Hva lytter du til idag (del 4)?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.277
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter en lang og svært lite lysende karriere i 3. Porsgrunn speidertropp kan jeg opplyse at leirliv og felles bading ikke nødvendigvis får følge av rytmisk sportsgymnastikk. Du kan være glad for at din søknad ble avvist.

Siden jeg nå engang siterte Billy Joe Shaver, må jeg for skams skyld spille ham også:

shaver.jpg

Vinyl, og inneholder bl.a. hans berømte "The Devil made me do it the first time, ( the next time I done it on my own )". Rimsmed, storyteller, kønriartist, like mye outlaw som Waylon og Willy, men sørgelig lite kjent.

mvh

howard_nor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    The Shins - Port of Morrow

Første lytt til dette albumet

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da jeg sendte en mail til ISIL, med tanke på medlemskap, ble jeg blankt avvist, på blankt papir, det er da som f..., at en mann som har kommet opp i åra ikke skal få kunne få bli med på rytmisk sportsgymnastikk, for hvert et idrettslag med en viss ærverdighet har vel dette på programmet? Selv om de kaller idrettslaget for is. Fikk et så dårlig inntrykk av idrettslaget, at jeg mistenker at det er Idretts Styrets eget Idretts Lag, som har innført nye metoder, for og fjerne nei folket, men jeg skal klistre ei kondom drakt på kroppen, og vise min avsky, og kreve rettferdig inkludering. Så får vi se hvordan de takler dette synet.
    Heldigvis slipper vi altså å se den lett korpulente Kernzedd i kondomdrakt :cool:

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Antall liker
    273
    Søren ta, hvor fikk du tak i det bildet, skjønner at en må være forsiktig med og legge ut sexy positurer av seg selv på nettet;)

Front.jpg

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Antall liker
    273
    Etter en lang og svært lite lysende karriere i 3. Porsgrunn speidertropp kan jeg opplyse at leirliv og felles bading ikke nødvendigvis får følge av rytmisk sportsgymnastikk. Du kan være glad for at din søknad ble avvist.

Siden jeg nå engang siterte Billy Joe Shaver, må jeg for skams skyld spille ham også:

Hmm, Har alltid tenkt at det må være noe suspekt med dene virksomheten, er det kanskje her grobunnen til ISIL startet, med speider'n.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kate Bush gjorde comeback på scenen i kveld. Hennes første opptreden på 35 år. Spiller denne, for å hedre denne flotte dama.

Kate Bush - The Kick Inside. Toshiba-EMI Black Triangle EMI - CP35-3045.

En genial låt dette. Og for en stemme!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fortsetter med denne perlen.

Rush - Moving Pictures. Mercury Green Arrow - 800 048-2.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Mens man sonderer, krangler og slenger dritt i en salig blanding.

Denne kommer snart på sort gull, les: Julekveld.

Steve Earle - I Feel Alright (1996)
    Steve-Earle-I-Feel-Alright-471005.jpg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.177
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk pakke fra Amerika i dag ;) Den inneholdt blandt annet denne, som er ett nytt bekjennskap for meg.

Roy Ayers Ubiquity - Everybody Loves the Sunshine

Sakset fra Allmusic
    Roy Ayers's had long made his shift into R&B/soul by 1976's Everybody Loves the Sunshine. His recordings of this period can be very hit and miss, and in this particular record, you get both. The title track, "Everybody Loves the Sunshine," is a quintessential song from the mid-'70s. While it might not have slammed the charts like Wild Cherry's "Play That Funky Music," it's still a revered classic. It evokes that feeling of sweltering concrete in Brooklyn where the only relief is the local fire hydrant. Entirely sung by a choir repeating the same lines throughout, the rhythm section rolls along with a perfectly looped laid-back groove. It moves along lazily, hypnotically, and sluggishly as the sun slows things down to the right speed and "folks get down in the sunshine." The rest of the album contains Ayers classics such as the burning percussive funk of "It Ain't AYour Sign It's Your Mind," the spacey cosmic soul of "the Third Eye," the bumping rubbery disco in "People and the World," and the two horn-scorched closers "Tongue Power," and "Lonesome Cowboy."

Vedlegg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.277
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter en noe stressende dag på jobben, hvor man bl.a ble godt kjent med Bergen Kommunes søknadsprosedyre for å henge opp et skilt på et nybygg (stikkord: X- files) etterfulgt av 4 timers vagling på en stige mens man malte østveggen på tkr Towers, musikk:

firstalbum.jpg

Fairport Conventions debutalbum uten Sandy Denny, men med Judy Dyble. Et Fairport Convention, forresten, som høres mer ut som Pentangle enn som seg selv.

En artig versjon av Joni Mitchells "Chelsea Morning" fra dette albumet:

mvh

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.277
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En essensiell artist som ikke bør mangle i noen samling, og en logisk oppfølger til Fairport Convention. Sandy Denny, men uten Fairport Convention:
    fotheringay2_fled3066.jpg

Albumet var ufullstendtig, og ble aldri utgitt så lenge Sand Denny levde. Det kom ikke ut før i 2007, mekket sammen av Fotheringays gitarist, Jerry Donahue.

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.277
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Og en del av forskuddet fra Here, My Dear inngikk i skilsmisseoppgjøret. Derav tittelen på plata.
    Hva folk vet her! :)

Avslutter kvelden med enda en kvinnelig vokalist, denne gangen irsk. Maire o` Brennan, søstera til Enya, forresten, og resten av slekta. Kaller seg Clannad:

Clannad-Past_Present-Frontal.jpg

Bare syngedamer i kveld, snart verre enn Gismo, dette her......:cool:

mvh

Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.726
    Sted
    Hus

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter dagens fiske, må man spille litt musikk.

Rod Stewart - Never A Dull Moment. Mercury 826 263-2.jpg

Rod Stewart - Never A Dull Moment. Mercury 826 263-2.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vårt inkognito medlem har tatt navnet fra denne nydelige musikken :)

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.302
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Sandnes Bluesklubb er i gang igjen. Hørte på Joe Rusi trio igår og kjøpte en cd/dvd kombo av dem, man må jo støtte opp om musikerne som reiser rundt og opptrer.

Litt stemnings bilder.
    20140827_210015.jpg

20140827_210256.jpg

Cden ser slik ut

Joe Rusi Trio & Friends-Part Two Live-S.jpg

Litt musikk eksempler fra youtube.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.277
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hadde gledet meg til i dag. Planen var å sette opp min flunkende nye Mac Mini som ny maskin i anlegget. Mye kjappere, noe som begynner å bli sårt tiltrengt. Musikkbiblioteket i tkr Towers bikker snart 17000 cder, og ting begynner å gå litt tregt.
    macmini1.jpg

Dessverre så baksiden av nyanskaffelsen slik ut:

macmini2.jpg

Problemene står i kø. Firewire ut på den nye maskinen er FW 800, mens inn på Metric Halo er FW 400. Den gamle skjermen kan ikke koples inn, den har ikke HDMI. Det er den eneste utgangen på den nye maskinen. Fuck it. Ny mac mini kommer tilbake i pappesken til jeg får gjort noen (tilleggs) innkjøp.

love-over-gold.jpg

Koplet alt tilbake og trøster meg med en gammel traver, men denne gang i 24/96 tapning.

mvh

Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.177
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hadde gledet meg til i dag. Planen var å sette opp min flunkende nye Mac Mini som ny maskin i anlegget. Mye kjappere, noe som begynner å bli sårt tiltrengt. Musikkbiblioteket i tkr Towers bikker snart 17000 cder, og ting begynner å gå litt tregt.
    Vis vedlegget 275825

Problemene står i kø. Firewire ut på den nye maskinen er FW 800, mens inn på Metric Halo er FW 400. Den gamle skjermen kan ikke koples inn, den har ikke HDMI. Det er den eneste utgangen på den nye maskinen. Fuck it. Ny mac mini kommer tilbake i pappesken til jeg får gjort noen (tilleggs) innkjøp.

Koplet alt tilbake og trøster meg med en gammel traver, men denne gang i 24/96 tapning.

mvh
    Gratulerer med ny Mac, skikkelig snertne de småsakene der.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.277
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 275825

mvh
    Gratulerer med ny Mac, skikkelig snertne de småsakene der.
    Takker. :)

Har sjekket på nett, og Eplebutikken i Bergen har liggende overgang FW 800-400. FINN hostet opp et greit utvalg av dataskjermer med HDMI- inngang. Nærmeste selger bor 500 meter fra tkr Towers. Det blir nok orden i sysakene i morgen.

mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sånn like etter drillpikene-musikk.

Phil Collins - No Jacket Required. West German Target.jpg

Phil Collins - No Jacket Required. West German Target.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Flott å se TT tilbake. Setter på denne for å feire, sammen med en ørliten single malt :)

Lee Ritenour-6 String Theory.jpg

Lee Ritenour-6 String Theory.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Graver fram et gammelt favorittband i kveld.
    Grand Funk, tøff groove med hammondorgel, tight trommelyd og tung feit bass.
    Grand Funk: Phoenix. Vinyl, 1972
    Skjermbilde 2014-08-29 kl. 00.00.13.png

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn