Hva med Beatles på CD?

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Hei!

I dag hørte jeg litt på Beatles igjen, og det irriterer meg hvor fantastisk mye susing det er på Beatles CD-ene som ble laget i 1987 og 88. Det er i tillegg dårlig lyd på disse.

Jeg vet at dette har vært diskutert før, men er det noen som har noe tro på at det kommer noen bedre utgivelser snart? Mobile Fidelity har jo f.eks. gitt ut alle Beatles-albumene på plate på 80-tallet, og så vidt jeg kan skjønner er de buddies med Yoko Ono etter de siste 2-3 års portefølje å dømme (mange Lennon-utgivelser). Burde det ikke være mulig/ønskelig for Mobile Fidelity å skaffe seg rettigheter til å gi ut Beatles på Ultradisc II? Man skulle tro det var stort marked for noe sånt... Jeg ville i hvertfall kjøpt. ;)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Det går rykter på nettet at Sgt. Pepper kommer i 24-bits resmaster 1. juni i anledning at det er førti år siden platen kom ut for første gang. Dette er ikke bekreftet av plateselskapet. Vi får vente å se.

B

bamsemann

Gjest
Ja det er på tide med noen Beatles cd plater med god lyd på...

Det har vel versert en del rykter om at det er noe på gang, vi får leve i håpet....

bamsemann.. :)

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Kan anbefale gamle beatles fan å kjøpe Love!

Dere har ikke hørt maken til luftig oppløsning som det dere høre på første kutt; BECAUSE.
Jeg garanterer!
Plata er en nyutgivelse fra George Martin & sønn, hvor de har jobbet med mengder av gammelt Beatles stoff, pusset det opp, mikset inn litt rariteter mm.
Mye av dette er utrolig bra.
Generelt er plata på kanten til å være diskantfokusert, men mye er nyydelig.
Hørte Because på toppanlegget fra MBL i Manchester.
Ren trolldom.
Morty

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1

Dere har ikke hørt maken til luftig oppløsning som det dere høre på første kutt; BECAUSE.
Jeg garanterer!
Plata er en nyutgivelse fra George Martin & sønn, hvor de har jobbet med mengder av gammelt Beatles stoff, pusset det opp, mikset inn litt rariteter mm.
Ren trolldom.
Morty
Det blir ikke det samme som originalutgivelsene vettu. ;) Jeg har Love på CD selv. Det er vel og bra lyd, men det er ikke "ordentlig" Beatles. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2

Jeg garanterer!
Ren trolldom.
Morty
Det er veldig bra lyd på denne. Men som Beatlesutgivelse er det en kuriositet. Det som er mikset inn er kutt fra andre Beatleslåter. Godt laga.

Topp Bunn