- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Leonard cohen - Live at the Isle of Wight 1970 Hårmoten har jaffal bedret seg.
Vedlegg
-
42.3 KB Visninger: 165
Hva synes dere om denne?dag1234 skrev:Leonard cohen - Live at the Isle of Wight 1970 Hårmoten har jaffal bedret seg.
Ikke verste slekta å slekte på!united59 skrev:Kami Thompson - Love Lies
![]()
Slekter bra på mor, bror og far.
Jeg synes dette er en veldig sjarmerende live-plate. Cohen er jo poet, og det du omtaler som 'rare ting' er diktene hans.bluesbreaker skrev:Hva synes dere om denne?dag1234 skrev:Leonard cohen - Live at the Isle of Wight 1970 Hårmoten har jaffal bedret seg.
Cohen synger verre enn ei kråke og snakker om rare ting.
Hadde ikke solgt mye om han hadde debutert m denne i dag tror jeg.
Sangene er det jo mesterskap over.
ang. hårmoten, så er jo den omskiftelig. (sirkel?)
Tja, det er ikke så avanserte produksjoner, og jeg er av den oppfatningen at gode 320 kbps er bedre enn ingen versjon i det hele tatt. Når man ikke vet hvordan det låter lossless, så er det ganske vanskelig å høre at et opptak er lossy hvis komprimeringen er av beste kvalitet. Det er normalt ikke noen artifakter da. Jeg har noen få gode lossy filer, og det plager ikke meg sålenge jeg ikke har noe lossless å sammenligne med. Da blir det bare teoretiske forskjeller imo. Først med en referanse blir det mer enn teoretisk, hvis du skjønner hva jeg mener.united59 skrev:Takk.baluba skrev:Jepp, og den ble gitt ut i 2010. Det er vel tre sanger (eller noe slik) som er forskjellen på hver plate, så det kan være verdt å ha begge to. Låtene er stokket litt forskjellig også. Som du skriver er den gitt ut på eget selskap. Jeg har fått kopier, så hvor du kan kjøpe dem vet jeg ikke noe om. Har du sjekket Amazon? Der vil det kanskje finnes brukte ex i alle fall.united59 skrev:Kjenner ikke til den, men meget interessant.baluba skrev:Hurray For The Riff Raff
![]()
Young Blood Blues
Me like.
Tidligere plate?
Sammenlignet med årets?
Tilgjengelig noe sted?
EDIT: etter web-research ser jeg at det er stort sett samme sanger som på årets CD. Det dreier seg vel om uavhengig vrs "skikkelig" plateselskap, derfor "dobbeltutgivelse". Men kjøper den kanskje på vinyl, for moro skyld.
Nå spilles It Don't Mean I Don't Love You av samme band fra 2008.
![]()
Beklager lite bilde. Det eneste øvrige jeg fant var 800x800 piksler, og jeg gidder ikke skalere ned.
Har funnet at årets plate nærmest er et best of fra de to. Bla er Daniella fra den første. Jo, fant linker til vinylkjøp hos Goner Records.
Nedlast kun lossy, det er ikke aktuelt.
Mora er bra, men faren er stor, sånn vil vel jeg si det.bluesbreaker skrev:Ikke verste slekta å slekte på!united59 skrev:Kami Thompson - Love Lies
![]()
Slekter bra på mor, bror og far.
Noen liker mora og noen liker dattera, som det heter.
Liker nok mor best gitt. Mangler en del før hun er på nivå m henne mener nå jeg!
(Men jeg griner jo når jeg hører vinyl med mor og far fra gamle dar) :'(![]()
Joa, har noen 320-filer jeg også. Men har nok ikke kjøpt dem.baluba skrev:Tja, det er ikke så avanserte produksjoner, og jeg er av den oppfatningen at gode 320 kbps er bedre enn ingen versjon i det hele tatt. Når man ikke vet hvordan det låter lossless, så er det ganske vanskelig å høre at et opptak er lossy hvis komprimeringen er av beste kvalitet. Det er normalt ikke noen artifakter da. Jeg har noen få gode lossy filer, og det plager ikke meg sålenge jeg ikke har noe lossless å sammenligne med. Da blir det bare teoretiske forskjeller imo. Først med en referanse blir det mer enn teoretisk, hvis du skjønner hva jeg mener.united59 skrev:Takk.baluba skrev:Jepp, og den ble gitt ut i 2010. Det er vel tre sanger (eller noe slik) som er forskjellen på hver plate, så det kan være verdt å ha begge to. Låtene er stokket litt forskjellig også. Som du skriver er den gitt ut på eget selskap. Jeg har fått kopier, så hvor du kan kjøpe dem vet jeg ikke noe om. Har du sjekket Amazon? Der vil det kanskje finnes brukte ex i alle fall.united59 skrev:Kjenner ikke til den, men meget interessant.baluba skrev:Hurray For The Riff Raff
Young Blood Blues
Me like.
Tidligere plate?
Sammenlignet med årets?
Tilgjengelig noe sted?
EDIT: etter web-research ser jeg at det er stort sett samme sanger som på årets CD. Det dreier seg vel om uavhengig vrs "skikkelig" plateselskap, derfor "dobbeltutgivelse". Men kjøper den kanskje på vinyl, for moro skyld.
Beklager lite bilde. Det eneste øvrige jeg fant var 800x800 piksler, og jeg gidder ikke skalere ned.
Har funnet at årets plate nærmest er et best of fra de to. Bla er Daniella fra den første. Jo, fant linker til vinylkjøp hos Goner Records.
Joda. Som sagt er det meget gode sanger. (Men sangen)dag1234 skrev:Jeg synes dette er en veldig sjarmerende live-plate. Cohen er jo poet, og det du omtaler som 'rare ting' er diktene hans.bluesbreaker skrev:Hva synes dere om denne?dag1234 skrev:Leonard cohen - Live at the Isle of Wight 1970 Hårmoten har jaffal bedret seg.
Men så er jeg også veldig glad i Cohen; han har alltid vært der og jeg har likt han pr tvers av skiftende moter.
Cohens stemme er jo som god vin. Den har blitt til fløyel med årene. Disse opptakene er 40+ år gamle. I say no more.bluesbreaker skrev:Joda. Som sagt er det meget gode sanger. (Men sangen)dag1234 skrev:Jeg synes dette er en veldig sjarmerende live-plate. Cohen er jo poet, og det du omtaler som 'rare ting' er diktene hans.bluesbreaker skrev:Hva synes dere om denne?dag1234 skrev:Leonard cohen - Live at the Isle of Wight 1970 Hårmoten har jaffal bedret seg.
Men så er jeg også veldig glad i Cohen; han har alltid vært der og jeg har likt han pr tvers av skiftende moter.
Da er vi 100 prosent på linje. Lossy er gratismateriale som jeg mottar fra venner, og bare det. Eventuelt gratis nedlasting artistene tilbyr.united59 skrev:Joa, har noen 320-filer jeg også. Men har nok ikke kjøpt dem.baluba skrev:Tja, det er ikke så avanserte produksjoner, og jeg er av den oppfatningen at gode 320 kbps er bedre enn ingen versjon i det hele tatt. Når man ikke vet hvordan det låter lossless, så er det ganske vanskelig å høre at et opptak er lossy hvis komprimeringen er av beste kvalitet. Det er normalt ikke noen artifakter da. Jeg har noen få gode lossy filer, og det plager ikke meg sålenge jeg ikke har noe lossless å sammenligne med. Da blir det bare teoretiske forskjeller imo. Først med en referanse blir det mer enn teoretisk, hvis du skjønner hva jeg mener.united59 skrev:Takk.baluba skrev:Jepp, og den ble gitt ut i 2010. Det er vel tre sanger (eller noe slik) som er forskjellen på hver plate, så det kan være verdt å ha begge to. Låtene er stokket litt forskjellig også. Som du skriver er den gitt ut på eget selskap. Jeg har fått kopier, så hvor du kan kjøpe dem vet jeg ikke noe om. Har du sjekket Amazon? Der vil det kanskje finnes brukte ex i alle fall.united59 skrev:Kjenner ikke til den, men meget interessant.baluba skrev:Hurray For The Riff Raff
Young Blood Blues
Me like.
Tidligere plate?
Sammenlignet med årets?
Tilgjengelig noe sted?
Her var det kun itunes-nedlast, og for det første liker jeg ikke itunes, for det andre er det 256.
Det er faktisk en litt kontroversiell sak å hevde. Jeg har nok opplevd oftere at Linda regnes som det største låtskrivertalentet i den familien.united59 skrev:Mora er bra, men faren er stor, sånn vil vel jeg si det.
Står på mitt.baluba skrev:Da er vi 100 prosent på linje. Lossy er gratismateriale som jeg mottar fra venner, og bare det. Eventuelt gratis nedlasting artistene tilbyr.united59 skrev:Joa, har noen 320-filer jeg også. Men har nok ikke kjøpt dem.baluba skrev:Tja, det er ikke så avanserte produksjoner, og jeg er av den oppfatningen at gode 320 kbps er bedre enn ingen versjon i det hele tatt. Når man ikke vet hvordan det låter lossless, så er det ganske vanskelig å høre at et opptak er lossy hvis komprimeringen er av beste kvalitet. Det er normalt ikke noen artifakter da. Jeg har noen få gode lossy filer, og det plager ikke meg sålenge jeg ikke har noe lossless å sammenligne med. Da blir det bare teoretiske forskjeller imo. Først med en referanse blir det mer enn teoretisk, hvis du skjønner hva jeg mener.united59 skrev:Takk.baluba skrev:Jepp, og den ble gitt ut i 2010. Det er vel tre sanger (eller noe slik) som er forskjellen på hver plate, så det kan være verdt å ha begge to. Låtene er stokket litt forskjellig også. Som du skriver er den gitt ut på eget selskap. Jeg har fått kopier, så hvor du kan kjøpe dem vet jeg ikke noe om. Har du sjekket Amazon? Der vil det kanskje finnes brukte ex i alle fall.united59 skrev:Kjenner ikke til den, men meget interessant.baluba skrev:Hurray For The Riff Raff
Young Blood Blues
Me like.
Tidligere plate?
Sammenlignet med årets?
Tilgjengelig noe sted?
Her var det kun itunes-nedlast, og for det første liker jeg ikke itunes, for det andre er det 256.
Det er faktisk en litt kontroversiell sak å hevde. Jeg har nok opplevd oftere at Linda regnes som det største låtskrivertalentet i den familien.united59 skrev:Mora er bra, men faren er stor, sånn vil vel jeg si det.
Spørsmålet engasjerer meg faktisk lite, og pleier sjelden å foreta slike vurderinger selv. Har bare merket meg at det har vært en generell oppfatning blant endel eldre fans av begge jeg har møtt. Personlig gir jeg vel blaffen i hvem som er best.united59 skrev:Har ikke noe imot å være kontroversiell, men er det nok ikke her. Oppfatter vel heller din uttalelse som det, regner ikke med at det plager deg heller.
Den passive "regnes", overbeviser meg ikke om noe annet. Selv vi journalister må kunne komme med kilder. ;D
Men at hun var bra og at de to var store sammen og at Richard er stor alene, det er jeg enig i.
Det er sikkert litt ufortjent hvor mye hun har kommet i skyggen (i mine "kretser"), mye "kona med den gode stemmen".
Jeg vet jo hvem som er best, men ikke så engasjert i hva andre mener jeg heller. Var bare et helt nytt synspunkt du kom med. Og det var interessant. Jeg liker Linda. Har tom. kjøpt de nyeste CD-ene hennes.baluba skrev:Spørsmålet engasjerer meg faktisk lite, og pleier sjelden å foreta slike vurderinger selv. Har bare merket meg at det har vært en generell oppfatning blant endel eldre fans av begge jeg har møtt. Personlig gir jeg vel blaffen i hvem som er best.united59 skrev:Har ikke noe imot å være kontroversiell, men er det nok ikke her. Oppfatter vel heller din uttalelse som det, regner ikke med at det plager deg heller.
Den passive "regnes", overbeviser meg ikke om noe annet. Selv vi journalister må kunne komme med kilder. ;D
Men at hun var bra og at de to var store sammen og at Richard er stor alene, det er jeg enig i.
Det er sikkert litt ufortjent hvor mye hun har kommet i skyggen (i mine "kretser"), mye "kona med den gode stemmen".
Fingern har skiftet nick!Fingern skrev:Avslutter kvelden med en ny radioresepsjonen-podcast
![]()
Er vel ikke kun han som har god smaklars_erik skrev:Fingern har skiftet nick!Fingern skrev:Avslutter kvelden med en ny radioresepsjonen-podcast
![]()
![]()
Har aldri kommet så langt at jeg har fått sjekket ut noe av William Burroughs, eventuelt er det vel slik at det aldri har gått opp for meg at han har levert i et slikt format. Nå ligger alle muligheter åpne. Takk for den!Burnt_Island skrev:Material/ William S. Burroughs: Nå er råe dyr gode
Tenkte samme tanke. Jeg savner den cd-en. Aner ikke hvor det ble av den, dessverre. Men nå er det øyeblikk god natt. Hverdagen kaller igjen.jowil skrev:Har aldri kommet så langt at jeg har fått sjekket ut noe av William Burroughs, eventuelt er det vel slik at det aldri har gått opp for meg at han har levert i et slikt format. Nå ligger alle muligheter åpne. Takk for den!Burnt_Island skrev:Material/ William S. Burroughs: Nå er råe dyr gode
Kom du over denne i forbindelse med Disposable Heroes of Hiphoprisy? Eller omvendt? Eller er det tilfeldig?