Hva lytter du til idag (del 4)?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Denne kanskje litt ukjente lille perle fra gærningene:

    2 CD - en samle (som er god) + en med rarieteter som også er veldig god. :) Nb! Ikke referansedynamikk, men godt lyttbart. Musikken er tipp topp.

    Mener dette liveopptaket er identisk med det på plata evt. fra samme tour. Knall. For å ikke snakke om countryduetten med David Byrne. :eek:
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_1482.jpg

    Til noe helt annet som det heter.
    Debutalbumet til gruppa Hiroshima fra 1979
    Kan vel kalle det et Soul - jazz - fusion band ?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.891
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Sorry, men jeg må bare spille denne igjen. Synes det er et fabelaktig album og blant Supertramps aller beste. Avspilles på vinyl

    Supertramp-Even_In_The_Quietest_Moments-Frontal.jpg


     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Etter å ha godt gjennom..
    Peter Gabriel.JPG

    Peter Gabriel herlig musikk, fra en Skikkelig gjennomført DVD plate med DTS lydspor.

    Spilte jeg litt PS3 spill med Bioshock..
    Bioshock Infinite (8).jpg

    artig å kommet et stykke vider, men nå
    Lady Antebellum (2).JPG

    DTS HD Master lyd osv..
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Bruce springsteen - High hopes

    Bruce Springsteen - High Hopes.jpg


    Meget bra plate fra Bruce. Bassen på spor 11, The Wall, er "rystende". ;D
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Meget bra plate fra Bruce. Bassen på spor 11, The Wall, er "rystende". ;D
    Jeg har ikke hørt den, men har fått med meg at kritikerne mener den er ujevn. Hva er din mening?
    Den skiller seg fra andre Bruce Springsteen plater ved at den ikke har et gjennomgående tema eller historie. Jeg synes at de tre første og de tre siste sporene skiller seg ut som de mest interessante. Resten er ikke dårlige, men mer på det jevne.
    Jeg kjøpte den på vinyl på lørdag (det følger med CD også), og har bare hørt igjennom den tre ganger, men så langt er jeg godt fornøyd med handelen.
    Du finner den på Spotify.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Takk skal du ha. Nå er jeg av de som syntes at The River var toppen i hans karriere, og at det derfra har gått bratt nedover. Men jeg skal gi denne en sjanse.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.467
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Meget bra plate fra Bruce. Bassen på spor 11, The Wall, er "rystende". ;D
    Jeg har ikke hørt den, men har fått med meg at kritikerne mener den er ujevn. Hva er din mening?
    Den skiller seg fra andre Bruce Springsteen plater ved at den ikke har et gjennomgående tema eller historie. Jeg synes at de tre første og de tre siste sporene skiller seg ut som de mest interessante. Resten er ikke dårlige, men mer på det jevne.
    Jeg kjøpte den på vinyl på lørdag (det følger med CD også), og har bare hørt igjennom den tre ganger, men så langt er jeg godt fornøyd med handelen.
    Du finner den på Spotify.
    Ikke så rart at denne plata mangler historie eller tema.
    Den er basert på halvgammalt oppsop og ligner ei tvilsom melkeku.

    Fra wiki:
    High Hopes is a collection of cover songs, out-takes and re-imagined versions of tracks from past albums, EPs and tours.
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Meget bra plate fra Bruce. Bassen på spor 11, The Wall, er "rystende". ;D
    Jeg har ikke hørt den, men har fått med meg at kritikerne mener den er ujevn. Hva er din mening?
    Den skiller seg fra andre Bruce Springsteen plater ved at den ikke har et gjennomgående tema eller historie. Jeg synes at de tre første og de tre siste sporene skiller seg ut som de mest interessante. Resten er ikke dårlige, men mer på det jevne.
    Jeg kjøpte den på vinyl på lørdag (det følger med CD også), og har bare hørt igjennom den tre ganger, men så langt er jeg godt fornøyd med handelen.
    Du finner den på Spotify.
    Ikke så rart at denne plata mangler historie eller tema.
    Den er basert på halvgammalt oppsop og ligner ei tvilsom melkeku.

    Fra wiki:
    High Hopes is a collection of cover songs, out-takes and re-imagined versions of tracks from past albums, EPs and tours.
    Nuvel. Det viktigste for meg er at jeg liker den. :D
     

    Lp only

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    298
    Antall liker
    214
    Sted
    Bergen
    Den skiller seg fra andre Bruce Springsteen plater ved at den ikke har et gjennomgående tema eller historie. Jeg synes at de tre første og de tre siste sporene skiller seg ut som de mest interessante. Resten er ikke dårlige, men mer på det jevne.
    Jeg kjøpte den på vinyl på lørdag (det følger med CD også), og har bare hørt igjennom den tre ganger, men så langt er jeg godt fornøyd med handelen.
    Du finner den på Spotify.
    Ikke så rart at denne plata mangler historie eller tema.
    Den er basert på halvgammalt oppsop og ligner ei tvilsom melkeku.

    Fra wiki:
    High Hopes is a collection of cover songs, out-takes and re-imagined versions of tracks from past albums, EPs and tours.
    Nuvel. Det viktigste for meg er at jeg liker den. :D
    Så sant som det er sagt.Kos deg med platen din du:)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Helt riktig, MidFi; det viktigste er hva dine ører forteller deg, og hvilke følelser og gleder musikken gir akkurat deg.

    Selv setter jeg på denne, sånn like før drillpikene.

    Cat Stevens-Tea For The Tillerman. SACD.jpg


    Cat Stevens - Tea For The Tillerman. SACD.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Gratulerer med ny tråd.:cool:

    Da har jeg vært en tur innom Liv Reidun og forsøkt å bestille litt Tysk blues med Henrik Freischlader Band 4 album håper jeg det kommer om en stund.

    Henrik Freischlader Band (The Blues 2006)

    Henrik Freischlader Band (Get Closer 2007)

    Henrik Freischalder Band (House In The Woods 2012)

    Henrik Freischalder Band (Live In Concerts 2011 & 2012)
    Usikker på om dette er versjonen på cden men det er fra en turne 2011.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg registrer med glede at mannen fra SydVest-spissen er tilbake etter å ha vært særdeles tett i pappen. Oct lurer også i de mørke skyggene, etter atter en gang å ha søkt oppholdstillatelse her nede i Hades. Synd; en mann av hans kvalifikasjoner med tortur-instrument ville selvsagt vært et svært viktig tilskudd her nede i det frådende Helvete.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Jeg registrer med glede at mannen fra SydVest-spissen er tilbake etter å ha vært særdeles tett i pappen. Oct lurer også i de mørke skyggene, etter atter en gang å ha søkt oppholdstillatelse her nede i Hades. Synd; en mann av hans kvalifikasjoner med tortur-instrument ville selvsagt vært et svært viktig tilskudd her nede i det frådende Helvete.
    Jeg har vært til stede i ånden Lars Erik, og fulgt med de siste dager fra en litt smart telefon (GALAXY S4), men det er noe dritt å poste med slikt utstyr, derfor noe stille.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.467
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den skiller seg fra andre Bruce Springsteen plater ved at den ikke har et gjennomgående tema eller historie. Jeg synes at de tre første og de tre siste sporene skiller seg ut som de mest interessante. Resten er ikke dårlige, men mer på det jevne.
    Jeg kjøpte den på vinyl på lørdag (det følger med CD også), og har bare hørt igjennom den tre ganger, men så langt er jeg godt fornøyd med handelen.
    Du finner den på Spotify.
    Ikke så rart at denne plata mangler historie eller tema.
    Den er basert på halvgammalt oppsop og ligner ei tvilsom melkeku.

    Fra wiki:
    High Hopes is a collection of cover songs, out-takes and re-imagined versions of tracks from past albums, EPs and tours.
    Nuvel. Det viktigste for meg er at jeg liker den. :D
    Det var ikke ment som noen fornærmelse.
    Jeg beklager hvis det kan oppfattes slik.
    Jeg viste bare såpass engasjement at jeg leverte en kommentar.
    Jeg håper det er lov.

    Og selvsagt er det lov å like den.

    Mvh
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_1483.jpg

    Må jo gjøre som de sier, på Klipsch er ikke dette gærn,t;)
    IMG_1423.jpg


    [h=3]United Sons of America[/h]
    Psykedeliska rockbandet United Sons of America gjorde bara en LP, Greetings From the US of A, 1969 eller 1970. Av någon anledning letade den sig fram till min skivsamling.
    Det är ännu ett av de många band som dök upp och försvann i början av 70-talet. Någon mer platta blev det inte.

    På flera större försäljningssajter presenteras skivan som psykedelisk hårdrock. Men det är det inte alls. Bandet låter ibland ungefär som psykedeliska hjältarna Sweetwater, ibland med bluesinslag, ungefär som Fleetwood Mac vid den här tiden. Två spår sticker ut. Det åtta minuter långa eposet Friends, ett frosseri i blås och långa bluesgitarrsolon a la Canned Heat. Låten Children of the Mist är en skön ballad.

    Några uppgifter om bandet går knappt att hitta på Internet. Gruppen bestod dock av Jerry Blake, Jerry Ritchie, Steve Woods, Mike Huestis och Richard Freeman. Inga musiker som efter detta låtit tala om sig. Kanske funkade inte psykedelisk rock i bluesens hemstad Chicago. Men skivbolaget Mercury gav dem i alla fall en chans.

    United Sons of America ska inte blandas ihop med psykedeliska rocklegenderna United States of America, som också bara släppte en platta. Ett revolutionerande band som blandade rock med elektronisk musik. Kanske ett av de första spacerockbanden. Deras platta kom 1968 och är ett hett eftertraktat byte bland skivsamlare. Den har jag inte.
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Den skiller seg fra andre Bruce Springsteen plater ved at den ikke har et gjennomgående tema eller historie. Jeg synes at de tre første og de tre siste sporene skiller seg ut som de mest interessante. Resten er ikke dårlige, men mer på det jevne.
    Jeg kjøpte den på vinyl på lørdag (det følger med CD også), og har bare hørt igjennom den tre ganger, men så langt er jeg godt fornøyd med handelen.
    Du finner den på Spotify.
    Ikke så rart at denne plata mangler historie eller tema.
    Den er basert på halvgammalt oppsop og ligner ei tvilsom melkeku.

    Fra wiki:
    High Hopes is a collection of cover songs, out-takes and re-imagined versions of tracks from past albums, EPs and tours.
    Nuvel. Det viktigste for meg er at jeg liker den. :D
    Det var ikke ment som noen fornærmelse.
    Jeg beklager hvis det kan oppfattes slik.
    Jeg viste bare såpass engasjement at jeg leverte en kommentar.
    Jeg håper det er lov.

    Og selvsagt er det lov å like den.

    Mvh
    Alt i orden bluesbreaker!

    Og selvsagt er det lov å ikke like den. :cool:
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Drister meg til å presentere nokken av dagens bestillinger, nemlig: KING MO - Live In Holland. Nederlandsk blues rock.
    Cover ser slik ut.
    61tzHF2Cu5L._SL500_AA280_.jpg


    For meg som digger tolkninger av favoritt låter er dette OK.:) men ikke best.


    Excellent Live disc by this great blues/rock band from Holland featuring axeslinger Sjors Nederlof on guitar and the soul-powered vocal mojo of Phil Bee. KING MO rock the blues on the "Live In Holland" disc with a strong Stevie Ray Vaughan @ Texas blues vibe. Includes several extended Hendrix jams complete with a superb encore version of "All Along the Watchtower" featuring Special Guest Guitar Legend Jan Akkerman.

    http://www.grooveyardrecords.com/kingmolive-.html

    King MO – All Along the Watchtower
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn