Syncrolux

Gjest
Momsgrensa er på 50.000, og det ganske mye og/eller god rødvin...

Poenget er at hjelpsomhet kan en aldri få nok av innen en hobby. Byråkrati finnes det nok av. Men regner med at du tar poenget.. :)
Så klart. Men det finnes gråsoner her. Det er fort gjort at hjelpsomhet og entusiasme etter hver bikker over i ren og skjær forretningsvirksomhet.

I tidligere tider slo HFS meget hardt ned på innlegg fra bransjeaktører (mulig det forsatt er sånn), og det er vel grunn til å forvente det samme nå også.
 

Halair

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2014
Innlegg
1.605
Antall liker
1.708
Sted
Sandefjord
Hvorledes dette godtgjøres får bli en greie mellom partene. Jeg ønsker ikke å oppfordre til svart arbeid, men hjelp i nøden må da kunne formidles.

Part A kan handle tjenester av Part B for inntil 6000kr pr år for arbeid utført i Part A sitt hjem uten at dette utløser skatte/mva-plikt. Noen få kriterier må være oppfylt. les mer her: Skatteetaten - Småjobber – 6000 kr hvitt og skattefritt

Så det er mange tjenester som kan utføres og godtgjøres på rimelig måte innenfor rammene til hvit økonomi.

Part B kan gjerne ha en ENK og drive konsulenttjenester på si, uten å være momspliktig om en omsetter for mindre enn 50k per år.
Eventuelt overskudd skattes på normal måte.
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Momsgrensa er på 50.000, og det ganske mye og/eller god rødvin...

Poenget er at hjelpsomhet kan en aldri få nok av innen en hobby. Byråkrati finnes det nok av. Men regner med at du tar poenget.. :)
Så klart. Men det finnes gråsoner her. Det er fort gjort at hjelpsomhet og entusiasme etter hver bikker over i ren og skjær forretningsvirksomhet.

I tidligere tider slo HFS meget hardt ned på innlegg fra bransjeaktører (mulig det forsatt er sånn), og det er vel grunn til å forvente det samme nå også.

Problem eller løsnings-orientert idag sa du ? ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.
S

Syncrolux

Gjest
Å være løsningsorientert kan av og til være et stort problem....
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det bør i såfall disse aktørene betale for, siden det er reklame for kommersiell virksomhet...?
En bruker på HFS tilbyr et produkt, f.eks. en forforsterker. Mot betaling. Gjør det vedkommende til en bransjeaktør?
En bruker på HFS tilbyr et produkt, f.eks. en kompetanse. Mot betaling. Gjør det vedkommende til en bransjeaktør?

Det er mulig det er en forskjell her, men jeg sliter litt med å se den.
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
938
Antall liker
701
Torget vurderinger
10
Jeg har hjulpet en del her på hfs , som ville ha reparert , eller forandret lengden på kabler . Noen har kun betalt returporto , og noen har jeg tatt litt betalt fra da jeg har måttet bruke noe materiell . Dersom jeg må betale for dette .......:confused:
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.981
Antall liker
81.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Hadde vært artig å høre hva O Store Høvding har for mening ang dette. Ser han er på banen igjen
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Synes dette er en god ide. Kan tenkte meg mange sliter f.eks med platespiller innstillinger, justering av pu osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.981
Antall liker
81.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Så bra. Håper mange vil benytte muligheten etterhvert som ferietiden er over.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.981
Antall liker
81.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Litt artig at den lille mannen i gata blir hørt blandt over 25 ooo medlemmer.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.981
Antall liker
81.834
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Det var ikke det jeg hadde tenkt iallefall. Bare tjenester mellom medlemmer som tidligere nevnt.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.562
Antall liker
13.028
Kudos til o store. Agere på noe som åpenbart er fornuftig og fikse det innen rimelig tid. Noen tror kanskje dette bare er å slenge ut en link osv. Det er det ikke.
 
Topp Bunn