K
Kaare G. Opsahl
Gjest
nå
Vedlegg
-
43.2 KB Visninger: 151
|
Hvem spør du nå?Lyngen skrev:Jeg glemte musikken helt mens jeg surfet. Er det et positivt eller negativt tegn? :
Hva tror du om Arcade Fire plata?
Det er i alle fall et tegnLyngen skrev:Deg, men har fokus på musikken nå. Vakker og stemingsfull musikk dette.
Bra! Veldig bra albumTodd skrev:Dette albumet har blitt liggende en stund, får litt spilletid nå. Hm...bra!
Tame Impala - Innerspeaker
![]()
Jøss .... - da har du kanskje noe å se frem til :dag1234 skrev:Arcade Fire er helt ukjente her i gården.
Bra! Men Arcade Fire er noe helt annet 8). Funeral finnes det bare én av. Et unik album, en klassiker rett og slett. Soleklar 10/10!dag1234 skrev:Takker for tipset. Hva syntes du egentlig om This Mortal?
Bra du henvender deg til todd, roberten. For endelig har jeg funnet en som jeg kan lene min vaklende smak mot! Funeral er alt på vei fra play, noe som vel betyr at jeg har den sånn ca til jul - 2011.Roberten skrev:@Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
Ikke hør på Lyngen, sjelen hans er kjøpt og betalt av annonsørene på pitchfrock.
Har du hørt på makan!! Hadde det bare ikke vært degRoberten skrev:@Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
Ikke hør på Lyngen, sjelen hans er kjøpt og betalt av annonsørene på pitchfrock.
he he. Takk for tips. Det er vel dag1234 Lyngen prøver å lure her. Arcade Fire er et bra band, men jeg har aldri tatt helt av på dem. Enig i at alternativene du kommer med er vel så bra. Akk, musikk....Roberten skrev:@Todd, alarm ! Arcade Fire er lite annet enn sterke Neutral Milk Hotel og Beulah kopister. Hør heller på In The Aeroplane Over The Sea, When Your Heartstrings Break og The Coast Is Never Clear. For guds skyld. Så kan du heller bevege deg mot Arcade Fire etterhvert.
Fillern. Skal man plutselig være nødt til å være edru nok til å klare å holde styr på forskjellige navn også nå. Uhørt ! Jeg nekter å forholde meg til en slik virkelighet.dag1234 skrev:Bra du henvender deg til todd, roberten. For endelig har jeg funnet en som jeg kan lene min vaklende smak mot! Funeral er alt på vei fra play, noe som vel betyr at jeg har den sånn ca til jul - 2011.
Hipsters skifter vel musikk så fort noe blir kjent?ErosLoveking skrev:Jøss!!, visste ikke at VG-leserne var en gjeng med hipsters.
Sikker ?! Musikk er følelser, ikke fasitsvar. *kremt* rent bortsett fra de svarene jeg gir, de kan man regne som rimelig håndfaste. Kanon.Lyngen skrev:Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene.
Jeg bare begrunnet det med at det er mange, mange, mange som er enige med meg at Funeral er en fantastisk plate. Hvor mange sier at Beluah er like god?Roberten skrev:@Lyngen, når begrunnelsen din inneholder henvisning til musikkanmeldere, vel -da er det på tide å stikke fingeren dypt og inderlig ned i jorden og orientere seg mot nord![]()
@Eros, VGleserne er nok akkurat det toneangivende nettnerder har lyst til at de skal være. I dette tilfellet har tydeligvis nettnerdene ment at de skal være Arcade Fire fans, og se -they say jump and you say how high.
Det er en synd og en skam.
Er Revolver en klassiker eller bare følelser?Roberten skrev:Sikker ?! Musikk er følelser, ikke fasitsvar. *kremt* rent bortsett fra de svarene jeg gir, de kan man regne som rimelig håndfaste. Kanon.Lyngen skrev:Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene.
Hvis vi hadde gjort noen store avstemninger så tror jeg absolutt at den har vært "sikker" ja.Roberten skrev:Sikker ?!Lyngen skrev:Funeral er en av få plater som jeg er helt sikker på blir regnet som en klassiker fra de siste årene.
Ja, men typiske store album som blir nevnt fra 2000 -tallet er Radiohead - Kid A, Wilco - Yankee Hotel Foxtrot og nevnte Funeral. Selv om man ikke liker disse platene så er det sant åkke som.dag1234 skrev:Oi, det blir vanskelig å diskutere opplevelser hvis vi tenker at vi skal bli enige. Denne tråden er først og fremst for inspirasjon. Jaffal for meg.
Er det bedre om jeg sier musikkelskere og anmeldere i den rekkefølgen? Noen ganger lurer jeg på hva noen tenker om anmeldere. Bare fordi de ikke gir din musikk like gode skyssmål så er de ikke noe å høre på? Er det noen merkelige rasedyr? Hvis anmeldere lager sine topplister så er de alle ulike akkurat som dine og mine. Men når man slår sammen manges lister så er det vel ikke uten betydning at enkelte album står frem?Roberten skrev:Tingen er at jeg hadde hatt mye lettere for å svelge påstanden din dersom du sa at du mente det, eller følte det, i stedet for å henvise til anmeldere. Det er ikke sikkert dette er en god forklaring, men jeg håper du skjønner hvor jeg vil hen.
Roberten skrev:Hmm... det jeg mener er at jeg synes du ikke sier hva du føler om noe, men heller støtter deg mot anmeldere. Hva anmeldere mener om skiver, det kan jeg finne ut selv, det jeg er interessert i er hva du synes om noe, og hvorfor. Gir det mening ? Muligens ikke.
Er det den ikke klar nok?Lyngen skrev:Deres debut, Funeral er etter min og veldig mange andres mening blant aller, aller de beste plater fra det siste tiåret. Og fra alle tiår for min del.
Jeg synes vi har beveget oss vekk fra hifi-sentalen til Hakkebakken, og der vil ikke jeg være.Roberten skrev:Du mangler hvorfor. Synes jeg. Men som dag påpekte, det er ikke sikkert at det å diskutere med en påseilet fyr på den andre siden av et tastatur er den mest givende måten å tilbringe en kveld.
@dag, selvfølgelig. Jeg håper ikke jeg har gitt inntrykk av at jeg mener noe annet.
Ser ikke noe galt i å understreke at det ikke er bare jeg som mener én ting.dag1234 skrev:Jeg forstår at du vil Lyngen skal snakke ut fra hva han opplever, og ikke hva andre har fortalt ham er bra .....