Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest

Achtung Baby har lenge vært mitt favoritt album fra U2, men nå må jeg sette Joshua Tree høyere. Lenge siden jeg har hørt sistnevnte så den ble hørt med litt friske ører mens jeg merker at Achtung Baby er jeg litt lei av. Men selv om jeg sliter litt med å være objektiv, så er det ingen tvil om at dette er en meget sterk plate av U2. Helt klart deres nest beste og det er godt gjort å komme så helskinnet igjennom ny stilskifte i Berlin etter en så helstøpt album som Joshua Tree. Her er det sterke låter hele veien og de er på mange måter på et nytt høydepunkt, men må alikevel gi den en karakter hakket under Joshua Tree;

9,5/10

U

utgatt60135

Gjest
    Ser det albumet fikk god kritikk av Pitchfork, så da må det sjekkes. Aner ikke hvem han er.

Btw, ser Yeasayer fikk bare 6,1 av dem ???. Overraskende. Kanskje ligger plata min i postkassa? Burde vel komme snart når man forhåndsbestiller?

Jeg får trene litt og se om jeg rekker Zooropa før jobb.

Edit; skulle vært bak Brasse´s innlegg. Din kødd Eros ...

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    de fleste titlene er vel representert i hyllene her, inkludert 2-3 dvder, men det er nok ikke det som sliter ut høytalerne mest nei. ::)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Gill Scott skiva fikk vart tipset av en kamerat. Han sa det var årsbeste. Ikke helt min gate, men ok-la-gå.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    har ikke hørt 'actung baby' på årevis.plata er nok solid,men da jeg kjøpte den like før jul i '91 var livet mitt et helvete,så jeg har litt dårlige minner knyttet til den.

det er litt beklagelig at låtene 'one' og 'with or without you' (sistnevnte fra Joshua tree) er avspillt tusenvis av ganger i det ultrakoselige radioprogrammet nattønsket.noe som gjør at jeg blir litt småkvalm når jeg hører de.

mvh. s,

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Brasse skrev:
    Gill Scott skiva fikk vart tipset av en kamerat. Han sa det var årsbeste. Ikke helt min gate, men ok-la-gå.
    Litt spent på den Gill Scott Heron plata. Har hørt mye på han tidligere, spesielt klassikeren "The Revolution Will Not Be Televised" fra 70 tallet.

Når det gjelder Yeasayer skiva vil jeg si at spor 1-6 holder høyt nivå, mens min interesse faller drastisk på side 2 (eller de siste sporene). Kan derfor være enig i at scoren på denne skiva ikke bør ligge for høyt.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    984
    Torget vurderinger
    18
    mikefish skrev:
    for å henge med i U2-debatten.min favoritt er og har alltid vært 'the unforgettable fire'.et mesterverk.har hatt den på kassett,vinyl og cd.ingenting negativt om 'the Joshua tree',men etter denne amerikaflørten og massesuksessen klarte de ikke lage flere gode plater før fjorårets overaskende 'no line on the horison'.
    mvh. s,
    Dette kunne jeg like gjerne ha skrevet selv. Spot on mikefish!

mvh

U

utgatt60135

Gjest
    mikefish skrev:
    har ikke hørt 'actung baby' på årevis.plata er nok solid,men da jeg kjøpte den like før jul i '91 var livet mitt et helvete,så jeg har litt dårlige minner knyttet til den.

det er litt beklagelig at låtene 'one' og 'with or without you' (sistnevnte fra Joshua tree) er avspillt tusenvis av ganger i det ultrakoselige radioprogrammet nattønsket.noe som gjør at jeg blir litt småkvalm når jeg hører de.

mvh. s,
    Jeg forstår ... :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    nuvel.'zooropa' og 'pop' er vel neste plater ut.regner ikke med toppkarakterer her om jeg får tenke høyt.

mvh. s,

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.203
    Mahavishnu's dårligste plate med god margin.
    Makan til søppel!

Snart skal jeg sette på :

Det er saker , det!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.088
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har gått noen runder i uka. Quality never goes out of style.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvilket BASSHAU er det som har klart å ødelegge denne ellers deilige retrorgien ??? :eek: :'(
    Her er det mange underveis i systemet som har røya sokker...mange om gangen også.
    (gidder nesten ikke å se i coveret...)
    Raphael Saadiq - The Way I See It

Ja, ja- bra den ikke kostet mer en 49,- på det lokale postkontoret.
    Fikk kjøpt et par deilige Briliantbokser for 129,- DET var opptur!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Du får henge opp noen muhammed-tegninger på døra til nabojæveln så skal jeg tipse noen av gutta i nabolaget mitt. ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn