Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

Gjestemedlem

Gjest
    65finger skrev:
    liker godt de første platene med Midge men det blir nesten et annet band. Ja takk begge deler
    får spille litt Ultravox
    Jeg har et litt ambivalent forhold til Midge. Som vokalist på de første platene hans, samt i Visage, er han suveren, men musikk kan han ikke lage. Hans bidrag utover vokalen er utelukkende negative. Man ser det tydeligst på hans soloprosjekter. Pusetrynemusikk. Men det pussige er at Billie Currie har litt av det samme. Hans bidrag på synthen er essensiell for sounden, men Ultravox under hans ledelse er fullstendig lavmål.

Så litt av det samme på reunionkonsertene. Den 3. i rekken i Newcastle var en helt fantastisk opplevelse, mens en av de siste .. i Bergen var triste greier. Geriatrisk singalong.

Så kjernen av Ultravox er kanskje Warren Cann og Criss Cross, samt selvfølgelig John Foxx da. Men han kan jo ikke tilskrives høydepunktene Vienna og Rage in Eden.

Angrer bittert på at jeg ikke somlet meg på konsert med Foxx i London en gang. Prøvde, men var på feil adressse. London Rd. .... det er mange London rd. rundt London så jeg i ettertid. Skulle vært i Croydon.

Ps. endelig masse masse masse John Foxx på spottaren nå. Check it out! :D :D :D :D

En favorittlåt: ;D

http://open.spotify.com/track/2pyHMtphbkUvHgeB5WFEwb

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.032
    Må man dele seng for å se det amorøse ???

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    Gir plass til litt ny norsk samtidsmusikk (Skavlan er ikke helt min greie!). Ny lp fra Ultralyd. Ingen fare for at denne havner på VG-lista med det første 8)

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    The Sadies; Darker Circles
    På en skala frå 10-10, kor jævla bra er fjerdelåta?
    Hører på gammal blues og drikker whisky, men poster via tlf, så gidder ikkje cover.
    Blind Willie Johnson er det i alle fall.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Torja skrev:
    Må man dele seng for å se det amorøse ???
    Nei, men er det først trigget foretrekker jeg det. Selvfølgelig får de fram varme følelser i natten hos meg også, noen ganger på ettermiddagen også. Husker en artist som het Anne Pigalle, som kom ut på ZTT på åttitallet, som gjorde stort inntrykk på en ung baluba. Hun hadde det franske i seg, og var veldig arty. ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Hører på gammal blues og drikker whisky, men poster via tlf, så gidder ikkje cover.
    Tror den er platas beste. Tja, med det valget du gir meg, så tror jeg nesten det må bli en 10/10. Veldig behagelig. Synes noe av vokalen kan minne om Avett Brothers. Liker godt lyden på plata, for meg til å tenke på Band of Horses med litt mindre diskant. Ei litt kort plate, men veldig gjennomført.

Men likevel, etter kun 2,5 gangs lytting, så tror jeg at jeg setter New Season høyere. Kanskje. For denne har nok mer potensiale i seg.

Henta ei flaske rødvin, men bar den ut igjen. Hadde ikke lyst på likevel. Når Fanden blir gammel, så går han i kloster... Hmm, og jeg som var så glad i en tår...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Tror den er platas beste. Tja, med det valget du gir meg, så tror jeg nesten det må bli en 10/10. Veldig behagelig. Synes noe av vokalen kan minne om Avett Brothers. Liker godt lyden på plata, for meg til å tenke på Band of Horses med litt mindre diskant. Ei litt kort plate, men veldig gjennomført.

Men likevel, etter kun 2,5 gangs lytting, så tror jeg at jeg setter New Season høyere. Kanskje. For denne har nok mer potensiale i seg.

Henta ei flaske rødvin, men bar den ut igjen. Hadde ikke lyst på likevel. Når Fanden blir gammel, så går han i kloster... Hmm, og jeg som var så glad i en tår...
    Alt for kjent scenario, spesielt når det ble to kids i heimen... Så tatt meg sjøl i nakken i kveld og åpnet barskapet, som er urovekkende velassortert.

Etter veldig mange lytt på darker circles er eg faktisk usikker på ka som er sterkest av den og new seasons. Begge er kanonplater og 8 på CEVBOF. Fantastisk band.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Sidane skrev:
    Iron Maiden... :)
    Liker du denne? Eg syns den var en liten nedtur sammenlignet med forrige. Skulle eg likt ett metall band her i verden, så hadde valget falt på Maiden.
    Er litt skapfan faktisk...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.095
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Townes skrev:
    Sidane skrev:
    Liker du denne? Eg syns den var en liten nedtur sammenlignet med forrige. Skulle eg likt ett metall band her i verden, så hadde valget falt på Maiden.
    Med whisky innabords, kommer sannheten fram ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Townes skrev:
    Sidane skrev:
    Med whisky innabords, kommer sannheten fram ;D
    Ha ha. I know. Men seriøst, A matter of life and death er jo en kongeplate. Åpningskuttet høres jo ut som god gammal hüsker du.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Nei, nå skal de fattige ha wienerbrød!!! Maiden... skapfan... jeg er månebedotten! Hvor er anstendigheten, hvor er alminnelig skam, vanlig konformitet? Maiden!!? Ka i frelseneren Jesu Kristi navn. Har du fått AIDS, eller?!!

Townes, nå ryker klippekortet. Hvar går det av deg? Mens lars_erik har så rar og uforutsigbar smak, at der kan vi egentlig ikke stille han til noe ansvar.

Her må jeg spille Sadies; New Seasons så fort jeg kan og så høyt som naboene tåler. Maiden... ??? hoc transit gloria mundi... :'(
    Nuvel

Eg så en viss herreman ved navn dag1234 høre på Vamp her om dagen, så eg hadde trådd nokså varsomt var eg deg :p
    Maiden über alles. Hyggelige og koselige folk som kan showe. Eg har kun én plate med Maiden, og det er den forrige. Den er faktisk så tøff at den spilles ved jevne mellomrom.

Hør litt på Ritter du, og hugs kor du fikk tipset fra, så får eg kanskje sletta et klipp eller to....
    Og når du har fått Civilians under huden, så kommer det kortet mitt til å ha uendelig med klipp. Så det så...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.095
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Er nå HELT NØDT til å spille denne 8)
    Møringer er SLEMME :'(

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Nei, nå skal de fattige ha wienerbrød!!! Maiden... skapfan... jeg er månebedotten! Hvor er anstendigheten, hvor er alminnelig skam, vanlig konformitet? Maiden!!? Ka i frelseneren Jesu Kristi navn. Har du fått AIDS, eller?!!

Townes, nå ryker klippekortet. Hvar går det av deg? Mens lars_erik har så rar og uforutsigbar smak, at der kan vi egentlig ikke stille han til noe ansvar.

Her må jeg spille Sadies; New Seasons så fort jeg kan og så høyt som naboene tåler. Maiden... ??? hoc transit gloria mundi... :'(
    Nuvel

Eg så en viss herreman ved navn dag1234 høre på Vamp her om dagen, så eg hadde trådd nokså varsomt var eg deg :p
    Maiden über alles. Hyggelige og koselige folk som kan showe. Eg har kun én plate med Maiden, og det er den forrige. Den er faktisk så tøff at den spilles ved jevne mellomrom.

Hør litt på Ritter du, og hugs kor du fikk tipset fra, så får eg kanskje sletta et klipp eller to....
    Og når du har fått Civilians under huden, så kommer det kortet mitt til å ha uendelig med klipp. Så det så...
    Følte Storebror se meg i kortene nå.

Vamp og Vamp, fru Blum. Det var et veddemål, skal jeg si deg; hvis jeg klarte å høre hele uten å få apoplektisk anfall, så skulle jeg få en flaske med Asina. Helt alene ;D

Tror du har en lang vei å gå før du kan så mye som drømme om noe klippekort. Maiden, jaja, ... og jeg som trodde så godt om deg. Jeg er ikke sint på deg, bare veldig, veldig skuffet.

Og lars_erik, bøyer meg i støvet og beklager fra roten av hjertet, du kom nok til å gå med i et akutt anfall av posttraumatisk stressforstyrrelse etter å ha blitt utsatt for vrangsiden til Townes. Det skal ikke gjenta seg!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.095
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Roer nervene med 2 øl, 4 vival og denne 8)
    Hun har forhåpentligvis ikke aner på møre....

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:

Nuvel

Følte Storebror se meg i kortene nå.

Vamp og Vamp, fru Blum. Det var et veddemål, skal jeg si deg; hvis jeg klarte å høre hele uten å få apoplektisk anfall, så skulle jeg få en flaske med Asina. Helt alene ;D

Tror du har en lang vei å gå før du kan så mye som drømme om noe klippekort. Maiden, jaja, ... og jeg som trodde så godt om deg. Jeg er ikke sint på deg, bare veldig, veldig skuffet.

Og lars_erik, bøyer meg i støvet og beklager fra roten av hjertet, du kom nok til å gå med i et akutt anfall av posttraumatisk stressforstyrrelse etter å ha blitt utsatt for vrangsiden til Townes. Det skal ikke gjenta seg!
    Nuvel,

Som sagt, don't judge me until you've heard Civilians. Det værste er at eg ikkje skjemmes over å like Maiden i små doser. Jeg får gjøre bot og komme med en siste anbefaling til deg, før eg tar kvelden. Det blir siste plata eg hører.
    Vet ikkje om eg kjøper den vamp røverhistorien din, men det får så være.

Siste plate for kvelden:

Pete Molinari - A virtual landslide

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    lars_erik skrev:
    Er nå HELT NØDT til å spille denne 8)
    Møringer er SLEMME :'(

dag kan være streng ja. Er sjøl i lag med ei frå sunnmøre, så veit ikjke om eg kan skrive under på begge kjønn :)
    Det kan være at du kan skrive under på kjønnet til hun du er sammen med, men jeg synes vi to må bli litt bedre kjent før du får skrive under på mitt ;D

Pete Molinari - A virtual landslide er notert og lagt til ønskeliste :D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn