Hva med å diskutere surroundutgivelser? Anbefalinger osv..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Lyttet til Signify tidligere i dag - i stereo - ble sittende å tenke på hvor bra den ville vært i surround, merkelig at Steven ikke har laget en surround mix av den?

    Men klager ikke - en runde med Stupid Dream får kompensere :D

    stupid dream.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    "Snublet" over denne Tom Petty dokumentaren:

    Somewhere You Feel Free: The Making Of Wildflowers


    Finally streaming in 4K for free worldwide on YouTube! The award-winning documentary Tom Petty, Somewhere You Feel Free: The Making of Wildflowers delves deeply into a trove of never-before-seen 16mm footage filmed in the ‘90s during Tom’s legendary first collaboration with Rick Rubin while creating his personal masterpiece, Wildflowers. Featuring present-day interviews with the Heartbreakers, Rick Rubin and others close to the process, the film is not only a study in song craft and the unique recording process it is known for, but digs deeper into what was going on for Tom personally with the dissolution of important relationships in The Heartbreakers and the ending of his longtime marriage to his childhood sweetheart. It is an uplifting and cathartic ride.
    Kom i høst, herlig film.


    Selvsagt en runde med Wildflowers i Atmos på Apple etterpå :D
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Finnes en del forskjellige fysiske format - denne har jeg i DTS-CD



    Låter veldig bra - bra album.

     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Finnes en del forskjellige fysiske format - denne har jeg i DTS-CD



    Låter veldig bra - bra album.

    Dette er en favoritt hos meg.:cool: Ellers mye nytt på Apple Musikk i dag, nye med Aurora var bra og Billy Talent rocker hardt.:)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ny spiller



    Har slitt med et "during" fra noen discer på mine blu ray spillere - leste at denne var kjent for å gi stille avspilling. Det viste seg å stemme :D
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ny spiller



    Har slitt med et "during" fra noen discer på mine blu ray spillere - leste at denne var kjent for å gi stille avspilling. Det viste seg å stemme :D
    Har en en slik jeg og i musikk/kino rommet, godt fornøyd. :cool: Har en Panasonic 820 i stua, grei den og.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fint å se at spilleren også takler dvd audio



    At multikanal er default på sacdene settes også pris på :D

    Og Loreena discen er endelig uten during!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg bruker Sony'en kun til film fra BD og UHD, SACD,DVD-A og BD-A spiller jeg på min Oppo 105.
    Noen spesiell årsak?

    Oppoen er vel mer "Hifi" - men kjører du digitalt blir det vel det samme.

    UHD må jeg jo få testet, hvor la jeg Clapton discen....
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Noen spesiell årsak?

    Oppoen er vel mer "Hifi" - men kjører du digitalt blir det vel det samme.

    UHD må jeg jo få testet, hvor la jeg Clapton discen....
    Hadde 105'en først, kjøpte Sony'en for Atmos på UHD. Mange filmer har Atmos kun på UHD utgivelsen. Greit å spare 105'en litt også. ;)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985


    Et par hyggelige overraskelser i dag - 2 album med Sia - This is Acting & 1000 Forms of Fear.

    Gikk tidligere ikke an å lytte til disse uten å bli forbannet 😁 dette er noe helt annet, fantastisk!
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg nyter disse Atmos-utgivelsene nesten mer pga den økte dynamikken (ikke nødvendigvis at det er i surround altså). Tok en liten sjekk av låten Chandelier - her i stereo fra Qobuz


    DR3 og stort sett klipping osv


    Her Apple Atmos - downmix via Yamahas MusicCast til stereo:

    DR10.

    Disse dynamiske miksene kan bare fortsette å komme, jeg har en laang ønskeliste - Adele neste kanskje?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.675
    Antall liker
    7.758
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg nyter disse Atmos-utgivelsene nesten mer pga den økte dynamikken (ikke nødvendigvis at det er i surround altså). Tok en liten sjekk av låten Chandelier - her i stereo fra Qobuz


    DR3 og stort sett klipping osv


    Her Apple Atmos - downmix via Yamahas MusicCast til stereo:

    DR10.

    Disse dynamiske miksene kan bare fortsette å komme, jeg har en laang ønskeliste - Adele neste kanskje?
    Det var forskjell ja o_O
    Hvordan spiller du av Apple Atmos via Musiccast?
    Airplay fra iPhone/iPad til Musiccast eller egen Musiccast-app?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Det var forskjell ja o_O
    Hvordan spiller du av Apple Atmos via Musiccast?
    Airplay fra iPhone/iPad til Musiccast eller egen Musiccast-app?
    Bruker Apple 4k TV via hdmi til Yamaha surroundprossessor.

    Linker så til Yamaha stereo streamer med MusicCast appen.

    Tror Denon, Marantz og andre produsenter har tilsvarende opplegg.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Hvis man har en Apple 4K TV da, hva trenger man av brukerkontoer og abonnementer for dette? Og hva koster morroa per mnd?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Og man trenger en Apple konto selvsagt, men det koster jo ittno.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har kun et enkelt Sonos anlegg med mulighet for surround, men etter at det nettopp fikk DTS støtte så har jeg fått litt forståelse for de som spiller musikk i mer en 2 kanaler. DTS støtten på Sonos er kun lossy, men stereo PCM mixen er ikke i nærheten på mitt enkle anlegg, men fortsatt mye bedre en cd utgivelsen. Er 2 DTS-MA 5.1 mixer på denne (og stereo pcm), en "live" mix og en studio mix. Fantastisk konsert om du like denne type musikk. Liker du ikke å se konserter, skru av bilde og bare lytt.

    smc talking heads.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Veldig kul konsertfilm det der :love:
    Ikke så veldig lenge siden jeg fikk meg BD spiller og tenke å skaffe en liten samling med musikk/konsert BDer. Fant jo litt men det var skuffene lite som var av interessere, og endel er bare dårlig DVD kilde oppskalert. En som derimot kan anbefales er Pat Metheny: The Unity Sessions (DTS -MA 5.1, DD.5.1 og stereo). Tilsvarende konsert har jeg heldigvis fått oppleve live. En av de best konserter jeg har opplevd, selv om det var i konsertsal.

    pat uniti bd.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har kun et enkelt Sonos anlegg med mulighet for surround, men etter at det nettopp fikk DTS støtte så har jeg fått litt forståelse for de som spiller musikk i mer en 2 kanaler. DTS støtten på Sonos er kun lossy, men stereo PCM mixen er ikke i nærheten på mitt enkle anlegg, men fortsatt mye bedre en cd utgivelsen.
    Jeg hadde et lite prosjekt her inne i en tråd for en stund siden - hvor jeg søkte etter gode stereolydspor på forskjellige konsert blu rays & dvder.

    Hadde et håp om at komprimeringshelvetet ikke hadde funnet veien dit.

    Men det gikk dårlig, etter å ha sjekket flere hundre utgaver, var det bare noen få som var ok - derimot var surroundsporet nesten bestandig ok.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.533
    Antall liker
    3.692
    Torget vurderinger
    96
    Denne har en utrolig god surround mix. Perfekt balanse mellom kanalene, og meget klar, dynamisk og potent lyd.

     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde et lite prosjekt her inne i en tråd for en stund siden - hvor jeg søkte etter gode stereolydspor på forskjellige konsert blu rays & dvder.

    Hadde et håp om at komprimeringshelvetet ikke hadde funnet veien dit.

    Men det gikk dårlig, etter å ha sjekket flere hundre utgaver, var det bare noen få som var ok - derimot var surroundsporet nesten bestandig ok.
    Litt OT siden den bare har 2.0 men jeg kjøpte bla. Paul Simon: Live In New York City (måtte jo teste BD spilleren) og hadde ikke de store forventninger til denne, han var jo nesten 70 år her (2012). Men konserten er et lite fyrverkeri av en konsert med bra lyd, om en bare i 2 kanaler.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Mullova spiller Bach og Mozart live i London.
    Ser flere i tråden bruker Apple music, og for dem som også hører på klassisk så ligger denne der, med bilde og surround lyd.


    live v&a.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    I går var det 45 år siden Rumours ble gitt ut, ble blant annet markert med en Atmos versjon tilgjengelig på Apple Music



    Jeg synes den var ganske kul å lytte til - god mix og takkanalene var ofte i bruk.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Er det noen her inne som vet hvordan man kan søke i atmos titlene på Apple music? Syns det burde være et filter eller lignende som gav mulighet for å filtrere bort alt uten atmos.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her inne som vet hvordan man kan søke i atmos titlene på Apple music? Syns det burde være et filter eller lignende som gav mulighet for å filtrere bort alt uten atmos.
    Finnes ingen søke mulighet, jeg pleier å trykke på søk og velge romtilpasset lyd, da kan man se hva som er nytt i de forskjellige sjangre. Fredag er dagen for nye mikser. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Slik jeg gjør det også - hvis du finner noe bra - del det gjerne her (y)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Lindsay Buckingham og Saxon. ;)
    Begge var bra! Veldig moro med Saxon, er litt fan.

    Angel Dream med Tom Petty & co, som kom i sommer, er også i tilgjengelig i Atmos



    Bra mix osv - er vel samme gjengen som fikset Wildflowers mixen.

    På Zero From Outer Space er det bl.a. munnspill diskret i takkanalene - + endel annet rart, veldig kult, det funker 😁

    Edit: Er på andre gjennomlytting nå - det er ofte instrumenter diskret i takkanalene på mange låter - gitar solo er som regel der. Tror dette er min favorittmiks akkurat nå! :D
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Denne er nice



    Et par låter som ikke er diskrete - var vel noen multitracks som ikke var gode nok - synd, men resten låter fint.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn