Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    A Boy Named Sue skrev:
    baluba skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    Litt progrock mens jeg lager middag
    Profondo Rosso med Goblin fra Goblin(The Fantastic journey of Goblin)
    De ordene der må skremme proghatere som Eros fra vettet! 3x Goblin i en setning + journey og noe svulstig italiensk. Oh la la ;D
    Eros? Er det han som bor i garasjen? Virker ikke som om han er så lett å skremme.
    Mulig jeg bor i garasjen, men i det siste har jeg mentalt vært mye i dunkle småsleazy, plysjkledde og horerød 70-talls klubber. 8)

Tror nesten denne er neste skive ut.

Various - "Materpieces of Modern Soul"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    baluba skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    Litt progrock mens jeg lager middag
    Profondo Rosso med Goblin fra Goblin(The Fantastic journey of Goblin)
    De ordene der må skremme proghatere som Eros fra vettet! 3x Goblin i en setning + journey og noe svulstig italiensk. Oh la la ;D
    Eros? Er det han som bor i garasjen? Virker ikke som om han er så lett å skremme.
    Mulig jeg bor i garasjen, men i det siste har jeg mentalt vært mye i dunkle småsleazy, plysjkledde og horerød 70-talls klubber. 8)

Tror nesten denne er neste skive ut.

Various - "Materpieces of Modern Soul"
    Tror jeg følger opp i samme retning. New Jersey på syttitallet var en funky sted.

On The Real Side - New Jersey Soul

Btw: Ser at Lars Erik fortsatt trøster seg selv. Har det visst vondt, for nå går det i Åge døgnet rundt.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.212
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    And in from the left field:
    The Coal Porters, Land of Hope and Crosby

Fra Goblin, Vangelis og prog til Sid Griffin og cowpunk(?)
    Hmmm...!?

Vedlegg

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11

“Album” (også kjent som “Compact Disc” og “Cassette”). Lydon assistert av bl.a Tony Williams, Ginger Baker, Vai og Bill Laswell. Uten tvil perlen i PIL’s katalog.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Pesquera skrev:

“Album” (også kjent som “Compact Disc” og “Cassette”). Lydon assistert av bl.a Tony Williams, Ginger Baker, Vai og Bill Laswell. Uten tvil perlen i PIL’s katalog.
    En perle dette ja. (ikke bare er Bymarka en perle; det er en perle av gull som det stod i Arbeideravisa (rip) i Trondheim for mange år siden. Jeg har lagt inn en rip av "Compact disk" på harddisken min; hva skal jeg kalle den? "Rip"? "lydfil"? forslag noen? ;)

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Burnt_Island skrev:
    Pesquera skrev:

En perle dette ja. (ikke bare er Bymarka en perle; det er en perle av gull som det stod i Arbeideravisa (rip) i Trondheim for mange år siden. Jeg har lagt inn en rip av "Compact disk" på harddisken min; hva skal jeg kalle den? "Rip"? "lydfil"? forslag noen? ;)
    Formatet er alt! - det bare må bli ".FLAC"

(Håper det ikke lager krøll for programvaren din ;))

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    15.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Pesquera skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Pesquera skrev:

Formatet er alt! - det bare må bli ".FLAC"

(Håper det ikke lager krøll for programvaren din ;))
    og Pesquera vant den konkurransen nesten før den var begynt. Så opplagt at jeg blir flau over egne begrensninger. Gratulerer. ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    På vei til drillpikene, spilles denne i bilen;
    Heisann. Kul utgivelse jeg ikke ante eksisterte. Har du sammenliknet med original-cd-en?

Det hadde vært moro å se hva MasVis sier om ett av sporene! :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    @Lars_Erik: Den mofi-Nevermind-cd'en må du passe godt på. Ser Elusivedisc selger den ene de har på lager til $200.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dazed skrev:
    @Lars_Erik: Den mofi-Nevermind-cd'en må du passe godt på. Ser Elusivedisc selger den ene de har på lager til $200.
    Jepp, jeg vet ;D
    Jeg har skaffet meg en del Mofi-plater etterhvert. De fleste kjøpt her på forumet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    Jepp, jeg vet ;D
    Jeg har skaffet meg en del Mofi-plater etterhvert. De fleste kjøpt her på forumet.
    Får trøste meg med at det finnes en ny tysk pressing på 180 grams vinyl som visstnok også er presset fra den originale mastertapen. :)

Hadde vært kult hvis du kunne rippe et spor og kjøre det gjennom masvis, så vi kunne sammenlikne med min vanlige cd-utgave. Noe for Loudness Wars-tråden, kanskje.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    Jepp, jeg vet ;D
    Får trøste meg med at det finnes en ny tysk pressing på 180 grams vinyl som visstnok også er presset fra den originale mastertapen. :)

Hadde vært kult hvis du kunne rippe et spor og kjøre det gjennom masvis, så vi kunne sammenlikne med min vanlige cd-utgave. Noe for Loudness Wars-tråden, kanskje.
    Jeg har ikke masvis. Hvor får jeg tak i det?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    Jepp, jeg vet ;D

Her:

http://www.lts.a.se/lts/masvis

:)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    Jepp, jeg vet ;D

Her:

Flott!
    Da skal jeg rippe den i morgen og legge ut resultatene :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    lars_erik skrev:
    Dazed skrev:
    Jepp, jeg vet ;D

Her:

Flott!
    Da skal jeg rippe den i morgen og legge ut resultatene :)
    Blir spennende. Jeg legger ut den originale straks, i Loudness War-tråden.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å søren, er det så seint allerede. Da er det vel på tide for meg å finne sengen også. Tror jeg velger meg noen herlige svisker av Schubert på sengekanten, men for å ikke la meg henge opp i teksten lar jeg Mischa Maisky spille cello istedenfor en innspilling med vokal.

Songs Without Words - Mischa Maisky og Daria Hovora

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Antoine Dufour-Naissance

Ikke noe nytt album dette men for mange kan det godt hende det er en ny oppdagelse, da det ikke ser ut til å være nevneverdig brakt fram i lyset her inne.
    Synes denne karen fortjener mer oppmerksomhet.

Dette er en flott skive for dem som er glad i akustisk gitar og instrumentalmusikk. Antoine Dufour vil jeg kalle et musikalsk geni med enorme fingerferdigheter på gitaren. Likevel synes jeg han unngår å bare være en teknikkfreak som lager kald og sjel-løs musikk, om enn man lett hører at dette er en som kan sitt litt vel over det som er normalt selv for dem som er å kalle for "gode" på akustisk stålstrenger. Synes han greier skape stemning for hvert enkelt spor på en meget god måte. Slike album kan også bli litt kjedelige da flere spor ofte blir litt like i stil om det bare er mannen og gitaren som skulle opptre. Her har de derimot gjort det godt ved å inkludere effekter, flere instrumenter og variert i både stemning, rytme og sjanger. Vil kalle dette et vellykket album. Det første av de fem han til nå har gitt ut gjennom Candyrat Records, som jeg vil si er å regne for et Label som vet å hanke tak i talentfulle musikere.

Skulle jeg trekke frem noen spor spesielt ville det bli 2-scratch, 3-trilogy,12-Scratch m/band (denne er det trøkk,driv og groove i så det holder) og 13-Glimmer of hope.

Karakter fra meg:

7,5/10

Ta gjerne en lytt selv. :)

Spotify

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn