Hva lytter du til idag (del 4)?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Kernzedd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Innlegg
    416
    Antall liker
    273
    Når jeg tenker over det, gikk vel T-Model Ford bort for nesten et år siden, og ble vel nærmere 100, R.I.P., la oss dog håpe at Van Morrison og andre eldre mmusikere holder koken:)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    En liten tanke slår meg mens jeg setter på siste skive i kveld. Mens noen av oss har brukt opptil flere hundre tusen k på å få best mulig lyd i lytterommet, mener noen at det er merkelig- enn si uvesentlig og muligens upassende, at man syns at det er viktig å hige etter enda bedre lyd ved å skaffe seg best mulige mastringer og innspillinger av musikken man liker. Samtidig har denne tråden vært full av lekre vinyl-skiver med diverse flotte pressinger.... Man kan altså hige etter best mulig lyd, så lenge det er vinyl? Og da er det slett ikke upassende. Denne hobbyen går for meg ut på å nyte musikk. Med den beste mulige lyden, være seg vinyl, cd eller andre avspillingsmetoder. Det at jeg endelig har skjønt at mastringene fra 80-tallet overgår det meste etter det tiåret, fører selvsagt til at det har blitt viktig å skaffe seg flest mulig av disse. At det på noen som helst måte skulle medføre at noen reagerer negativt, er for meg komplett uforståelig. Og at det tydeligvis er negativt å opplyse om det i tråden, er like uforståelig. Men; ape er ape og gulost er gulost. Tydeligvis.


    Pink Floyd - Wish You Were Here. Japan Harvest CDP 7 46035-2. 1984..jpg


    Pink Floyd - Wish You Were Here. Japan Harvest Blacface CDP 7 46035-2. 1984.

    Dette er en veldig god mastring, som har gjort at jeg har gjenoppdaget denne flotte skiva :)
     
    Sist redigert:

    Kernzedd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Innlegg
    416
    Antall liker
    273
    Interessant, og se og få tips om de innspillingene som har god/best lyd, mener i alle fall jeg, litt rart at det skal komme negative innspill, til en som er oppriktig interessert, og har maaaange tips som mange kan ha glede av. Har blitt fristet til og se meg om etter en SACD spiller, og kunne trenge noen tips, om hva en bør se etter, og gjerne tips om plasser hvor det kan være brukt tilgjengelig. Satset egentlig mest på en digital spiller som taklet Flac og Wav, samt DAC, da jeg gikk til innkjøp av Hi-Fi, men ser at en SACD spiller ville vært et fint supplement:p
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^ Nå vet jeg jo ikke hvilket prisleie du hadde tenkt deg, men det pleier å ligge en del ute på Bruktbørsen har inne. Også på Finn er det mulig å finne noen. Å kjøpe brukt, er for mange det beste. Da får man mer for pengene :)

    Electrocompaniet burde kanskje være noe for deg, siden du har ECi5. Classè burde også være aktuell. Ligger en slik ute nå.
     
    Sist redigert:

    Kernzedd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.04.2013
    Innlegg
    416
    Antall liker
    273
    Ja, får se det litt an, tror nok kanskje brukt er greia, akkurat nå i alle fall. Electrocompaniet hadde ikke vært å forakte nei, men er åpen for det meste, hvis det er kvalitet, og riktig prisleie, ser at det til stadig dukker opp cd spillere, men kanskje færre med SACD.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja, får se det litt an, tror nok kanskje brukt er greia, akkurat nå i alle fall. Electrocompaniet hadde ikke vært å forakte nei, men er åpen for det meste, hvis det er kvalitet, og riktig prisleie, ser at det til stadig dukker opp cd spillere, men kanskje færre med SACD.
    Du har PM.
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Moss
    Pink Floyd, uten Roger Waters?? Tsk, tsk!

    Ordentlig Pink Floyd;

    Pink Floyd - The Wall. Japan Harvest Blackface CDP 7 460036-2. 1984.
    Pink Floyd duger både med og uten Waters :)
    Det er jeg ikke enig i.

    Pink Floyd = Waters Waters, Mason og Wright, Syd Barrett og Bob Klose, er opprinelsen til selve nerva til bandet Pink Floyd.
    David Gilmour kom først inn litt senere etter oppstarten, så å si at pink Floyd fungerer uten waters,
    blir som å drikke “Gin & Tonic uten Gin” 8) Selv mener jeg at både Waters & Gilmour sammkjører seg så bra i bandet.
    at uten en av de, så hører en at det mankerer noe.

    Men det er nå min mening :p


     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da bærer det på sjøørret-fiske. Tre dager til ende med fisking, drikking og god mat-musikk.

    Waterboys-Fisherman`s Blues.jpg


    Waterboys-Fisherman`s Blues.
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Moss
    Kos deg :)

    For vi skal drekka drekka øl - drekka øl drekka øl.
    Vi skal drekka drekka øl - en masse øl.
    For vi skal drekka drekka øl - drekka øl drekka øl.
    Vi skal drekka drekka øl - drekka øl.

     
    Sist redigert:

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Pink Floyd, uten Roger Waters?? Tsk, tsk!

    Ordentlig Pink Floyd;

    Pink Floyd - The Wall. Japan Harvest Blackface CDP 7 460036-2. 1984.
    Pink Floyd duger både med og uten Waters :)
    Det er jeg ikke enig i.

    Pink Floyd = Waters Waters, Mason og Wright, Syd Barrett og Bob Klose, er opprinelsen til selve nerva til bandet Pink Floyd.
    David Gilmour kom først inn litt senere etter oppstarten, så å si at pink Floyd fungerer uten waters,
    blir som å drikke “Gin & Tonic uten Gin” 8) Selv mener jeg at både Waters & Gilmour sammkjører seg så bra i bandet.
    at uten en av de, så hører en at det mankerer noe.

    Men det er nå min mening :p


    Ok, men da får vi være enige i at vi er uenige da ;).


    Er enig i at de beste albumene er med Waters, men de siste albumene uten Waters duger bra de også. Musikken ble noe annerledes, men det funker det også. Forresten har begge bra soloprosjekter.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Følges opp! Fantastisk dobbelt cd det der.

    Min utgave er 00542, henger godt med den også :).
     

    Vedlegg

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Satser på å få med meg en liten minikonsert med disse gutta her i sommer.
    Så da er det vel bare å spille denne.

    _DSC0197[1].jpg
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Moss
    howard_nor; skrev:
    Ok, men da får vi være enige i at vi er uenige da ;).
    Er enig i at de beste albumene er med Waters, men de siste albumene uten Waters duger bra de også. Musikken ble noe annerledes, men det funker det også. Forresten har begge bra soloprosjekter.
    Det er helt legetimt å være uenig, uten å måtte gå i strupen på hverandre :)
    Og jeg er helt enig at har begge to har bra soloprosjekter bak seg. :cool:
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    howard_nor; skrev:
    Ok, men da får vi være enige i at vi er uenige da ;).
    Er enig i at de beste albumene er med Waters, men de siste albumene uten Waters duger bra de også. Musikken ble noe annerledes, men det funker det også. Forresten har begge bra soloprosjekter.
    Det er helt legetimt å være uenig, uten å måtte gå i strupen på hverandre :)
    Og jeg er helt enig at har begge to har bra soloprosjekter bak seg. :cool:
    Live in Gdansk med David Gilmour og Amused to Death med Roger Waters, begge er magiske :).
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Gode kjøp - fin lyd fra LP:
    Joni Mitchell - Hissing of summer... på Speaker's Corner. På mange måter bedre enn originalen. Ennå et pluss på min SC-liste.
    Vermont: Vermont. Tysk kraut turned global. Litt gjentakende men flott lyd ikke minst på en singel med to bonusspor som igjen viser at 45 slår 33 rpm.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Lytter til en sang i mitt hode, veldig irriterende. De spiller en sang på radioen av og til, lyter veldig som Sivert Høyem, denne dybe stemmen, men jeg er ikke sikker. Sangen starter med han holder tonen veldig lenge og det faltisk alt jeg kan fortelle, veldig irriterende når man ikke vet hvem synger....
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Lytter til en sang i mitt hode, veldig irriterende. De spiller en sang på radioen av og til, lyter veldig som Sivert Høyem, denne dybe stemmen, men jeg er ikke sikker. Sangen starter med han holder tonen veldig lenge og det faltisk alt jeg kan fortelle, veldig irriterende når man ikke vet hvem synger....
    Starter den med Hey Brother? Er en litt plasom låt på radioen med Avicii. ;)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Nei, stemmen på sangen jeg tenker på er mye dybere, som Anders Jektvik på Bare Sainn, men som sagt, stemmen minner veldig om Sivert Høyem. Har hørt den på Radio Norge noen ganger.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Nei, stemmen på sangen jeg tenker på er mye dybere, som Anders Jektvik på Bare Sainn, men som sagt, stemmen minner veldig om Sivert Høyem. Har hørt den på Radio Norge noen ganger.
    Jeg er blank. Trenger mer info :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En liten tanke slår meg mens jeg setter på siste skive i kveld. Mens noen av oss har brukt opptil flere hundre tusen k på å få best mulig lyd i lytterommet, mener noen at det er merkelig- enn si uvesentlig og muligens upassende, at man syns at det er viktig å hige etter enda bedre lyd ved å skaffe seg best mulige mastringer og innspillinger av musikken man liker. Samtidig har denne tråden vært full av lekre vinyl-skiver med diverse flotte pressinger.... Man kan altså hige etter best mulig lyd, så lenge det er vinyl? Og da er det slett ikke upassende. Denne hobbyen går for meg ut på å nyte musikk. Med den beste mulige lyden, være seg vinyl, cd eller andre avspillingsmetoder. Det at jeg endelig har skjønt at mastringene fra 80-tallet overgår det meste etter det tiåret, fører selvsagt til at det har blitt viktig å skaffe seg flest mulig av disse. At det på noen som helst måte skulle medføre at noen reagerer negativt, er for meg komplett uforståelig. Og at det tydeligvis er negativt å opplyse om det i tråden, er like uforståelig. Men; ape er ape og gulost er gulost. Tydeligvis.


    Vis vedlegget 261295

    Pink Floyd - Wish You Were Here. Japan Harvest Blacface CDP 7 46035-2. 1984.

    Dette er en veldig god mastring, som har gjort at jeg har gjenoppdaget denne flotte skiva :)


    En ikke så rent liten tanke slår meg også.

    Hvor er det blitt av bidragsyterne til denne tråden?
    De som har postet jevnt over lang tid.
    De som har glede av, og meninger om musikk?

    Hvorfor går vi lei?

    (Et spørsmål som kan lede til innsikt/selvinnsikt ?)


    Innlegg #7202 av lars_erik inviterer til kontrovers.

    Er det også uforståelig?:confused:
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Moss
    Sist redigert:

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.951
    Antall liker
    1.286
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Åh så dumt, det var jo Sivert Høyem, takker så mye. Kunne ikke få den ut av hodet de siste dagene men på radioen hørte jeg ikke ordene, bare melodien. Veldig bra.
    Beklager til Howard, stemmen hørtes noe dybere ut på den lille radioen på jobben.
     
    Sist redigert:

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Black Sabbath - never say die

    Godt gammelt album dette fra 1978.
    Siste med Ozzy Osbourne som vokalist før han gjenoppsto i 2013.
     

    Vedlegg

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Fortsetter med litt blues/rock:

    Morphine - Cure for pain
     

    Vedlegg

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Midnight Choir - Amsterdam stranded

    De vant spellemannsprisen i 1998 i rock kategorien med dette albumet :).
     

    Vedlegg

    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn