Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Andre albumet:

Mysterious Walks er vel debuten ? Det er et par låter på den skiva som er vilt bra !

Yo La Tengo - Electr-O-Pura

]

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    Du har enten en aktiv kassett-fortid, eller kanskje en fetisj? ;)
    Hehe. Kassetter er morro.
    Har en god haug stående og det ramlet inn 100+ i går kveld.

Genialt med en spiller som Naka 202, autorevers ;)

/jan

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    382
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Snuser litt rundt på Youtube da huset sover. Nei skulle du ha sett, der dukka Mr Rich opp!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    baluba skrev:
    Og soulen fortsatte med Paperboy Reeds "Come And Get It".

Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?
    brått nysgjerrig selv. Hvitmanns soul som når Oslo Gospel Choir prøver å være gospel, eller treffer han planken og er hvit neger med sjel?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:

Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?
    brått nysgjerrig selv. Hvitmanns soul som når Oslo Gospel Choir prøver å være gospel, eller treffer han planken og er hvit neger med sjel?
    Ikke noe ordentlig format, nei. Det har gått i Spotify i hele kveld. Jeg har vært litt i tvil om han er en stilposør eller ikke, men det er for gjennomført til at jeg gidder å ta stilling til det. Han treffer planken, ja. Kanskje litt utstudert, men det er egentlig Jones og Saadiq også i bunn og grunn. ;)

Etter det har jeg hatt en pause fra musikk (litt jobbing er på sin plass før kvelden blir for sen), har jeg nå hatt Bodil Niska på spillelisten. Jeg holder på å gå gjennom diskografien i bakgrunnen. Slang de inn i en Spotify-spilleliste i kronologisk orden og lar det bare surre i bakgrunnen. Funker i alle fall ypperlig til den bruken, og siden jeg ikke orker å koble meg til Stax/MingDa så må jeg velge noe mykt. Er nå kommet midtveis i "Blue", som er den andre platen på spillelisten. Og jeg er enda ikke lei av å ha det i bakgrunnen. Sitter litt utenfor sweetspot og skriver, så jeg lytter ikke konsentrert. Men det er behagelig og åpenbart godt produsert i god jazzånd. Som Sahara...

Gidder ikke finne cover, dessuten er denne posten lang nok. Sitater tar plass, husk på det.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    [Jeg har vært litt i tvil om han er en stilposør eller ikke, men det er for gjennomført til at jeg gidder å ta stilling til det. Han treffer planken, ja. Kanskje litt utstudert, men det er egentlig Jones og Saadiq også i bunn og grunn. ;)
    Saadiq er helt klart utstudert til fingerspissene, og scorer i mine øyne på akkurat det. Han har skjønt "det", og levert et av tiårets beste album.
    Sharon Jones er mer ekte vare, men har et sterkt backingband som farger det hele. Burde selvsagt forlengst lagt ut liveanmeldelse av SJ&Dap-Kings............

Soul må gjerne være så glattpolert det vil, litt av sjangerens vesen, men det skinner uhyggelig fort igjennom om det er et hjerte som banker i musikken eller ikke.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    [Jeg har vært litt i tvil om han er en stilposør eller ikke, men det er for gjennomført til at jeg gidder å ta stilling til det. Han treffer planken, ja. Kanskje litt utstudert, men det er egentlig Jones og Saadiq også i bunn og grunn. ;)
    Saadiq er helt klart utstudert til fingerspissene, og scorer i mine øyne på akkurat det. Han har skjønt "det", og levert et av tiårets beste album.
    Sharon Jones er mer ekte vare, men har et sterkt backingband som farger det hele. Burde selvsagt forlengst lagt ut liveanmeldelse av SJ&Dap-Kings............

Soul må gjerne være så glattpolert det vil, litt av sjangerens vesen, men det skinner uhyggelig fort igjennom om det er et hjerte som banker i musikken eller ikke.
    Det er jeg enig i, og jeg føler at det er ekte kjærlighet til musikken vi hører her. Jeg synes forøvrig alle retroartister som de tre nevnt her er utstuderte, men de takler å låte riktig, og ikke bli en pastisj. Jeg tror på dette, og er fargeblind. ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Patrick Sweany - Every hour is a dollar gone
    Meget habilt, produsert av Dan Auerbach fra Black Keys, og musikalsk befinner Sweaney seg i samme segment.
    Absolutt verdt å sjekke ut.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Andy Dale Petty - All God's Children Have Shoes.

EDIT: dette er virkelig gøy på en slags Dylan ble aldri kjent og bruker heller tiden sin på fengende og smådespe soveromsutgivelser og dans på lokalet måte.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Andy Dale Petty - All God's Children Have Shoes.

EDIT: dette er virkelig gøy på en slags Dylan ble aldri kjent og bruker heller tiden sin på fengende og smådespe soveromsutgivelser og dans på lokalet måte.
    Er jo reine Voodoo Rhytm feberen her for tida :D
    Men ja, bra morro dette også.

Sjøl går det i

Juke Joint Pimps
    i dag åsså

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:

Eros, "Roll with you" fra 2008 treffer spikeren så hardt på hodet som det er mulig å gjøre uten å føkke spikeren fullstendig. Kanonplate, og konserten på Bergenfest i fjor var sjokkerende bra. Tror de fleste som var der sto der nokså paralysert då de gikk av scena.

En liten snottunge som leverer varene så det holder. Ja, det er utstudert, stilrent og nokså forutsigbart (spesielt hva tekster angår), men det er jævla bra håndverk. Han synger fletta av de fleste. Antar du kjenner platene til Solution (m/Scott Morgan). Dette er vel ganske naturlig å sammenligne, og eg holder en knapp på Eli.

Er jo ikke noe gale i å være retro på denne måten. Det vil jo være det samme som å disse strollers for å plyndre 60s garagen ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:

Eros, "Roll with you" fra 2008 treffer spikeren så hardt på hodet som det er mulig å gjøre uten å føkke spikeren fullstendig. Kanonplate, og konserten på Bergenfest i fjor var sjokkerende bra. Tror de fleste som var der sto der nokså paralysert då de gikk av scena.

En liten snottunge som leverer varene så det holder. Ja, det er utstudert, stilrent og nokså forutsigbart (spesielt hva tekster angår), men det er jævla bra håndverk. Han synger fletta av de fleste. Antar du kjenner platene til Solution (m/Scott Morgan). Dette er vel ganske naturlig å sammenligne, og eg holder en knapp på Eli.

Er jo ikke noe gale i å være retro på denne måten. Det vil jo være det samme som å disse strollers for å plyndre 60s garagen ;)
    storveis!! alltid moro å få tips på veien.

Retro kan være bra, men det er lett trå feil.
    F.eks liksomrockabillybandet The Baseballs som bare blir pinlig.

Betyr det forresten at jeg må ty til Spotify å sjekke det ut?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Midtøsten-hits. Mange gode her

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:

Roll with you ligger ikke på spotify, kun ett kutt på en samler, trur det er låta "satisfier". http://open.spotify.com/track/4aOI79feqcoautfAMa91Xj
    Den nye virker myyye svakere.

Edit: baseballs er helt jæ*** ja...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:

Roll with you ligger ikke på spotify, kun ett kutt på en samler, trur det er låta "satisfier". http://open.spotify.com/track/4aOI79feqcoautfAMa91Xj
    Den nye virker myyye svakere.

Edit: baseballs er helt jæ*** ja...
    Det var jo de nevnte ballene jeg tenkte på da jeg skrev stilposør, men unnlot å nevne det for å ikke såre fansen sine følelser. Sålenge de ikke var temaet så lar jeg det ligge, men det er uansett den sammenligningen jeg hadde tenkt å bruke. Og dette sorterer ikke under samme kategori, for å si det slik. :)

Sidane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    4
    Lyngen skrev:
    Sidane skrev:
    Herlig driv på denne platen... ;)
    Favorittskiven min i denne sjangeren uten at jeg er velig oppdatert. Har du noen tips på lignende musikk som er like bra?
    Cavalera Conspiracy - Inflikted. Den er absolutt å anbefale! :)

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn