- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Denne:

Mysterious Walks er vel debuten ? Det er et par låter på den skiva som er vilt bra !dag1234 skrev:Andre albumet:
![]()
Det har du sikkert rett i. Det var denne som sto som nummer to i hylla mi, og det er ikke så lett å finne utgivelsestidspunkt på coveret.Roberten skrev:Mysterious Walks er vel debuten ? Det er et par låter på den skiva som er vilt bradag1234 skrev:Andre albumet:
![]()
Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?baluba skrev:Og soulen fortsatte med Paperboy Reeds "Come And Get It".
![]()
Hehe. Kassetter er morro.baluba skrev:Du har enten en aktiv kassett-fortid, eller kanskje en fetisj?![]()
Kasssett er fett! Hadde meg nettop et hybelhalvår med tre kassettdeck og en kasse med tape. Et bra krombånd matcher lett mp3!JanR skrev:![]()
På kassett.
/jan
brått nysgjerrig selv. Hvitmanns soul som når Oslo Gospel Choir prøver å være gospel, eller treffer han planken og er hvit neger med sjel?Townes skrev:Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?baluba skrev:Og soulen fortsatte med Paperboy Reeds "Come And Get It".
![]()
Ikke noe ordentlig format, nei. Det har gått i Spotify i hele kveld. Jeg har vært litt i tvil om han er en stilposør eller ikke, men det er for gjennomført til at jeg gidder å ta stilling til det. Han treffer planken, ja. Kanskje litt utstudert, men det er egentlig Jones og Saadiq også i bunn og grunn.ErosLoveking skrev:brått nysgjerrig selv. Hvitmanns soul som når Oslo Gospel Choir prøver å være gospel, eller treffer han planken og er hvit neger med sjel?Townes skrev:Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?baluba skrev:Og soulen fortsatte med Paperboy Reeds "Come And Get It".
![]()
Saadiq er helt klart utstudert til fingerspissene, og scorer i mine øyne på akkurat det. Han har skjønt "det", og levert et av tiårets beste album.baluba skrev:[Jeg har vært litt i tvil om han er en stilposør eller ikke, men det er for gjennomført til at jeg gidder å ta stilling til det. Han treffer planken, ja. Kanskje litt utstudert, men det er egentlig Jones og Saadiq også i bunn og grunn.![]()
Det er jeg enig i, og jeg føler at det er ekte kjærlighet til musikken vi hører her. Jeg synes forøvrig alle retroartister som de tre nevnt her er utstuderte, men de takler å låte riktig, og ikke bli en pastisj. Jeg tror på dette, og er fargeblind.ErosLoveking skrev:Saadiq er helt klart utstudert til fingerspissene, og scorer i mine øyne på akkurat det. Han har skjønt "det", og levert et av tiårets beste album.baluba skrev:[Jeg har vært litt i tvil om han er en stilposør eller ikke, men det er for gjennomført til at jeg gidder å ta stilling til det. Han treffer planken, ja. Kanskje litt utstudert, men det er egentlig Jones og Saadiq også i bunn og grunn.![]()
Sharon Jones er mer ekte vare, men har et sterkt backingband som farger det hele. Burde selvsagt forlengst lagt ut liveanmeldelse av SJ&Dap-Kings............
Soul må gjerne være så glattpolert det vil, litt av sjangerens vesen, men det skinner uhyggelig fort igjennom om det er et hjerte som banker i musikken eller ikke.
Er jo reine Voodoo Rhytm feberen her for tidaRoberten skrev:Andy Dale Petty - All God's Children Have Shoes.
![]()
EDIT: dette er virkelig gøy på en slags Dylan ble aldri kjent og bruker heller tiden sin på fengende og smådespe soveromsutgivelser og dans på lokalet måte.
Eros, "Roll with you" fra 2008 treffer spikeren så hardt på hodet som det er mulig å gjøre uten å føkke spikeren fullstendig. Kanonplate, og konserten på Bergenfest i fjor var sjokkerende bra. Tror de fleste som var der sto der nokså paralysert då de gikk av scena.ErosLoveking skrev:brått nysgjerrig selv. Hvitmanns soul som når Oslo Gospel Choir prøver å være gospel, eller treffer han planken og er hvit neger med sjel?Townes skrev:Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?baluba skrev:Og soulen fortsatte med Paperboy Reeds "Come And Get It".
![]()
storveis!! alltid moro å få tips på veien.Townes skrev:Eros, "Roll with you" fra 2008 treffer spikeren så hardt på hodet som det er mulig å gjøre uten å føkke spikeren fullstendig. Kanonplate, og konserten på Bergenfest i fjor var sjokkerende bra. Tror de fleste som var der sto der nokså paralysert då de gikk av scena.ErosLoveking skrev:brått nysgjerrig selv. Hvitmanns soul som når Oslo Gospel Choir prøver å være gospel, eller treffer han planken og er hvit neger med sjel?Townes skrev:Huh. Er denne kommet allerede? Virker å være mange ulike release dates. Er den kommet på årntli format åsså?baluba skrev:Og soulen fortsatte med Paperboy Reeds "Come And Get It".
![]()
En liten snottunge som leverer varene så det holder. Ja, det er utstudert, stilrent og nokså forutsigbart (spesielt hva tekster angår), men det er jævla bra håndverk. Han synger fletta av de fleste. Antar du kjenner platene til Solution (m/Scott Morgan). Dette er vel ganske naturlig å sammenligne, og eg holder en knapp på Eli.
Er jo ikke noe gale i å være retro på denne måten. Det vil jo være det samme som å disse strollers for å plyndre 60s garagen![]()
Roll with you ligger ikke på spotify, kun ett kutt på en samler, trur det er låta "satisfier". http://open.spotify.com/track/4aOI79feqcoautfAMa91XjErosLoveking skrev:storveis!! alltid moro å få tips på veien.
Retro kan være bra, men det er lett trå feil.
F.eks liksomrockabillybandet The Baseballs som bare blir pinlig.
Betyr det forresten at jeg må ty til Spotify å sjekke det ut?
Det var jo de nevnte ballene jeg tenkte på da jeg skrev stilposør, men unnlot å nevne det for å ikke såre fansen sine følelser. Sålenge de ikke var temaet så lar jeg det ligge, men det er uansett den sammenligningen jeg hadde tenkt å bruke. Og dette sorterer ikke under samme kategori, for å si det slik.Townes skrev:Roll with you ligger ikke på spotify, kun ett kutt på en samler, trur det er låta "satisfier". http://open.spotify.com/track/4aOI79feqcoautfAMa91XjErosLoveking skrev:storveis!! alltid moro å få tips på veien.
Retro kan være bra, men det er lett trå feil.
F.eks liksomrockabillybandet The Baseballs som bare blir pinlig.
Betyr det forresten at jeg må ty til Spotify å sjekke det ut?
Den nye virker myyye svakere.
Edit: baseballs er helt jæ*** ja...
Cavalera Conspiracy - Inflikted. Den er absolutt å anbefale!Lyngen skrev:Favorittskiven min i denne sjangeren uten at jeg er velig oppdatert. Har du noen tips på lignende musikk som er like bra?Sidane skrev:Herlig driv på denne platen...![]()